2664
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

100 Inlägg
30 augusti 2009
Jag blev stoppad i en kontroll en dag med min förra clio, hade bytt original antennen till en sån där aluminium ni vet.. Det gilla förstås inte polisen, då sa dem följande: "Om du krockar med en person inne i stan så kan dem flyga upp på huven rulla upp över rutan, över taket och skära upp magen på antennen."
Jag bara: "Okej!, borde det inte skada mer av själva krocken då?" Då bara titta han på mig..  Bakom antennen hade jag satt en vinge, men den var absolut godkänd. Det roliga är att dem bara hittar på.

Gå in på profilen och titta på clion. det är nästan pinsamt vad dem kläcker ur sig.

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
30 augusti 2009
lodiseN skrev:
ralle_boyen skrev:
har inte världen roligaste men de va så här vi va ute och körde me volvon hade precis skattad den genom banken så jag fick kvitto men inget skattemärke smile sen när polis stannar oss går dom runt ett varv först (polaren körde)

Polisen : du vet väll att de är körförbud på denna bilen
jag : nej det är väll inte det  och gav honom kvittot
Polisen : fan va dyr skatten va på din bil
jag: ja

sen sa polisen ha en trevlig kväll och gick iväg små surt haha

Mig brukar dom bara alltid anklaga för massa grejer, så du hade väl tur:D

hahah xD men får man ens köra på kvittot ?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
30 augusti 2009
Har du papper på att allting är i ordning får du köra innan skattemärket har kommit.

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
30 augusti 2009
Du kan få såna papper faxade på direkten tror jag.

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
30 augusti 2009
har för mig dom ändrade att man inte fick men tbx till topic

jag och en polare va ute och åkte med 855:an för ett bra tag sen då stannade snutarna oss och sa så här
v = polaren

P: hur fan kör ni har fått flera samtal att ni kör som idioter
V: vi har legat 50 enligt mätaren
P: ni har en jävla tur att vi inte har sett er gasa
v: mm
P och va fan är reg plåten fram
v: sitter på fram ju
P: ja ja stick nu

typ något sånt va de haha tongue

Varningar. 36
1 200 Inlägg
30 augusti 2009
Precis efter jag plockat fram polon efter vintern;

P; Hejhej, Varför kör du runt med vinterdäck?
J; Sommardäcken är tvärslut har inte hittat några nya.
P; Kom med en bättre bortförklaring.
J; Va? tongue
P; Dom har du ju brännt upp redan, vi vet hur du körde i vintras.
J; Japp men den här bilen har 54hk och driver i fel ända, skulle jag ens tänka tanken att burna med den här skulle den brinna upp.
P; Ja det hoppas jag den gör, se nu till att skaffa ett par sommardäck innan någon annan stoppar dig för då blir det dryga böter.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

GREASEMONKEY
822 Inlägg
31 augusti 2009
En polis tyckte jag hade förbannat brottom när jag körde 46 på 30 väg... han var väl mest sur över att han inte fick ta min lapp tongue

En annan gång drog jag 82 på 50 väg, och snuten stannar och säger till mig "jaha är gick det undan", "varför har du så brottom om jag får fråga?" då svarar jag, nää bilen gick lite dåligt så jag testa att sota ur den, bilen jag körde var en uppskrämmd Saab 9000 turbo .. hade 10min innan, blåst en BMW på motorvägen i 260km/h .. tur dom inte visste det tongue men den gången tog att min lapp med orden "sorry grabben, men du får snart tillbaka det, ring länstyrelsen"

Sen körde jag om en idiot på vägen mellan Örebro och Lindesberg, dock körde jag om på insidan för att han pressa 70 på 90 väg.. jag blev irriterad, sagt och gjort jag växlar ner till 3an och drar allt jag har.. sen står polisen och väntar på mig uppe utanför Lindesberg, då fick jag sitta där ganska lång tid och förklara mig tills det kommer fram att dom inta kan göra ett piss mot mig då idioten som ringde inte ville vittna, vilket rikspucko.. jag får tillbaka min lapp med beröm att jag var ärlig, och bad om ursäkt för min handling, inga böter smile gottmos !
Senast redigerat av 770_EVOLVE (31 augusti 2009)

Mvh S.Österdahl

979 Inlägg
31 augusti 2009
Vi var några grabbar som praktiserade på bilprovningen när vi gick Fordon i gymnasiet:) Man fick låna deras overaller & sen fick vi nått kort där det stod bilprovningen på så vi kunde ta oss in på morgonarna. En klasskompis som är lite spec "skiter i det mesta" & "nöden kräver ingen lag" ringde en kompis & ville låna en bil för att hans hade gått sönder. hittar en galant gti 150hk som stått i sisådär 8 år på bakgården. Den tar vi!!!möglig,blanka däck, inget avgassystem ja, alla fel. Vi ska åka & käka o med kort tid så drar vi iväg som f*nsmile polisen stannar oss & säger.

