3434
Sök

Vad för olja samt stift ska ja ha?

Rörpulare
1 453 Inlägg
6 oktober 2006
Trådstartare
Hej allihopa!

Ska väl förhoppningsvis få igång bilen för första ggn i mitt ägo, men ja har lite ??? ja vill fixa till. Nämligen vad ska ja köra me för olja? den e ju lite trimma som ni kanske ser och ja vill ju att den ska få de bästa:) samt va ska ja köra me för stift? så nu lämnar ja detta över till er och hoppas ja kan få lite tips:D

Mvh Tommy

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Rörpulare
1 453 Inlägg
6 oktober 2006
Trådstartare
Ingen?

"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
7 oktober 2006
Köp NGK BCPR7ES, dom är lite kallare än originalstiften och funkar bra till vässade s13.

Olja däremot är ju nästan som en religion, fråga 10pers och du får 10 olika svar.
Själv använder jag Castrols olja i min s13 och den verkar funka bra.
Använder du bilen enbart på sommaren kan du välja en lite högre kallviskositet på oljan, t.ex en olja  med viskositet 10w-40, 10w-50, 15w-40, 15w-50 osv.
Huvudsaken är att du använder en olja som MINST uppfyller kraven som biltillverkaren rekomenderar.

Rörpulare
1 453 Inlägg
7 oktober 2006
Trådstartare
Ofan va guld:) då har ja nått att gå på iaf tackar så mkt Nice ride btw!

Mvh

Sök