8841
Sök

Skaffa corrado vr6

550 Inlägg
4 november 2012
Trådstartare
är detta en vettig bil att skaffa? säg att dom ligger på ca 22XX mil, är dom pålitliga eller kan man räkna med motor ras? vad bör jag veta?
informera mig! wink

Så sjukt fina bilar smile

1 Inlägg
17 november 2012
precis köpt mig en, fy fan  vilken rolig bil att köra!!
el fel haar jag läst lite om men inget motor ras!
smile

Ubåtsingenjör
7 383 Inlägg
17 november 2012
D-alvarsson skrev:
är detta en vettig bil att skaffa? säg att dom ligger på ca 22XX mil, är dom pålitliga eller kan man räkna med motor ras? vad bör jag veta?
informera mig! wink

Så sjukt fina bilar smile

kamkedjan SKA va bytt, annars får du räkna med att byta den direkt om du vill komma ifrån motorras.

El fel ska tydligen va vanligt, inget jag själv märkt av. Dörrhandtagen ska också strula mycket, inget jag själv råkat ut för.

De brukar klara sig hyffsat från rost.

Viktigaste är väl att kolla så att den är fräsch i maskinen, hade själv inte köpt en corrado vr6 utav keps kalle 18år som trimmat den med sportluftfilter, det blir antagligen en dyr affär.

Det är väldigt trevliga bilar med ett oslagbart motorljud !

785 Inlägg
17 november 2012
Har ägt både G60 och VR6.

Båda roliga bilar, men ljudet från VR6:an med öppet filtet är svårslaget.

Båda bilarna gick dörrhandtaget på förarsidan sönder, och byte av handtaget var enda lösningen.
Finns dock att få tag på via skroten.

Annars har kedjan livslängd som är lång, men byt om den inte är bytt.
G60 kompressor har en tendens att rasa efter 15 - 20 000 mil, och kan vara lite dyrare.

Cental lås går via luftslangar, vars kopplingar brukar torka och spricka. Lätt och billigt att laga.

Men klart en häftig och prisvärd busbil!

Men ska du ha en corrado, så välj VR6 tveklöst!

Its not the fart that kills, its the smell...

Ubåtsingenjör
7 383 Inlägg
17 november 2012
Fredde_Vette skrev:
Har ägt både G60 och VR6.

Båda roliga bilar, men ljudet från VR6:an med öppet filtet är svårslaget.

Båda bilarna gick dörrhandtaget på förarsidan sönder, och byte av handtaget var enda lösningen.
Finns dock att få tag på via skroten.

Annars har kedjan livslängd som är lång, men byt om den inte är bytt.
G60 kompressor har en tendens att rasa efter 15 - 20 000 mil, och kan vara lite dyrare.

Cental lås går via luftslangar, vars kopplingar brukar torka och spricka. Lätt och billigt att laga.

Men klart en häftig och prisvärd busbil!

Men ska du ha en corrado, så välj VR6 tveklöst!

Håller med om att vr6 är enda altrenativet ! smile

Dock ska det gå köpa renoveringssatser gå att köpa till handtagen på ebay, annars delar den handtag med bla passat så det är lätt att få tag på smile En ny orginal kompressor till g60 kostar närmare 30 000

550 Inlägg
17 november 2012
Trådstartare
okej, mycket givande allting här! får tack så mycket, en vr6 är de givna alltså smile

785 Inlägg
17 november 2012
Jupp! Men va kräsen! Hoppa inte på första bästa, det finns mycket skräp där ute.

Ubåtsingenjör
7 383 Inlägg
17 november 2012
Fredde_Vette skrev:
Jupp! Men va kräsen! Hoppa inte på första bästa, det finns mycket skräp där ute.

ta detta tips till dig, gick själv på en nit då jag va stirrig med att köpa första bil... vilket slutade med ett riktigt riv och bilen står i bitar ännu sad

550 Inlägg
18 november 2012
Trådstartare
japp, jag kommer va enxtra noga när man kommer in på vr6 opmrådena där smile har en trogen 1.8 som står vid min sida tills ngt annat dyker upp wink

...has left the building...
4 474 Inlägg
18 november 2012
VR6 är INTE VW bästa motor...Googla!

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

785 Inlägg
18 november 2012
Nej, det är den kanske inte, men väl skött är den jävligt driftsäker och har rolig karaktär.

1 433 Inlägg
18 november 2012
Sen när du tröttnar turbo konveterar du för 15-20 tusen smile så har du ett monster till bil! smile

Ubåtsingenjör
7 383 Inlägg
18 november 2012
dawwe skrev:
VR6 är INTE VW bästa motor...Googla!

måste va en utav de bästa iaf ! charmigare maskin är svårt att hitta smile

550 Inlägg
19 november 2012
Trådstartare
älskar ljudet från dom, och formerna på corradons kaross är svåra att slå! smile

1 062 Inlägg
19 november 2012
Kolla gärna vårt forum på Corrado Club Sweden

www.corradoclubsweden.com

"You Go, we go!"

Avstängd
1 714 Inlägg
19 november 2012
En G60 är ju 8 ventilers radfyra så det är ju inget hästkraftsmonster, men likväl en trevlig bil,
motorn är lika odödlig som alla andra VW 8v.

När den runkiga G-ladern rasar så polerar du upp den och ställer i bokhyllan och monterar en Eaton M62 istället,
och plockar ut mer hästar.

1 327 Inlägg
19 november 2012
Finns med 2.0 136 hk med, jag hade en sån bil en kortare stund, jag var inte så nöjd med Corradon.

Importbil med ovanlig motor så delar fanns inte att hitta i dataregister.

Jag hade problem med stolarna som är väldigt hårda, det var bara en tunn skumgummidyna och metall under i framstolarna. Fanns inga fjädrar i stolarna.

Sedan var den jag hade reggad med bara 1 passagerare men det fanns stolar för 3 stycken passagerare så det kan vara något man ska kolla upp om det är en importbil.

550 Inlägg
19 november 2012
Trådstartare
okej okej! ja man får se hur de ställer sig med jobb osv till våren, men de är riktigt bra feedback smile

Sök