Polis:goddagen, jag är från polisen
Vi: Bilprovningen, är ute & testar fordonet men men det kommer att underkännas pga följande fel.
Polisen ser misstänksam ut men släpper oss då vi har kort att visa upp, längst ner i hörnet med liten skrift står det "praktik via svensk bilprovning"

Hpc

Långtradarchaufför
282 Inlägg
31 augusti 2009
Jag skulle hem från stan, hade varit på bio då och tänkte köra igenom cetrum på nybrogatan, och klockan va precis etfer 23, och hade glömt bort just då att gatan är avstängd mellan 23-06 och som ett brev på posten stod polisen längre fram å stoppade mig givetvis, och samtalet gick ca så här:

P: jaha, nu har du nog kört lite fel här.
J: mm kom på de nu när ja såg på klockan.
P: du ska få blåsa lite här för att se att du inte råka va onykter.
J: visst, kan ja göra......
P: ja detta såg ju bra ut.
J: de visste ja väl
P gick ett varv runt bilen
P: du har inte fått ny skattelapp än?
J: nä, jag väntar på att få den, den har inte kommit ännu
P: ok, men vill se den på nästa gång, och nu vet du, kör inte här efter kl 23
J: ok de vet ja

Hade tur den gången, och för de första fråga de inte ens efter körkortet och sen hade ja körförbud på bilen just så så tur de inte kollade upp de också, annars va de rätt så snälla:b

BMW - Det stavas som det låter:)

121 Inlägg
31 augusti 2009
Hade körrt och sladdat med bilen dagen innan, ska köra hem från jobb dagen efter och INGET mönster på däcken bak.

skulle bytt innan jag åkte till jobb men hitta en inte låsbulten sen va det fint väder med så tänkte "skitsamma"

kör hem från jobb börjar det ÖSREGNA och tänkte fan tar det lugnt som fan men blir mer eller mindre rammad av en lastbil och voltar ner i diket och så att däcken ligger upp, polisen kommer och tittar på bilen.

Polisen - Du.. det här e inte så bra!

Jag - ne, jag vet

Polisen - slicks e inte till för att surfa på vatten med.

Jag - ne, jag märkte det.

Tar lite tid dom går över bilen, poliserna kommer fram till mig när jag sitter i ambulansen.

Polisen - Du vet att det e rejäla böter på det här va ?

Jag - Jag antar det ja

Polisen - men i och med att din bil ligger på taket i diket, så tyckte vi att det va straff nog mot dig(och ler lite mot mig)

Blev väl lite glad men lite ledsen när dom gick skrattande där ifrån tongue

1 656 Inlägg
1 september 2009
Detta hände för ungefär 2 år sedan med min 940 turbo. var päväg hem från tjejjen runt 22:00 en onsdagskväll när jag ser en tjej med gul väst som viftar med en röd lysande "pinne". Fan tänkte jag , hade 3" raka rör så den lät endel.

Hur som helst så svängde jag in å slog av bilen direkt så den slapp låta så mycket när jag står där tongue
Då kommer polis tjej "nummer2" fram och berättar att det är körkort och alcohol kontroll, jag visar körkortet och allt är frid och fröjd, hon går bak och kollar skattekvittot och är nöjd att det var ok med.

sedan kommer hon fram å säger"Fan va det luktar doftgran!" jaha säger jag varpå hon säger "sådär får du fan inte ha! du kan få yrsel! sedan börjar dem skratta tills jag startar bilen igen och skrattet övergår till asgarv tongue . (bilen lät verkligen som en gammal fiskesnipa) tongue

Kan även tillägga att jag har säkert blivit stoppad 10-15ggr med diverse olika bilar och aldrig träffat på annat än trevliga poliser! smile
Senast redigerat av Munkis (1 september 2009)

