Peugeot 406 V6 Bruksbil --> Sommarbil *Tjejbygge*

Peugeot 406 V6 Göra den lite snyggare :-) och senare lite snabbare :-)
  • 139 Följare
  • 410 963 Visningar
  • Uppdaterades senast 17 augusti 2019
Qorran
27 juli 2018 · 726 Inlägg

Nu har man tagit bort all toning och bytt hela strålkastarna....dvs inga ögonlock kvar sad

Nu ser hon jätte tråkig ut tycker jag. Och dom ILLRÖDA baklyktorna gör det ju ännu värre.

Har till den 8e på mig att besikta om henne, fråga är om man ska sätta dit allt igen sen... Har man blivit stoppad en gång så får man liiiiite avsmak för det hehehe.

https://www1.garaget.org/gallery/images/112/111109/111109-8c3436cfee179f5b524c3c7cbb17ddc4.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/112/111109/111109-09c379d17782f0d2afa47829ee3919fe.jpg

Lite bonus bilder på garage grannes bil cool

https://www1.garaget.org/gallery/images/112/111109/111109-85e774358f1e1a09bafd8723a9b78a48.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/112/111109/111109-e8cb5ef276e3a53c3e45e5e155c207f8.jpg

Tråkigt va wink

cars4ever
27 juli 2018 · 834 Inlägg

Tråkig och tråkig wink besikta om den och fundera istället på nya grepp efter det, det poppar säkert snart upp helt nya idéer som kan vara värda att prova smile

Hm på något ser de flesta bilar lite slöa ut efter att ha tittat på den andra  bilen i garaget wink

Volvo V70N "GLT" (2001)
Saab 9-3 "Turbo" (2000)
BMW 730iA "E32" (1988)
Qorran
27 juli 2018 · 726 Inlägg

cars4ever skrev:
Tråkig och tråkig wink besikta om den och fundera istället på nya grepp efter det, det poppar säkert snart upp helt nya idéer som kan vara värda att prova smile

Hm på något ser de flesta bilar lite slöa ut efter att ha tittat på den andra  bilen i garaget wink

Ja det lutar ju åt att låta den vara och se vad för idéer som kommer till en.

Höhö No shit xD
Tråkigt att garaget sidan har så att man måste ladda upp videos på typ YouTube först för att länka hit annars hade jag lagt upp video när den va igång.
Fick aaaaningen sämre hörsel ett tag efter :p
Och även fast den hade rullat ut ut garaget så hörde jag inte min bil, jag vet att jag startade den för att backa ut men fick en känsla av att min bil inte var igång iaf hahah

Har dock video på min Instagram Qorran för den som vill se. Följ gärna mig där oxå smile

andreas_1996
27 juli 2018 · 951 Inlägg

Detta ska fäljas big_smile

Mitsubishi eclipse gs "Knight Rider" (1992)
Mitsubishi lancer GLXI "Mitsuun" (1993)
Ronnebjer
28 juli 2018 · 7 Inlägg

Spännande projekt har läst igenom allt nu åh är riktigt imponerad big_smile

Qorran
28 juli 2018 · 726 Inlägg

andreas_1996 skrev:
Detta ska fäljas big_smile

Va kul smile

Qorran
28 juli 2018 · 726 Inlägg

Ronnebjer skrev:
Spännande projekt har läst igenom allt nu åh är riktigt imponerad big_smile

Hatten av till dig och andra som läser igen aaaaalla dessa sidor!

Kanske man får tillbaks motivationen att skriva lite mera här smile

Ronnebjer
28 juli 2018 · 7 Inlägg

Qorran skrev:

Ronnebjer skrev:
Spännande projekt har läst igenom allt nu åh är riktigt imponerad big_smile

Hatten av till dig och andra som läser igen aaaaalla dessa sidor!

Kanske man får tillbaks motivationen att skriva lite mera här smile

De tycker jag. Är sånna här projket som får mig motivation åh kanske starta en egen tråd

Qorran
31 juli 2018 · 726 Inlägg

Ronnebjer skrev:

Qorran skrev:

Ronnebjer skrev:
Spännande projekt har läst igenom allt nu åh är riktigt imponerad big_smile

Hatten av till dig och andra som läser igen aaaaalla dessa sidor!

Kanske man får tillbaks motivationen att skriva lite mera här smile

De tycker jag. Är sånna här projket som får mig motivation åh kanske starta en egen tråd

Jasså vad har du för skoj då?

Mack855
31 juli 2018 · 1 354 Inlägg

Kollat igenom hela tråden jag med nu! Väldigt fint arbete nedlagt! Den karossen på Peugeot är inte snygg men du har fått till det! Vart brukar du rulla? Den där bilen borde man sett när den var så grön. smile

Qorran
31 juli 2018 · 726 Inlägg

Mack855 skrev:
Kollat igenom hela tråden jag med nu! Väldigt fint arbete nedlagt! Den karossen på Peugeot är inte snygg men du har fått till det! Vart brukar du rulla? Den där bilen borde man sett när den var så grön. smile

Tackar va roligt!!!
Ja hon har blivit lite mera tilltalande genom åren, dock är röven lite väl platt tycker jag. Kan ju vara för att den egentligen är gjord för kombi.

Men har en lite snyggare bakdel liggandes (du bör ha sett bild på den i samband med leveransen  av nya motorn) men det behövs lite spackel jobb och lackering innan den kommer på.

Jag rullar mestadels norra Stockholm, men ibland södra (Södertälje)

Mack855
31 juli 2018 · 1 354 Inlägg

Qorran skrev:

Mack855 skrev:
Kollat igenom hela tråden jag med nu! Väldigt fint arbete nedlagt! Den karossen på Peugeot är inte snygg men du har fått till det! Vart brukar du rulla? Den där bilen borde man sett när den var så grön. smile

Tackar va roligt!!!
Ja hon har blivit lite mera tilltalande genom åren, dock är röven lite väl platt tycker jag. Kan ju vara för att den egentligen är gjord för kombi.

Men har en lite snyggare bakdel liggandes (du bör ha sett bild på den i samband med leveransen  av nya motorn) men det behövs lite spackel jobb och lackering innan den kommer på.

Jag rullar mestadels norra Stockholm, men ibland södra (Södertälje)

Aah jag förstår! Brukade du åka på någon söndagsträff i moraberg? Med avslutande race i Nykvarn? Bor i södra Sthlm så förklarar att jag inte sett till den!

Qorran
31 juli 2018 · 726 Inlägg

Mack855 skrev:

Qorran skrev:

Mack855 skrev:
Kollat igenom hela tråden jag med nu! Väldigt fint arbete nedlagt! Den karossen på Peugeot är inte snygg men du har fått till det! Vart brukar du rulla? Den där bilen borde man sett när den var så grön. smile

Tackar va roligt!!!
Ja hon har blivit lite mera tilltalande genom åren, dock är röven lite väl platt tycker jag. Kan ju vara för att den egentligen är gjord för kombi.

Men har en lite snyggare bakdel liggandes (du bör ha sett bild på den i samband med leveransen  av nya motorn) men det behövs lite spackel jobb och lackering innan den kommer på.

Jag rullar mestadels norra Stockholm, men ibland södra (Södertälje)

Aah jag förstår! Brukade du åka på någon söndagsträff i moraberg? Med avslutande race i Nykvarn? Bor i södra Sthlm så förklarar att jag inte sett till den!

Oj det var tider då man va där :p dock va det ju fleeeera flera år sen.

Mack855
31 juli 2018 · 1 354 Inlägg

Vet inte ens om den träffen är aktuell längre ens. Nå lycka till i fortsättningen med Peugeoten smile

Qorran
13 augusti 2018 · 726 Inlägg

Hello there boys and girls!
Lite som hänt...
Just nu rullar jag vinterpjux för jag behöver nya Spacers. Har ju en grym sponsor spacer.se som varit med mig sen första början. Det finns ingen bättre!!!
När jag var i valet att byta fälgar sist så konsulterades det fram och tillbaka mellan dom och mig om vilka fälgar jag kan välja. Fanns ju inget roligt med mitt 4/108 bultmönster så spacer.se va till stor hjälp. Dom spacerna jag fick som skulle omvandla från fälgen till bilen var en prototyp och det verkar som att materialet var aningen mjukt för dom lossnar lite så det blir ett hemskt ljud får framhjulen. Det blir efter att man tryckt på lite extra (skyller på att det är för mycket kraft xD hahaha).

Och gissa vad Patrik (spacer.se) svarar när jag skriver att något är vajsing med spacern?
-Skicka måtten så fixar jag nya åt dig, fixar du snart (klockan va SENT då vi skrev) så tillverkar jag och skickar dom redan imorrn.

Hur shysst är inte det?? Jag är så sjukt tacksam för deras hjälp genom åren och att han fortfarande vill skicka mig saker <3

Har ska skicka iväg måtten ikväll eller imorrn dock.

Så nu rullar jag såhär snyggt!

https://www1.garaget.org/gallery/images/112/111109/111109-a8fa0abab14ac725898b64c9aa4d03fa.jpg

Fett va!

Putteliten
13 augusti 2018 · 9 079 Inlägg

Mycket ofett det där du! tongue

Qorran
14 augusti 2018 · 726 Inlägg

Putteliten skrev:
Mycket ofett det där du! tongue

Vafan är det du säger?? Vi bor i norra delen av sthlm och här kan det komma snö när som helst xD
Lika bra att vara förberedd hehe

it_mutt Avstängd
14 augusti 2018 · 10 388 Inlägg

Qorran skrev:

Putteliten skrev:
Mycket ofett det där du! tongue

Vafan är det du säger?? Vi bor i norra delen av sthlm och här kan det komma snö när som helst xD
Lika bra att vara förberedd hehe

Vad då "kan bli"? Menar du att ni har töväder nu?!

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Qorran
14 augusti 2018 · 726 Inlägg

it_mutt skrev:

Qorran skrev:

Putteliten skrev:
Mycket ofett det där du! tongue

Vafan är det du säger?? Vi bor i norra delen av sthlm och här kan det komma snö när som helst xD
Lika bra att vara förberedd hehe

Vad då "kan bli"? Menar du att ni har töväder nu?!

Hahah nää inte riktigt xD
Skickade iväg måtten nyss och får se när nya spacerna kommer hem.
Måste ju ha något att rulla på så då fick det bli dom där så länge. Fast det ser förjävligt ut.

Qorran
14 augusti 2018 · 726 Inlägg

Mack855 skrev:
Vet inte ens om den träffen är aktuell längre ens. Nå lycka till i fortsättningen med Peugeoten smile

Och missade ditt svar sad tacktack vi kämpar på!
Har dock inte hört något om att den träffen är aktuell fortfarande.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang