2192
Sök

V70N - från dussinbil till scudmissil! =)

En liten resa från originalbil till utställningspärla, men som körs dagligen. En familjebil som sticker ut!

Meus ipsius Deus sum
210 643 Visningar
Uppdaterades senast 27 april 2017
1 Inlägg
6 februari 2013
Brinka skrev:
Å där tog limmet slut..... igen. sad

Vet du inte att det är farligt att sniffa lim så mycket?? lol

Meus ipsius Deus sum
636 Inlägg
6 februari 2013
Trådstartare
volvere skrev:
Brinka skrev:
Å där tog limmet slut..... igen. sad

Vet du inte att det är farligt att sniffa lim så mycket?? lol

Å det säger du nu? Efter 2 liter?? lol

Bäckman
959 Inlägg
14 februari 2013
Grymt projekt, har du några bra tips på hur man kan fixat till en instrumentbräda (Gummit har spruckit) på en 40 år gammal instrumentbräda? Har tänkt att drapera över den med kolfiber vinyl för att få bort den gamla och tråkiga original looken, kolla gärna in min pärla och säg vad du tycker! Trots allt att du beskriver dig själv som en "amatör" så utför du ett grymt bra jobb, som jag anser vara mer åt ett proffessionelt utfört arbete än amatörarbete! Keep up the good work !

Och förresten, måste påpeka, din front är porrigt snygg!

Meus ipsius Deus sum
636 Inlägg
14 februari 2013
Trådstartare
Vonbackman skrev:
Grymt projekt, har du några bra tips på hur man kan fixat till en instrumentbräda (Gummit har spruckit) på en 40 år gammal instrumentbräda? Har tänkt att drapera över den med kolfiber vinyl för att få bort den gamla och tråkiga original looken, kolla gärna in min pärla och säg vad du tycker! Trots allt att du beskriver dig själv som en "amatör" så utför du ett grymt bra jobb, som jag anser vara mer åt ett proffessionelt utfört arbete än amatörarbete! Keep up the good work !

Och förresten, måste påpeka, din front är porrigt snygg!

Sånt här är så jäkla kul att läsa! big_smile Stort tack för de orden!

Vad det gäller din instrumentbräda, så funkar det ju galant att klä den med kolfibervinyl.. Nu vet jag ju inte hur pass stretchig den vinylen är, för just runt bulan över instrumenten så kan det kanske bli lite väl tajt.. Men det är bara att testa så ser du!

Mvh
/Brinka

Bäckman
959 Inlägg
14 februari 2013
Det var så lite så! smile Den vinylen jag har går att värma med värmepistol, den blir väldigt stretchig.. men instrumentbrädan är ju tyvärr sprucken och vill inte att det ska sabba min finish på brädan.

-sommar ska de va....
4 533 Inlägg
3 mars 2013
Kul tråd, den gillas! Bra jobbat med fronten och resten. Fortsätter följa ditt bygge. Har ju själv också ett antal trådar och på några av bilarna blev det stötfångarbygge som du gjort. Det var på Kadetten och Golfen till grabben.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

Meus ipsius Deus sum
636 Inlägg
4 mars 2013
Trådstartare
eastmotorsport skrev:
Kul tråd, den gillas! Bra jobbat med fronten och resten. Fortsätter följa ditt bygge. Har ju själv också ett antal trådar och på några av bilarna blev det stötfångarbygge som du gjort. Det var på Kadetten och Golfen till grabben.

Tack så mycket! Kul att mitt lilla rullande projekt gillas! big_smile
Får checka in dina bilar oxå.. smile

Meus ipsius Deus sum
636 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
Jahapp.. Så ska det strula förstås.
Idag tändes den orangea varningslampan och meddelandet "Motorsystem serv. erfordras".
Svinkul.. Jag som verkligen inte har råd med nåt extra just nu.. sad

Det konstiga är att bilen inte på något vis beter sig annorlunda än vanligt. Ingen försämrad prestanda, inga missljud, inga konstiga ryck eller nåt sånt.. Bara detta jäkla meddelande.

Googlade lite snabbt men hittade inget som direkt överensstämmer med mitt problem.. Men det verkade vara vanligt att pedallägesgivaren lämnat in. Ofta var det strul med farthållaren samtidigt oxå.. Just farthållaren har jag inte testat idag, lixom inte riktigt läge för det i stadstrafik. Men jag får väl ta en sväng ut på E6an på väg hem sen å se hur den beter sig..

Är det nån som känner igen detta? Motorsystem service erfordras, men inget verkar fel?

Får bege mig till en verkstad å läsa ut felkoderna om det fortsätter..

1 804 Inlägg
7 mars 2013
Usch, aldrig roligt med problem hmm Hoppas det är relativt enkelt fel ändå. Lider med dig!

Meguiars_sverige

Billjuds byggare
139 Inlägg
7 mars 2013
Min pedalläges givare pajade föra året, men den fel kod jag fick var att antisladd och bromsasistansen inte funkar.
Testa att göra bilen ström lös ett par min och se om lampan slocknar :-)

Hörs och syns man inte finns man inte heller :/
640 Inlägg
7 mars 2013
Fy fan vad äckligt bra jobbat på fronten och inredningen big_smile
Blir ju inte alls aven sjuk på ditt arbete men det är bara att bita i det sura äpplet å glo mer å få mer sjuka idéer på vad man kan hitta för kul å göra på sin egen bil tongue Så tack för inspirationen big_smile

Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga.
Don't Drink and Drive det dör för många på vägarna gör som mig visa att du bryr dig :)

977 Inlägg
7 mars 2013
Brinka skrev:
Idag tändes den orangea varningslampan och meddelandet "Motorsystem serv. erfordras".

Det konstiga är att bilen inte på något vis beter sig annorlunda än vanligt. Ingen försämrad prestanda, inga missljud, inga konstiga ryck eller nåt sånt.. Bara detta jäkla meddelande.

Googlade lite snabbt men hittade inget som direkt överensstämmer med mitt problem.. Men det verkade vara vanligt att pedallägesgivaren lämnat in. Ofta var det strul med farthållaren samtidigt oxå.. Just farthållaren har jag inte testat idag, lixom inte riktigt läge för det i stadstrafik. Men jag får väl ta en sväng ut på E6an på väg hem sen å se hur den beter sig..

Är det nån som känner igen detta? Motorsystem service erfordras, men inget verkar fel?

Det verkar vara något som går i Göteborg just nu. Jag har också det felmeddelandet sedan 3 dagar tillbaka. Tänkte att jag ska åka förbi någon verkstad och läsa ut felkoderna.

Meus ipsius Deus sum
636 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
tk skrev:
Min pedalläges givare pajade föra året, men den fel kod jag fick var att antisladd och bromsasistansen inte funkar.
Testa att göra bilen ström lös ett par min och se om lampan slocknar :-)

Ja, jag såg det var flera som lyckats med det, så jag får testa det oxå.. smile

Meus ipsius Deus sum
636 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
ironscull skrev:
Fy fan vad äckligt bra jobbat på fronten och inredningen big_smile
Blir ju inte alls aven sjuk på ditt arbete men det är bara att bita i det sura äpplet å glo mer å få mer sjuka idéer på vad man kan hitta för kul å göra på sin egen bil tongue Så tack för inspirationen big_smile

Tack så jättemycket! big_smile Skitkul att höra!

Meus ipsius Deus sum
636 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
-ekgbg- skrev:
Brinka skrev:

Det verkar vara något som går i Göteborg just nu. Jag har också det felmeddelandet sedan 3 dagar tillbaka. Tänkte att jag ska åka förbi någon verkstad och läsa ut felkoderna.

Det smittar alltså?? Hmm.. Måste ju vara nån av de där skitiga bilarna på Fiskhamnsparkeringen då.. lol

3 860 Inlägg
7 mars 2013
Hehe.. smittar tongue

Jag fick de medd förra året, kring sommare. Läste ur den på volvo samma dag för att se vad som var fel. Vä där så hittade dom ingen felkod för det medd!! Sen dess har jag inte fått medd heller!!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

Meus ipsius Deus sum
636 Inlägg
8 mars 2013
Trådstartare
Mitt felmeddelande försvann av sig själv idag.. smile

4 262 Inlägg
8 mars 2013
Det var ju en fantastiskt billig och enkel lösning på problemet:)

Det är lättare att prata än att få något sagt.
735 Inlägg
8 mars 2013
Brinka skrev:

Har du ett spöke i bilen?

braweheartsfoto.se
494 Inlägg
8 mars 2013
MrH skrev:
Brinka skrev:

Har du ett spöke i bilen?