Köpråd japanare 150 000 +-20

SportPilot Ubåtsingenjör
4 november 2012 · 7 232 Inlägg

AktaLacken skrev:
Jag har kommit fram till att silvian blir nog bortkörd från min lista då den inte klarar så mycket hk. Då återstår supran och evon.
Ska man skita i polare o köpa en supra, jag tror jag har mer kul med den. Eller en evo där man kan åka flera stycken. Evon verkar väldigt rolig att köra när man har lite rull på den. Lite åka rakt fram räser. Evon verkar vara dyrare o äga då den verkar gå sönder mer än supran?

tror du fått de lite om bakfoten ...

evon är ingen raktfram racer snarare tvärtom

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Anubis
4 november 2012 · 1 255 Inlägg

CHEEVA skrev:

AktaLacken skrev:
Jag har kommit fram till att silvian blir nog bortkörd från min lista då den inte klarar så mycket hk. Då återstår supran och evon.
Ska man skita i polare o köpa en supra, jag tror jag har mer kul med den. Eller en evo där man kan åka flera stycken. Evon verkar väldigt rolig att köra när man har lite rull på den. Lite åka rakt fram räser. Evon verkar vara dyrare o äga då den verkar gå sönder mer än supran?

tror du fått de lite om bakfoten ...

evon är ingen raktfram racer snarare tvärtom

Inte om man kör på gata med gatdäck då regerar 4wd.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
AktaLacken
4 november 2012 · 99 Inlägg

CHEEVA skrev:

AktaLacken skrev:
Jag har kommit fram till att silvian blir nog bortkörd från min lista då den inte klarar så mycket hk. Då återstår supran och evon.
Ska man skita i polare o köpa en supra, jag tror jag har mer kul med den. Eller en evo där man kan åka flera stycken. Evon verkar väldigt rolig att köra när man har lite rull på den. Lite åka rakt fram räser. Evon verkar vara dyrare o äga då den verkar gå sönder mer än supran?

tror du fått de lite om bakfoten ...

evon är ingen raktfram racer snarare tvärtom

Fast det verkar inte vara en busbil heller tongue

AktaLacken
4 november 2012 · 99 Inlägg

Anubis skrev:

CHEEVA skrev:

AktaLacken skrev:
Jag har kommit fram till att silvian blir nog bortkörd från min lista då den inte klarar så mycket hk. Då återstår supran och evon.
Ska man skita i polare o köpa en supra, jag tror jag har mer kul med den. Eller en evo där man kan åka flera stycken. Evon verkar väldigt rolig att köra när man har lite rull på den. Lite åka rakt fram räser. Evon verkar vara dyrare o äga då den verkar gå sönder mer än supran?

tror du fått de lite om bakfoten ...

evon är ingen raktfram racer snarare tvärtom

Inte om man kör på gata med gatdäck då regerar 4wd.

Fast evon håller inte för rödljus starter?

Anubis
4 november 2012 · 1 255 Inlägg

AktaLacken skrev:

Anubis skrev:

CHEEVA skrev:

tror du fått de lite om bakfoten ...

evon är ingen raktfram racer snarare tvärtom

Inte om man kör på gata med gatdäck då regerar 4wd.

Fast evon håller inte för rödljus starter?

Sliter gör de ju som på alla bilar men håller glr de väl köp en med den 5 växlade lådan den ska tåla mer stryk :-)

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
DanneSundin
4 november 2012 · 682 Inlägg

Sista råd från mig:


PROVKÖR!

Du vet aldrig vad du vill ha förrens du provkört samtliga bilar i din prisklass! provkör flera olika också, så märker du vilka som "mår bra" och vilka som "mår mindre bra" smile !

Edit: AWD tar mkt stryk av banzaistarter.

Senast redigerat av DanneSundin (4 november 2012)

AktaLacken
4 november 2012 · 99 Inlägg

Anubis skrev:

AktaLacken skrev:

Anubis skrev:

Inte om man kör på gata med gatdäck då regerar 4wd.

Fast evon håller inte för rödljus starter?

Sliter gör de ju som på alla bilar men håller glr de väl köp en med den 5 växlade lådan den ska tåla mer stryk :-)

Okey smile

DanneSundin skrev:
Sista råd från mig:


PROVKÖR!

Du vet aldrig vad du vill ha förrens du provkört samtliga bilar i din prisklass! provkör flera olika också, så märker du vilka som "mår bra" och vilka som "mår mindre bra"  !

Edit: AWD tar mkt stryk av banzaistarter.

Jo jag ska eventuellt åka till ESC i helgen och kolla på några stycken bilar. Eftersom jag inte kan något om dessa bilar så har jag svårt o veta vilka som mår bra och vilka som inte mår bra.

camaro67 Meister
4 november 2012 · 6 763 Inlägg

AktaLacken skrev:
Jag har kommit fram till att silvian blir nog bortkörd från min lista då den inte klarar så mycket hk. Då återstår supran och evon.
Ska man skita i polare o köpa en supra, jag tror jag har mer kul med den. Eller en evo där man kan åka flera stycken. Evon verkar väldigt rolig att köra när man har lite rull på den. Lite åka rakt fram räser. Evon verkar vara dyrare o äga då den verkar gå sönder mer än supran?

Varför skulle en evo palla mer effekt än silvian? Skitsnack. Polarn har åkt runt 400hk hela säsongen i sin driftingbil och lager och allt ser kanon ut fortfarande. Vill du åka rakt fram köper du supran. Åka fort när de svänger köper du Evon. Och vill du ha en skitkul busbil som är tveklöst billigast på allt köper du en Silvia

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
ImprezaGC8
4 november 2012 · 373 Inlägg

DanneSundin skrev:
Tror du mig inte är du välkommen hit och provköra (Första gången jag hör någon tjaffsa om lägre topphastighet än speccat?) detta med 205/50-16 Toyo tires Proxes R888 . Jag har tyvärr inget körkort längre så du får köra själv. smile

Sen att du "bara smäller på en större turbo" och får 500HK, visst. Gå och spela lite mer mulle meck bygger bilar, då kan man ha raketmotor också! smile


Edit:

http://www.garaget.org/video/129762

Bara för att du verkar tro att den trotsallt HAR en högre topp, kolla i slutet vad varvmätare och hastighetsmätare ligger på. Dock är det möjligt att de gjort fel i konvertering från MPH>KPH men det låter inte så troligt.

Jag sa inget om dina uppgifter om toppfart utan bara det jag har räknat ut själv på just den lådan jag har. Det du säger stämmer säkert, utväxlingen skiljer lite mellan olika årsmodeller också. Du missuppfattade vad jag menade.

Givetvis måste du byta spridare, intercooler, bränslepump etc och mappa om också, men sånt är självklart så därför skrev jag inte det. Däremot så håller motorn för effekten, dvs du behöver inte uppgradera kolvar/vevstakar osv.

http://www.scoobyclinic.com/products_engine.htm "SC46 Billet Twin Scroll Ball Bearing Turbo for JDM"

Det är min mulle meck kompis som bara har hållit på med Subaru sedan 2001 och äger för närvarande Sveriges 2 extremaste Imprezor, den ena hade 620hk innan den rasade och den andra som nu har komplett JDM motor/drivlina har haft en motor med 612hk/811nm.

Den röda som nu har Spec C spis: http://www.youtube.com/watch?v=FgoWn-DeXiY

Den numer rasade 620hk bilen: http://www.youtube.com/watch?v=UXyic2-MI9Q

620hk bilen med mig som filmare: http://www.youtube.com/watch?v=d8XPqlVh68k


Varför länkar jag alla dessa bilar? Jo eftersom uppgifterna om att man kan köra 500hk säkert med en SC46 på en Spec C kommer från min mulle meck kompis, så det är lite substans i det påståendet då. smile

AktaLacken
5 november 2012 · 99 Inlägg

camaro67 skrev:

AktaLacken skrev:
Jag har kommit fram till att silvian blir nog bortkörd från min lista då den inte klarar så mycket hk. Då återstår supran och evon.
Ska man skita i polare o köpa en supra, jag tror jag har mer kul med den. Eller en evo där man kan åka flera stycken. Evon verkar väldigt rolig att köra när man har lite rull på den. Lite åka rakt fram räser. Evon verkar vara dyrare o äga då den verkar gå sönder mer än supran?

Varför skulle en evo palla mer effekt än silvian? Skitsnack. Polarn har åkt runt 400hk hela säsongen i sin driftingbil och lager och allt ser kanon ut fortfarande. Vill du åka rakt fram köper du supran. Åka fort när de svänger köper du Evon. Och vill du ha en skitkul busbil som är tveklöst billigast på allt köper du en Silvia

Kunde inte ha fått ett bättre svar än så smile Jag har inte sett nån sr20 med 400hk utan att han/hon bytt nått i motorn.

camaro67 Meister
5 november 2012 · 6 763 Inlägg

AktaLacken skrev:

camaro67 skrev:

AktaLacken skrev:
Jag har kommit fram till att silvian blir nog bortkörd från min lista då den inte klarar så mycket hk. Då återstår supran och evon.
Ska man skita i polare o köpa en supra, jag tror jag har mer kul med den. Eller en evo där man kan åka flera stycken. Evon verkar väldigt rolig att köra när man har lite rull på den. Lite åka rakt fram räser. Evon verkar vara dyrare o äga då den verkar gå sönder mer än supran?

Varför skulle en evo palla mer effekt än silvian? Skitsnack. Polarn har åkt runt 400hk hela säsongen i sin driftingbil och lager och allt ser kanon ut fortfarande. Vill du åka rakt fram köper du supran. Åka fort när de svänger köper du Evon. Och vill du ha en skitkul busbil som är tveklöst billigast på allt köper du en Silvia

Kunde inte ha fått ett bättre svar än så smile Jag har inte sett nån sr20 med 400hk utan att han/hon bytt nått i motorn.

Jag tror att de mest är i förebyggande syfte som många byter. Vet minst 2 till i örebro som har åkt 400hk plus på standard botten.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
AktaLacken
5 november 2012 · 99 Inlägg

camaro67 skrev:

AktaLacken skrev:

camaro67 skrev:

Varför skulle en evo palla mer effekt än silvian? Skitsnack. Polarn har åkt runt 400hk hela säsongen i sin driftingbil och lager och allt ser kanon ut fortfarande. Vill du åka rakt fram köper du supran. Åka fort när de svänger köper du Evon. Och vill du ha en skitkul busbil som är tveklöst billigast på allt köper du en Silvia

Kunde inte ha fått ett bättre svar än så smile Jag har inte sett nån sr20 med 400hk utan att han/hon bytt nått i motorn.

Jag tror att de mest är i förebyggande syfte som många byter. Vet minst 2 till i örebro som har åkt 400hk plus på standard botten.

Okey. Ska eventuellt åka o kolla på evon som är på ESC (Den annonsen jag skrev förut) Är det något jag ska vara uppmärksam på? Vet att priset är alldeles för högt. Vad skulle man kunna ge för den?

Vitamin
5 november 2012 · 719 Inlägg

Evo, perfekt att lasta in polarna och dra på bilträff:)

AktaLacken
5 november 2012 · 99 Inlägg

Vitamin skrev:
Evo, perfekt att lasta in polarna och dra på bilträff:)

Hehe jo det är ju det:)

Grekooz
11 november 2012 · 77 Inlägg

Evo är en självklarhet, ingen hänger med dig i starterna och dem ligger som en jävla gokart på vägen. Enligt mig en sportbil som har det mesta. Bra med plats där bak och bagaget. Dricker inte överdrivet mycket om man kör lungt. Du kanske kan få köpa min wink

Mitsubishi Evo 8 MR FQ-320 "Fucking Quick" (2004)
Anubis
12 november 2012 · 1 255 Inlägg

Grekooz skrev:
Evo är en självklarhet, ingen hänger med dig i starterna och dem ligger som en jävla gokart på vägen. Enligt mig en sportbil som har det mesta. Bra med plats där bak och bagaget. Dricker inte överdrivet mycket om man kör lungt. Du kanske kan få köpa min wink

Fast evon dricker ju lika mycket som eb överladdad 6a körde aldrig min evo under 1,1 o har lyckats köra min gamla skyline på 0,9 blandad körning ligger båda runt 1,2-1,3

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Eddy Galen, inte dum.
12 november 2012 · 1 324 Inlägg

Skulle faktiskt rekommendera att du köper en rent utsagt skitbil nu under vintern och renoverar. Köper du en sådan dyr bil och inte har mekarvana så kommer du få hem rätt dyra notor.

Sedan handlar det mindre om hållbarhet och istället vilken som ger dig mer glädje.

Har du 150k totalt eller 150k att köpa bilen och sedan ta hand om med 50k? För i ditt läge hade jag valt en bil för 80-100k och sedan haft 50k på banken för den dagen du antingen åker in i ett träd, du blir påkörd, eller något rasar. Det värsta som finns som bilentusiast är inte att bilen går sönder, det är att du inte har pengar att laga den.

barenhoff TEAM RADIOACTIVE
12 november 2012 · 467 Inlägg

sitter själv på en R33 GTR å bror har en supra.
2 riktigt gryma bilar med stor potiential.

R33 GTR med 4w kontrollen är ju drömmen! har en hemma som kommer installeras till våren.
körde 60 mil på 50 liter, då den är steg 1 bpu å mappad, så mkt drar den inte ialf, evos drar mera.

supran drar något liknande å det är en riktigt kul lekbil.
baksätet är grymt litet, dock åkte vi 4 pers å flera påsar med sprit, fruktansvärt trångt å bror fick ha knäna över ratten big_smile (typ)

en supra å skylinen R34GTT går bra original. å det behövs inte mkt för att få dem lilla extra hästarna.
dock är alla skyline väldigt känsliga ang olja å varvstopp.

på nått sätt tycker ja skyline känns mindre än supra, dock är den lite större.
så om du ska leka så kmr du nog känna dig tryggare i en skyline.

Evos är en rolig bil på kurviga vägar samt genom rondeller.
dock tycker ja det börjar bli allt mer en "svensson" bil då var å varanann köper en sådan nu, för dem är billiga å går bra.

så vill du "stå ut" lite köp inte evo.

lägger min röst på R34GTT smile

Senast redigerat av barenhoff (12 november 2012)

AktaLacken
18 november 2012 · 99 Inlägg

Eddy skrev:
Skulle faktiskt rekommendera att du köper en rent utsagt skitbil nu under vintern och renoverar. Köper du en sådan dyr bil och inte har mekarvana så kommer du få hem rätt dyra notor.

Sedan handlar det mindre om hållbarhet och istället vilken som ger dig mer glädje.

Har du 150k totalt eller 150k att köpa bilen och sedan ta hand om med 50k? För i ditt läge hade jag valt en bil för 80-100k och sedan haft 50k på banken för den dagen du antingen åker in i ett träd, du blir påkörd, eller något rasar. Det värsta som finns som bilentusiast är inte att bilen går sönder, det är att du inte har pengar att laga den.

Jag har 170k totalt att lägga på en bil. Hur ofta händer det att man åker in i ett träd eller blir påkörd? Jag kör inte som en galning så bilen borde hålla hyffsat. Har räknat med kopplings byte, oljebyten och vanlig service. Man räknar väll inte med att motorn ska rasa? Har varit och kollat på den gula evon jag länka till och den såg väldigt fin ut. Den kändes bra, att man kan använda den som "svensson" bil också.

barenhoff skrev:
sitter själv på en R33 GTR å bror har en supra.
2 riktigt gryma bilar med stor potiential.

R33 GTR med 4w kontrollen är ju drömmen! har en hemma som kommer installeras till våren.
körde 60 mil på 50 liter, då den är steg 1 bpu å mappad, så mkt drar den inte ialf, evos drar mera.

supran drar något liknande å det är en riktigt kul lekbil.
baksätet är grymt litet, dock åkte vi 4 pers å flera påsar med sprit, fruktansvärt trångt å bror fick ha knäna över ratten  (typ)

en supra å skylinen R34GTT går bra original. å det behövs inte mkt för att få dem lilla extra hästarna.
dock är alla skyline väldigt känsliga ang olja å varvstopp.

på nått sätt tycker ja skyline känns mindre än supra, dock är den lite större.
så om du ska leka så kmr du nog känna dig tryggare i en skyline.

Evos är en rolig bil på kurviga vägar samt genom rondeller.
dock tycker ja det börjar bli allt mer en "svensson" bil då var å varanann köper en sådan nu, för dem är billiga å går bra.

så vill du "stå ut" lite köp inte evo.

lägger min röst på R34GTT

Jag provsatt supra och kollade på skylinen men dom kändes inte så bra. Supran var stor, trång i och det märktes att det var en gammal bil. Skylinen var väll inga stora fel på men Evon kändes som att det är en bil som skulle passa mig bäst.

AktaLacken
18 november 2012 · 99 Inlägg

Grekooz skrev:
Evo är en självklarhet, ingen hänger med dig i starterna och dem ligger som en jävla gokart på vägen. Enligt mig en sportbil som har det mesta. Bra med plats där bak och bagaget. Dricker inte överdrivet mycket om man kör lungt. Du kanske kan få köpa min wink

Fast en evo håller väll inte för rödljusstarter?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang