1814
Sök

Peugeot 406 V6 Bruksbil --> Sommarbil *Tjejbygge*

Peugeot 406 V6 Göra den lite snyggare :-) och senare lite snabbare :-)

431 075 Visningar
Uppdaterades senast 17 augusti 2019
726 Inlägg
7 mars 2014
Trådstartare
death skrev:
Hej prutt
Haru fått på vingen än ?

Hej skithög
Jo det har jag men den va för kort hmm mätte den innan jag köpte men det stämde inte riktigt...å orkar inte skicka tillbaks så det blir att kapa å förlänga wink

84 Inlägg
9 mars 2014

Mvh//Tobbe

408 Inlägg
12 mars 2014
Tror jag såg din bil ikväll runt 22.50 Åkersberga.

matt svart passa riktigt bra! Tyckte att bilen såg riktigt Bra ut faktiskt, hoppas man ser den live igen med sommarpuckar på!
Senast redigerat av pompe90 (12 mars 2014)

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se

726 Inlägg
12 mars 2014
Trådstartare
pompe90 skrev:

matt svart passa riktigt bra! Tyckte att bilen såg riktigt Bra ut faktiskt, hoppas man ser den live igen med sommarpuckar på!

Japp det stämmer bra. Bor där så om du brukar snurra i trakterna kommer du få se henne ofta smile sommar sandalerna ska förhoppningsvis på imorgon smile Kul att du gillar den smile Ser du mig igen så blinka eller något ^^
Vilken bil åkte du ikväll? Å vart i berga såg du mig?

408 Inlägg
13 mars 2014
Qorran skrev:
pompe90 skrev:

Japp det stämmer bra. Bor där så om du brukar snurra i trakterna kommer du få se henne ofta smile sommar sandalerna ska förhoppningsvis på imorgon smile Kul att du gillar den smile Ser du mig igen så blinka eller något ^^

Jobbade igår så hade inte min privata, kör annars Åkersbergas enda 208 GTI smile
Såg dig i Preem rondellen big_smile

Va kul, skall hålla utkik smile

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.

223 Inlägg
13 mars 2014
den är grå 🙈

Qorran skrev:
pompe90 skrev:

Keep calm and wrap your car!
kolla in mitt projekt helfoliering av twingo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=280351/

726 Inlägg
14 mars 2014
Trådstartare
PBergendahl skrev:
den är grå 🙈

Qorran skrev:
pompe90 skrev:

Hahahahah peter^^ Tack wink men jag är inte lika hård på det där med svart å grå på internet wink bara ibland.. sen som sagt är det inte lätt å se skillnaden när man swichar förbi ^^

408 Inlägg
14 mars 2014
Qorran skrev:
PBergendahl skrev:
den är grå ��

Qorran skrev:

Hahahahah peter^^ Tack wink men jag är inte lika hård på det där med svart å grå på internet wink bara ibland.. sen som sagt är det inte lätt å se skillnaden när man swichar förbi ^^

äsch mörk säger jag nu då big_smile när mörkret faller så ser man inte skillnad på grå/svart när man "swichar" förbi smile
Senast redigerat av pompe90 (14 mars 2014)

- Nuvarande:

726 Inlägg
14 mars 2014
Trådstartare
pompe90 skrev:
Qorran skrev:
PBergendahl skrev:
den är grå ��

äsch mörk säger jag nu då big_smile när mörkret faller så ser man inte skillnad på grå/svart när man "swichar" förbi smile

Haha nää precis, inte alltid lätt wink

-Iceen Garage-
772 Inlägg
14 mars 2014
Du är bara hård mot mig när det gäller det där sad hahah

Sponsorer: Spacer.se
ICEEN GARAGE
Följ gärna min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 15&p=1

726 Inlägg
14 mars 2014
Trådstartare
Iceen skrev:
Du är bara hård mot mig när det gäller det där sad hahah

Hahaha nää jag e hårda mot alla jag känner som terroriserar mig om hennes färg ^^

726 Inlägg
15 mars 2014
Trådstartare
Vem utav mina "följare" va det som jobbade på Peugeot verkstad?

Min bebis går som en påse nötter och "Antipollution fault" har kommit upp i displayen.

Var och köpte en sån här igår http://www.kjell.com/sortiment/hus-hals … ter-p48500
Och den säger att den misständer på cylinder 1.

Jag säger nu inte att jag inte litar på den obd adaptern jag köpte men litar lite mera på en verkstads felsökning...

227 Inlägg
15 mars 2014
Kanske är tändspolarna som är dåliga hade samma problem med min 406:a coupe var lätt att byta och inte allt för dyrt. Har hört att dem brukar ge sig allt för ofta på just 406. Hoppas det löser sig smile

726 Inlägg
15 mars 2014
Trådstartare
krolle_se skrev:
Kanske är tändspolarna som är dåliga hade samma problem med min 406:a coupe var lätt att byta och inte allt för dyrt. Har hört att dem brukar ge sig allt för ofta på just 406. Hoppas det löser sig smile

Jo jag gissar på att de är det oxå. Ska försöka kolla lite mera när jag slutat jobbet idag.

227 Inlägg
15 mars 2014
Qorran skrev:
krolle_se skrev:

Jo jag gissar på att de är det oxå. Ska försöka kolla lite mera när jag slutat jobbet idag.

Gör så är väldigt lättbytt och kostar inte allt för mycket.
http://www.skruvat.se/Tandspole-P81369.aspx

9 141 Inlägg
15 mars 2014
Qorran skrev:
krolle_se skrev:

Du kan ju skifta tändspole mellan 1 & 2, får du med dig felet så är det ju bara att byta tändspolen.

726 Inlägg
15 mars 2014
Trådstartare
Putteliten skrev:
Qorran skrev:
krolle_se skrev:

Du kan ju skifta tändspole mellan 1 & 2, får du med dig felet så är det ju bara att byta tändspolen.

Tack för tipset smile

408 Inlägg
15 mars 2014
Jag har felsökningsläsare för Peugeot och Citroën. Samma maskiner som verkstaden kör på.
som dom andra säger, när väl spolarna börjar ge sig så är det dags å byt, vad jag vet har Peugeot fixxat till dom nya spolarna så dom håller mer än bara 5000mil som orginalarna gjorde smile

- Nuvarande:

726 Inlägg
15 mars 2014
Trådstartare
pompe90 skrev:
Jag har felsökningsläsare för Peugeot och Citroën. Samma maskiner som verkstaden kör på.
som dom andra säger, när väl spolarna börjar ge sig så är det dags å byt, vad jag vet har Peugeot fixxat till dom nya spolarna så dom håller mer än bara 5000mil som orginalarna gjorde smile

Vart finns den där felsökaren da? Vill helst inte köra så långt med henne hmm
Jo jag har oxå hört att dom ryker rätt ofta men det är de att förra våren/sommaren byttes både stift å spolarna och det skulle vara till dom som var bättre hmm

Sök