MissUnik skrev:
Hejsan!
Hade jag vetat exakt vad som vore felet så hade jag självklart delat med mig av det till er hungriga pojkar.. Men är tyvärr inte så bilkunnig, men har pratat med min meck och han säger att det lär ett motorhaveri och enda vettiga sättet att laga bilen är att byta ut den..
Och för er som hoppar på mig om att jag inte skött om min bil kan jag tala om att jag hämtade ut den på verkstaden igår från service..
Bilen har nyligen besiktigats men gick inte igenom pga av rutan och lite andra små fel.. (ljusinställning, skadad bromsslang, dörr som gått i baklås) Och skulle därför byta rutan och besiktiga om på fredag..
Och pga av detta så tycker jag att det är lite konstigt,,
Och vad det gäller försäkringen så är den självklart helförsäkrad men i om med att det är en gammal bil som rullat långt så täcker den ju inte motorskador..
Så ni tycker alltså att jag ska ta detta som en man (hur man nu gör det, när man föddes som kvinna) och strunta i att min bil som var hel och nyservad imorse ska bara gå sönder och jag får bogsera hem min bil med en ledsen min och stå med en bil som inte är värd ett piss?
Skulle varit kul och veta vad som skett i motorn, om kamrem gått etc. För att du ska få rätt här, tror jag du behöver en utredning som visar att motorn inte var dålig innan du lämna den.
Med andra ord, jävligt svårt att bevisa.
"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......