Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

crossfire
14 april 2007 · 20 Inlägg

När jag var yngre körde jag och kompisens med hans Dodge Dart som han köpt mycket billigt.
Den hade dålig lack så vi kom på den eminenta iden att vi skulle måla bilen, så vi köpte röd färg och rollade på bilen och den blev som ny. Nu skulle vi bara i väg till korvkiosken och handla korv, för vi hade blivit hungriga efter allt målande, så vi for iväg innan färgen hade torkat. På vägen dit blir vi stoppad av våra poliser som vi hade i kommunen Polisen stoppar in huvudet i bilen och ber kompisen om körkortet. Nu hör till saken att han lutar sig mot bilen och får röd färg på sina kläder och han märker inte detta förrän vi kör iväg, han springer till sin bil och kör efter oss. Stannar oss vi kiosken och skriker att vi skall betala kemtvätt för hans kläder.
Jag skrattar så jag gråter och nu skall vi få böter för förargelseveckande betelse.
Vi fick inga böter eller behövde betala för tvätt av kläder.

En vecka efter blir vi stoppad igen av polisen och vem tror ni inte står där och frågar efter körkortet, jo manen i rött. När han ställde frågan om jag hade körkort, sa jag, nä, men jag har en ny röd tröja, han slet mig upp ur bilen och skulle buckla på mig, då säger hans kollega gör nu inget du kommer att ångra. För som sagt det var en liten kommun och då hade vi egna poliser. Denna gång kör jag med min Ford Mustang cab så när han drog så kom man upp.

John87 Stolt Volvoägare
14 april 2007 · 4 913 Inlägg

Blev faktiskt jäkligt rädd imorses när jag skulle till jobbet, runt halv 9.

Det är 90-väg ett jäkla tag tills det blir 70 och sen kommer en rondell. Man håller 90 ganska långt in på 70-sträckan bara för att vägen inte ändras, bara hastighetsbegränsningen.

Helt plötsligt kommer en polis ut på vägen och börjar vinka. "Heeeelvete" tänkte jag som fortfarande har prövotid på kortet.

Blev iaf stannad. "Tja, har du körkortet med dig?". Så räckte jag fram det och trodde inte att jag skulle få tillbaka det.
"Bra bra, då kan du gärna få blåsa lite."

Sen va allt klart och jag fick köra vidare. Tur som attan att det bara va alkotest och inte nån laserkontroll.
Tar det nog lite lugnare i framtiden där tror jag smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
fish Allfixare
14 april 2007 · 1 475 Inlägg

grillexperten skrev:
ja man kan väl säga jag har vatt ute för lite under min korta tid i trafiken:P

När det va A-traktor tiden så blev man ju stannad titt som tätt..
Är en sträcka lite outside som man brukade köra på så man kunde dra på lite hem så va vi 2 st traktorer som drog och sen skulle vi raica lite men sen avbröts jag för de kom en skymd kurva..
Vilka tror ni stod 100 meter efter kruvan? Fabro Blå..
Fick blåsa mm..
Inga problem.. Körde 500meter vidare på vägen och blev stannade igen av 2 andra poliser då vi fick blåsa ytterliga en gång då polis frågade min kompis i andra traktorn om han körde F1?? Nä de gör jag inte, så snabbt går den inte sa han. NÄ de hoppas jag inte.. men dina däck är ju såna dääck.. hade han slicks..tongue hehe.. åkte du på böter.. 1600kr tror jag... kör sne vidare 2km på vägen och blir stannade IGEN!!!... hur stor e chansen.. då sa vi fan ska vi behöva blåsa igen.. o dom började tjabba me min polare om däcken iiiiigen.. tillslut kom den andre polisen som gett han böterna o dom tjabbade..tongue
De roliga va att jag haft nåra stolpskott till polis som bara stått o pratat me mig tills dom vatt klara utan o glo på min traktor.. o sista stoppet så va de en sån lärling, en het brud.. snackade me henne.. hon trodde fan de va en vanlig bil.. ja menar en kapad duett.. HALLÅ:....
Sen har man ju nu dom senaste 3 månaderna åkt på 2 st jääääävla böterslappar för säkerhetsbälte.. herregud.. är väl mina beskymmer om jag vill ha de eller inte.. men nu används de ALLTID..tongue (typ)¨
Västa av allt är väl att man är yrkeschaufför..tongue hehe

är de nån som vet hur mkt de blir i böter om man har tonade framrutor??

Va i helvete godkände ni böterna för?? är ingen däcklag på traktorer om mönsterdjup osv...

lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
14 april 2007 · 2 456 Inlägg

Man säjer oftast:Goder Kväller Konstapel Whasé The Problem ????
Men som sagt så har man endast blivit stoppad endast 10-15 gånger
den jag fick kör kort sen 1989 ....... Man Håller ögonen öppna efter
misstänkta Polis fordon å kör alltid Nycktert ...... å håller endast
10-20 km över gällande hastighets gränser på Motorvägar och Huvudleder ....
I stats trafik å runt skolor är det gällande hastighet som fäljes ......

//S

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Audi_S-power Ingen riktig Audi utan quattro!
14 april 2007 · 203 Inlägg

jo, det är ändrat nu iafall vad jag hört,, a-traktor skall ha samma däcksdjup som vanlig bil:P

Ingen Riktig Audi Utan quattro
Audi S4 2.2TQ
Audi RS2 Porsche "Built by Porsche Zuffenhausen" (1994)
Psychotic Brum säger bilen.
14 april 2007 · 394 Inlägg

Polisen vinkar in mig.

Polis: "Du är nykter va?"
Jag: "jo det hoppas jag"
Sen fick jag åka.. Hur värt är det att stoppa mig kan man fråga?

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)
ironhead volvoraggare
14 april 2007 · 4 776 Inlägg

Psychotic skrev:
Polisen vinkar in mig.

Polis: "Du är nykter va?"
Jag: "jo det hoppas jag"
Sen fick jag åka.. Hur värt är det att stoppa mig kan man fråga?

jävligt mycket värt tänk om du hade tagit några öl och satt dig i bilen och börjar kört då hade du vart glad om dom stoppat dig dom gör sitt jobb bara

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
laika
14 april 2007 · 410 Inlägg

har en del historier med polisen inblandad kanske inte så roliga men konstiga lite udda är dom. 

Var på en förfest hos en kompis som bor i biskopsgården i göteborg (området har ett ganska dåligt ryckte i götet). Så skulle jag jobba på morgonen så jag var bara där på förfesten för en vi firade en vän. Jag satte mig i bilen och mina vänner (var väl 7 stycken) drar till hållplatsen för att ta vagnen in. Så jag gick till bilen o dom gick till vagnen och jag gick till bilen körde ut på vägen och lite längre fram såg jag dom igen och fråga dom vad dom syssla me så sa dom att dom skulle se om nått var öppet på torget för att vagnen skulle inte komma fören om en halvtimma. Så jag vänder mitt på vägen (klockan var runt 24:00) och precis efter jag har vänt ser jag en polisbil komma körande så parkerar jag bilen vid hållplatsen på en parkering. Jag går ut och börjar prata med mina vänner. då ser vi polisen vända och så stannar bilen vid trotoaren mitt i vägen på fel sida och blockerar ena riktningen och lite av den andra.

polisen vevar ner rutan o säger: vad gör ni ute så sent
Tjejkompis: vi ska till stan o festa
Polis: hur gammla är ni
Tjejen: 18 och 19
Polis: det finns inte så många ställen som har 18 på en fredag?
tjej: näh, men vi kommer in ändå
Polis: aha vart är det då?

Det som är så kul med det hela är att han var så jävla grön alla hans frågar verkade helt tagna ur luften han hade verkligen inte tänkt igenom det hela. Det forsatte med att vi började prata med honom och fråga ut honom. Så fråga en kompis ni har automat lådor eller hur? så svarar han aaah det har vi. Så fråga jag hur många hästar han har under huven så svara han. Så fråga jag om jag fick provköra bilen. Då börja hans kollega skratta åt honom. det hela sluta med att efter att han snackat med oss i typ en kvart så säger han "nu måste jag tyvär gå för mina kollegor hetsar mig" han måste ha vart helt jävla grön.

sen blev jag stannad utanför handelshögskolan en vinterkväll för alkokontroll. vi var 5 i en skoda fabia. Så när allt var klart så säger han " ha en trevlig kväll hejdå"
så svara jag desamma trevlig helg. Så säger även mina kompisar hej då och han hade redan börjat gå så vänder han sig om och tittar in i bilen och frågar "hur många är ni egentligen" jag svara "5 stycken riktig ungdomsbil vettu" så börjar han skratta och går därifrån.

Skoda Fabia (2000)
Mäki Långsam Perfektionist
15 april 2007 · 4 800 Inlägg

Den här fick jag "Du vet att den här är oförsäkrad va?"  då var ingen glad kan ja säga..

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
FireTraXX DFFL
15 april 2007 · 9 020 Inlägg

lonewolf-holm skrev:
endast blivit stoppad endast 10-15 gånger
den jag fick kör kort sen 1989

Jävlar va många ggr.
Enligt min mamma så har hon bara blivit stoppad 1-2ggr och hon tog körkort -82.
(Pappa är en annan femma, han har blivit av med kortet och fått böter hur många gånger som helst tongue )

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
decib3L Körv
15 april 2007 · 3 535 Inlägg

Blivit stoppad en enda gång.. Men förföljd av polisen typ tusen gånger tongue Dom vill verkligen sätta dit mig, verkar det som.. Bra irriterande iaf.. Fast lika bra å köra lagligt (i stan iaf) smile

Truckdriving Man
Mange85
15 april 2007 · 169 Inlägg

RouziMotorsport skrev:
jag har blivit stannad två gånger, och båda gångerna har polisen inlett med den här frågan: "Är det här din bil?"

ne, ja har snott den fattaru väl tongue

Verkar vara nåt standard på sista tiden att börja med att fråga så.