1 339 Inlägg
1 september 2009
tumtumracing skrev:
Anser den här människan värre än polisen smile
kom och körde efter burträsk vägen ser att jag möter 4st som kommer och går i bredd håller inte ut det minsta slickar den som går längst ut. tänker inte så mycket mer på det.förän de ringer nästa dag.
dolt nummer , han frågar är det du som kör den där fjant fokan jag ba öhh jaa, det här är robert aschberg och då höll fan på köra ihjäl oss igår efter ha blivit uppläxad över telefon bestämmde han en intervju med mig, som självklart hammnade på tv :S så det får man höra av folk lite då och då smile

Här är det big_smilebig_smilebig_smilebig_smile

http://www.tv8.se/play/?catid=2159

1 079 Inlägg
1 september 2009
Olsson-Aero skrev:
Volvo740an skrev:
tumtumracing skrev:
kom och körde efter burträsk vägen ser att jag möter 4st som kommer och går i bredd håller inte ut det minsta slickar den som går längst ut. tänker inte så mycket mer på det.förän de ringer nästa dag.
dolt nummer , han frågar är det du som kör den där fjant fokan jag ba öhh jaa, det här är robert aschberg och då höll fan på köra ihjäl oss igår efter ha blivit uppläxad över telefon bestämmde han en intervju med mig, som självklart hammnade på tv :S så det får man höra av folk lite då och då smile

Vilket avsnitt är det? Länken verkar inte funka.

Skellefteå-klippet typ 3-4 minuter in i filmen...

265 Inlägg
1 september 2009
polisen stoppa mig på flygande besiktning.. gick runt bilen och kom till slutblåset... lägger kommentaren: JÄÄÄVLAR! är det helikopter du kör eller?

jag svarar: nej men mamma gör (mammas bil)

hahaha... har aldrig någonsin skrattat så mycket i hela mitt liv smile

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."

Herr Klåfinger
214 Inlägg
1 september 2009
sist var när jag hämtade nya bilen...
Körde genom Sthlm på E4 och hade fel belysning (kl var runt 21-22). En polis på hojj stoppade mig...

Jag: vad kan jag hjälpa till med ?
Polis: Du körde med fel belysning, halvljus & dimljus är inte lagligt när det är mörkt ute.. Blir böter det.......
Jag: Var lite snäll mot mig eftersom jag nyss har varit och hämtat bilen... !?
Polis: Okej då... Bara för att bilen är så snygg så kommer du undan ikväll
Jag: TACK TACK !!!!! *världens smile*
Polis: Ta hand om den och kör försiktigt hem *ler*

Sånt händer bara en gång i livet skulle jag tro tongue

"Alkohol löser inga problem, men det gör inte mjölk heller."

Cambrant
2 september 2009
Snke skrev:
Polis: Du körde med fel belysning, halvljus & dimljus är inte lagligt när det är mörkt ute.. Blir böter det.......

Inte lagligt när det är ljust heller.

118 Inlägg
2 september 2009
Blev stannad i min gamla V40.. vanlig blåskontroll..

P: kan jag få se körkort tack? och så ska du få blåsa
J: visst inga problem..
P: det ser bra ut.. snygga fälgar förresten.. vart har du köpt dem?
J: köpte dem privat men jag tror de finns att köpa på "nån hemsida"
P: ok.. ska säga till grabben att köpa några.. plåtfälgarna han har nu ser för tattigt ut.. förresten hälsa farsan!

sen körde jag.. och jag vet inte om han faktiskt känner farsan eller om han chansade.. (ovanligt efternamn -Gräns)
Senast redigerat av FredrikGrans (2 september 2009)

allt är till salu för rätt pris..

369 Inlägg
2 september 2009
Syst3m skrev:
Olsson-Aero skrev:
Volvo740an skrev:

Vilket avsnitt är det? Länken verkar inte funka.

Skellefteå-klippet typ 3-4 minuter in i filmen...

Hahahahaha fyyfaan va roligt tongue

åh va man myser, när turbon den pyyser =)

260 Inlägg
2 september 2009
tumtumracing skrev:

Pwnd, som kidsen skulle säga. wink

739 Inlägg
2 september 2009
og900turbo skrev:
tumtumracing skrev:

HAHA klockrent !! lätt det bästa i denna tråd !

lollollollollollol

Sök