2518
Sök

Kapitän "The duke"

En mildare uppdatering av ett gammal custom objekt.

773 463 Visningar
Uppdaterades senast 4 augusti 2024
2 517 Inlägg
8 juli 2015
Trådstartare
big_smile En liten uppdatering igen då.

Blir att sluta för dagen då jag tror att grannarna inte uppskattar att man håller på att kapar & slipar hela dagen utan uppehåll. roll
& som vanligt kan man ju inte låta bli att peta lite med hammaren & slipmaskinen. tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-d6f4700cc83485051d027bd3af80ba40.jpg

Centimeter tjockt med spackel. roll

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-3543bae17884701b120310a07f0ba764.jpg

Missade att ta ett par bilder i mellan. Kapade bort "konen" som sitter i bak För att komma åt hörnet & kapade
bort lite dålig & bucklig plåt.

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-86934691b2b559c5969bd32f391d082e.jpg

& så här ser det ut under "konerna" hmm

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-8ad899b15c8d34c3f19a9feaece31dd3.jpg

På med lite ny plåt. big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-3d281507dcbcccc04ea02788974b3ed1.jpg

Är inte färdigt i hörnet, behöver ordna till det med. roll

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-955da9e32bbb5de2afbcbf9dec3b33dd.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-c07d90a9ea969dc39703116e649a3686.jpg

Detta är vad man hann med idag, men som vanligt så försöker man att fortsätta imorgon.
(Om nu vädret håller i sig.)

Är det någon som vet hur kapitänernas bakdelar ser ut utan kofångare?
Är det bara "hyllkanten" som är där eller är det något som jag saknar?

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)

294 Inlägg
8 juli 2015
Du är ju grym HG smile Nu blir jag inspirerad måste ner i garaget och göra något!

Synd att du inte frågade hur bakdelen såg ut utan kofångare för en månad sen när min stod nere i garaget utan kofångare. Då kunde du ha fått en fin bild.

2 517 Inlägg
8 juli 2015
Trådstartare
RobbanGBG skrev:
Du är ju grym HG smile Nu blir jag inspirerad måste ner i garaget och göra något!

Synd att du inte frågade hur bakdelen såg ut utan kofångare för en månad sen när min stod nere i garaget utan kofångare. Då kunde du ha fått en fin bild.

Tackar, man lär sig under tiden åxå, man har ju gjort en del fel under resans gång.
(Gör om, gör rätt modellen.)
Aha det var ju synd att man var lite seg att börja med detta då, men det är ju inte någon panik,
jag får väl dra ihop baken på något vänster. big_smile
Ska ju på någon slag av kofångare i bak i alla fall så det kommer inte att synas.

Baronen
1 434 Inlägg
8 juli 2015
Vilket herrejösses jobb du har lagt ner på den här bilen smile

Elbilar kan dra åt helvete.

2 517 Inlägg
8 juli 2015
Trådstartare
vEight skrev:

Jo, sant, men man måste ju ha en hobby åxå. wink

Baronen
1 434 Inlägg
8 juli 2015
HG_ skrev:
vEight skrev:

Jo, sant, men man måste ju ha en hobby åxå. wink

Det är klart man måste ha det! Personligen älskar jag att få grotta ner mig med svetsen och göra något bra av någonting dåligt. Bara man slipper tidspressen så är det hur kul som helst smile

2 517 Inlägg
8 juli 2015
Trådstartare
big_smile Kunde inte säga/skriva det bättre.

294 Inlägg
8 juli 2015
Ja visst är det roligt smile Fast jag måste skaffa bättre mekplats, funderar fan på att bli bonde istället, så kan man ha maskinhall med redig kompressor för blästring och lack, och bra trefas svets också tongue det vore mumma...

2 517 Inlägg
8 juli 2015
Trådstartare
big_smile Man behöver inte bli bonde för att skaffa sig en gård. big_smile & stora utrymmen får man på hus köpet. big_smile

Baronen
1 434 Inlägg
8 juli 2015
HG_ skrev:
big_smile Man behöver inte bli bonde för att skaffa sig en gård. big_smile & stora utrymmen får man på hus köpet. big_smile

För ganska precis ett år sedan fick jag mina utrymmen och hus på köpet smile Bygger verkstad i ladugården just nu smile

2 517 Inlägg
8 juli 2015
Trådstartare
vEight skrev:
HG_ skrev:

För ganska precis ett år sedan fick jag mina utrymmen och hus på köpet smile Bygger verkstad i ladugården just nu smile

big_smile gratulerar. Lyllo dig, jag är bara sååååå avundsjuk. big_smile

Baronen
1 434 Inlägg
8 juli 2015
HG_ skrev:
vEight skrev:
HG_ skrev:

Nu är det ju så att jag aldrig nånsin haft något bra ställe att skruva på innan så jag tar väl igen det nu genom att få ett jättebra ställe att skruva på smile Avundsjuk ska du inte va, jag har lite gräsmatta att klippa i gengäld så jag hinner inte med garaget just nu.. tongue

2 517 Inlägg
9 juli 2015
Trådstartare
vEight skrev:
HG_ skrev:
vEight skrev:

Nu är det ju så att jag aldrig nånsin haft något bra ställe att skruva på innan så jag tar väl igen det nu genom att få ett jättebra ställe att skruva på smile Avundsjuk ska du inte va, jag har lite gräsmatta att klippa i gengäld så jag hinner inte med garaget just nu.. tongue

Om jag vore du skulle jag skaffa en sån där robotklippare, så det finns mer tid i garaget. tongue

1 317 Inlägg
9 juli 2015
Drygt 3 timmars läsning,tack för de...mkt trevlig tråd....gillar min Mercury ännu mer nu,är ju en öken bil med minimalt med rost,smile....va tillverkar ni på firman du jobbar,ni verkar ju ha alla maskiner där....tongue

Baronen
1 434 Inlägg
9 juli 2015
HG_ skrev:
vEight skrev:
HG_ skrev:

Om jag vore du skulle jag skaffa en sån där robotklippare, så det finns mer tid i garaget. tongue

Jag överväger det smile

2 517 Inlägg
9 juli 2015
Trådstartare
Bob-Miller skrev:
Drygt 3 timmars läsning,tack för de...mkt trevlig tråd....gillar min Mercury ännu mer nu,är ju en öken bil med minimalt med rost,smile....va tillverkar ni på firman du jobbar,ni verkar ju ha alla maskiner där....tongue

lol Man måste ju uppdatera ibland & jag hoppas någon kanske har nytta av infon jag lägger upp. roll
jag gillar öken bilar tongue minimalt med rost.

firman jag jobbar på gör det mesta när det gäller metall.
Svetsning, blästring, målning & hyr ut maskiner så vi täcker in det mesta. (Inte allt.)
Det primära vi sysslar med i verkstan är containers av olika slag. Lite grövre material än bilplåt.
Inte den modernaste verkstaden men har det mesta vi behöver.

Hoppas du inte är för trött för att fortsätta läsa framöver, för det kommer mer framöver. lol

1 317 Inlägg
9 juli 2015
Ni har ingen 10-20 fot över,skulle behöva en liten contaienr till däck,mm...smile

2 517 Inlägg
10 juli 2015
Trådstartare
Bob-Miller skrev:
Ni har ingen 10-20 fot över,skulle behöva en liten contaienr till däck,mm...smile

Jag kan kolla, om jag inte mins fel så kan det finnas en som jag tror är en 10 ':are.
Har dåligt koll. roll

1 317 Inlägg
10 juli 2015
Tackar o bugar...........smile

2 517 Inlägg
10 juli 2015
Trådstartare
Tyvärr så kan jag inte uppdatera med bilder, datorn har gett upp. mad
Uppdaterar med bilder och text när jag får ordning på detta.

Sök