BMW 335xi (2008)
StarShine
15 april 2007 · 265 Inlägg

påtal om gröna-poliser...
blev stoppad med min bil för ca 1 vecka sen... hade varit ute å kört en liten runda å skulle bort till Bowling hallen.. snuten stoppar mig utanför frågar efter körkort å blåsning (det vanliga).. går bort till polis bilen å kollar körkortet å sånt.. inga problem.. när han kommer tillbaka:
-ja det såg bra ut men den här toningen är inte laglig (har svarta rutor runt om (INKLUSIVBE framruta)

svarar iskallt: jo d.. den importerades så.. å har blitt godkänd på besiktningen vart enda år sedan typ 95... har alltid sett ut så... å sen har jag nått papper där hemma där det står att jag får lov att ha tonade rutor(har inget papper men dock).

polismannen svarar tillbaka:
-jaha. aja men då är det ingen fara juh. ha en trevligkväll på bowlingen. sätter sig i bilen å kör iväg..


undra vafan dom tänkte med egentligen.. hahahahah...
men men.. sånt är livet!

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."
Dodge Challenger "pappas pärla" (1971)
Volkswagen Golf "TSI" (2014)
PLPerformance
15 april 2007 · 213 Inlägg

decib3L skrev:
Blivit stoppad en enda gång.. Men förföljd av polisen typ tusen gånger tongue Dom vill verkligen sätta dit mig, verkar det som.. Bra irriterande iaf.. Fast lika bra å köra lagligt (i stan iaf) smile

När polisen följer efter en gör dom en QP, alltså kollar upp bilen och ägaren mm. Händer ganska ofta när man är inne istan och glider lite. Ganska kul att ha polisradio då smile

Alecci
15 april 2007 · 2 014 Inlägg

"Var fan har du ratten?!" fick man höra en gång när man vart stoppad i den högerstyrda bruksbilen (Honda Accord) och frugan körde medan jag satt i passagerarsätet på vänstersidan.

En ingift farbror blev en gång stannad av lagman och ombedd att blåsa ett nykterhetstest, varpå han nekade. Polisen ska då ha sagt någonting i stil med "blåser du inte nu så gör jag det själv och då åker du dit ändå". Låter lite väl otroligt, och ibland bör man ta vissa saker min ingifte fabror säger med en nypa salt, men samtidigt vete fan om han skulle haft hjärnceller nog att hitta på det.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
JeyKay Allvetande uppfinnare
16 april 2007 · 377 Inlägg

oj! inte trodde jag att det var ett så populärt ämne:P tackar för all skoj läsning iaf, många roliga komentarer=)

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..
Nada_
16 april 2007 · 94 Inlägg

en polare fick en fin kommentar av snuten, "åker man folckrace bil i stan blir man stoppad idiot" åkte en 740 som nyss besökt ett krondike..

saab 93-cupé
tecman
16 april 2007 · 1 741 Inlägg

"Hur tycker du att du har kört hit upp?" /polisen

- "Ja.. Ganska lungt" / jag

"NEJ! det har du INTE gjort! Du har kört åt helvetet för fort!" /polisen

___________________________________________________________

fick blåsa..

"hmm.. måste ju vara nåt fel på den här. jag ser ju att du har druckit."
jag nekade och en till polis kom med en ny apparat och fick blåsa igen

"är det nån vits att du blåser? du kan ju inte neka att du har druckit. men blås då så att vi får det bevisat."

blåste och kom på grönt som väntat.

"jaha? ja... men... då får du väl åka..."

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
_Wallis_
17 april 2007 · 4 506 Inlägg

En jävla massa. Hade Baseboll trä i bilen. Så frågade snutarna mig om jag gillar att spela brännboll. Ja sa ja. Sedan skulle dom sätta dit mig för brott mot knivlagen., men jag hade en boll som tur va så det blev inget med det.

Och när jag skulle upp till elmia så fick jag magknip och valde fel ställe att skita på., Det kom 5 Väktare och 2 Snutar. Polisen jävlades med mig i 10 minuter med dåliga skämt som "Kom inte för nära nu, så du smittar mig med någon SKIT" Så skratta dom,, Den historian kan ni läsa om i min blogg. Jag var ett möjligt säkerhets hot för Landvetter flygplatts i 30min. Allt står i bloggen.

Kan du andas kan du dö.
barrre Evolution Garage
17 april 2007 · 394 Inlägg

Kan man åka dit för att ha basebollträ eller kniv i bilen??? Trodde att det var lagligt så länge man inte tar fram och viftar med det på allmänn plats!

Kniv har jag alltid haft i förardörren på alla mina bilar av händelse att man skulle behöva skära av bältet eller knacka ut rutan vid en olycka.

Vore fint om någon visste säkert, för man vill ju inte åka dit för brott mot knivlagen i onödan.

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Opel Commodore Coupé V8 "Kommandoran" (1970)
Volvo 242 2JZ "Den gule" (1975)
Toyota Supra TT VVTi "Brukis" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang