2374
Sök

Peugeot 406 V6 Bruksbil --> Sommarbil *Tjejbygge*

Peugeot 406 V6 Göra den lite snyggare :-) och senare lite snabbare :-)

431 192 Visningar
Uppdaterades senast 17 augusti 2019
726 Inlägg
30 juli 2013
Trådstartare
it_mutt skrev:
Apropå "pricken"...Du kan inte köra den svart och sen "outline:a" den med vitt? (alltså en vit linje en liten liten bit in bara)

Hmm maybe maybe. Kanske går att få in det i resten av dekalerna oxå, bara något litet vitt. Bra idé smile Får kolla vad "designern" hittar på. Skrev att jag var osäker på pluppen.

Avstängd
10 388 Inlägg
30 juli 2013
Qorran skrev:
it_mutt skrev:
Apropå "pricken"...Du kan inte köra den svart och sen "outline:a" den med vitt? (alltså en vit linje en liten liten bit in bara)

Hmm maybe maybe. Kanske går att få in det i resten av dekalerna oxå, bara något litet vitt. Bra idé smile Får kolla vad "designern" hittar på. Skrev att jag var osäker på pluppen.

Ja det blir ju inte lika "massivt". Kanske funkar bra att göra med blå grund också, men ja. En tanke bara smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

282 Inlägg
30 juli 2013
Qorran skrev:
starcrew skrev:
Qorran skrev:

Ja visst, något som går snabbt iaf wink vi har inte bestämt pris ännu. Vi skulle diskutera pris mot dekaler när jag kommer dit. Jag har eventuella framtidsplaner om foliering som jag kommer göra hos dom om jag får bra pris smile

Ja okej där ser man, ja det ser jag fram emot att få reda på både pris och om det blir någon foliering, härligt iaf smile

Är du själv sugen på att tona rutorna eller? Jo men det blir spännande och se vad dom säger. Har skickat över lite bilder till dom så hoppas på svar imorgon smile

Japp funderingar på att göra det på min Toyota och  det finns så man kan beställa från solarplexus pch därför jag var sigen på att få reda på vad det skulle kosta för dig! smile

Kolla gärna in http://www.garaget.org/starcrew
Har även en projekt tråd ni kan följa :)

726 Inlägg
31 juli 2013
Trådstartare
Hjälp!!!
Någon här inne som kan göra om företagsloggor till Vektoriserat Eps format? Måste ha det så fort som möjligt!!

9 141 Inlägg
31 juli 2013
Qorran skrev:
Hjälp!!!
Någon här inne som kan göra om företagsloggor till Vektoriserat Eps format? Måste ha det så fort som möjligt!!

Kolla på www.stylingbutiken.se han har väldigt mycket loggor och kan skära i olika storlekar. Nya färgen blev bra på bilen förresten!

726 Inlägg
31 juli 2013
Trådstartare
Putteliten skrev:
Qorran skrev:
Hjälp!!!

Kolla på www.stylingbutiken.se han har väldigt mycket loggor och kan skära i olika storlekar. Nya färgen blev bra på bilen förresten!

Men jag är så osäker på storlekar på dekalerna, och färgen vill jag ha så identisk med fälgarna som möjligt därför tänkte jag "anlita" ett företag som jag kan åka till (ligger 5 min från där jag bor) och kolla på exempel och diskutera och kolla färgerna osv. Plus hjälp att sätta dit dom. Hade varit klart dagarna efter jag lackat klart bilen om jag bara ville chansa på färger och storlekar och sen satt dit själv. Men tack ändå för tipset smile och för kommentaren om färgen smile

726 Inlägg
31 juli 2013
Trådstartare
Justdet.. lämnade bilen hos Solfilmcenter idag. Skit trevlig snubbe som hjälte mig smile
Fick riktigt bra rabatt mot dekal, slutade på 3500, typ halva priset mot vad det skulle kosta egentligen smile  Awesome tycker jag!!
Han skulle ringa så fort den vart klar imorgon, men kan tidigast hämta den 14.45 :0

Åh va jag längtar, hoppas jag inte tog för mörkt nu hmm

282 Inlägg
1 augusti 2013
Qorran skrev:
Justdet.. lämnade bilen hos Solfilmcenter idag. Skit trevlig snubbe som hjälte mig smile
Fick riktigt bra rabatt mot dekal, slutade på 3500, typ halva priset mot vad det skulle kosta egentligen smile  Awesome tycker jag!!
Han skulle ringa så fort den vart klar imorgon, men kan tidigast hämta den 14.45 :0

Härligt! Längtar efter att få se lite resultat smile

Kolla gärna in http://www.garaget.org/starcrew
Har även en projekt tråd ni kan följa :)

726 Inlägg
1 augusti 2013
Trådstartare
starcrew skrev:
Qorran skrev:

Härligt! Längtar efter att få se lite resultat smile

Jaaaaag meeeed wink

726 Inlägg
1 augusti 2013
Trådstartare
Hejvhej här kommer lite bilder på hur toningen smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/112/111109/111109-cdb6c9dfe5d4a8669d6fdf9c65196766.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/112/111109/111109-d36939b8063ded5be7a2704e7f30a46a.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/112/111109/111109-5cff24a5cba1bd1a756e064643175f08.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/112/111109/111109-14ba0ec1310c79f87aeb2b662ccbae77.jpg
Innifrån smile

så vad tycks? smile jag är iaf heeel nöjd big_smile

163 Inlägg
1 augusti 2013
ser riktigt bra ut

726 Inlägg
1 augusti 2013
Trådstartare

Haha jo jag vet. Mötte en polis hoj som blängde som faan precis när jag körde ut från företags parkeringen xD tänkte att nu är det kört, kommer inte ens ut från parkeringen hahahaha
Senast redigerat av Qorran (1 augusti 2013)

209 Inlägg
1 augusti 2013
Koppla in en extra knapp som kan bryta strömmen till elhissarna eftersom om du skulle få polisen bakom dig så är de bara att rulla ner rutorna å bryta strömmen smile

726 Inlägg
1 augusti 2013
Trådstartare
Wunderbaum-adde skrev:
Koppla in en extra knapp som kan bryta strömmen till elhissarna eftersom om du skulle få polisen bakom dig så är de bara att rulla ner rutorna å bryta strömmen smile

Och sen säga vadå?  Att jag inte har några? Eller att dom inte funkar?

209 Inlägg
1 augusti 2013
Qorran skrev:
Wunderbaum-adde skrev:

Det är ditt beslut att säga vad du vill. De kommer ifall inte ha några bevis på att du har tonade rutor fram.

726 Inlägg
1 augusti 2013
Trådstartare
Wunderbaum-adde skrev:
Qorran skrev:
Wunderbaum-adde skrev:

Det är ditt beslut att säga vad du vill. De kommer ifall inte ha några bevis på att du har tonade rutor fram.

haha jo jag förstår att jag kan säga vad jag vill men tänkte om man måste ha rutor (?) så kanske man får böter för att man inte har några? men om dom bara är ''trasiga'' så ska dom ju lagas tongue

42 Inlägg
1 augusti 2013
Det ser iaf bra ut. Tonat ska de va'!

Avstängd
10 388 Inlägg
1 augusti 2013
Wunderbaum-adde skrev:

Eller så står man för att man kör med rutor tonade, som inte får vara det och därigenom också tar smällen. Eller låter bli.

Min högst personliga åsikt och anledningen till att jag inte har det; jag tycker det är snyggt, men inte snyggt nog för att hålla på att "bråka" med det.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

6 851 Inlägg
1 augusti 2013
Qorran skrev:

Haha jo jag vet. Mötte en polis hoj som blängde som faan precis när jag körde ut från företags parkeringen xD tänkte att nu är det kört, kommer inte ens ut från parkeringen hahahaha

Tur för dej. Själv när jag mötte mc snuten sist så vände han och körde efter...med just blinkande blå lampor sad inte så kul.
Men hade redan blivit stoppad någon vecka innan av civilare i linköping som oxå påpekade detta och gav mej ombesiktning.

Sök