4210
Sök

Flytta krängare för ändrad effekt?

1 271 Inlägg
10 november 2012
Trådstartare
Hur man sladdar kan jag men vill kunna göra det i högre hastigheter än var effekten klarar av men att idiot förklara mig istället för att svara på min fråga är bara jävligt onödigt -.-

1 271 Inlägg
10 november 2012
Trådstartare
simlar skrev:
-stoffe- skrev:
simlar skrev:
Om du flyttar krängningshämmarstagen närmare axeln så borde det bli ungefär som att sätta grövre krängningshämmare eftersom hävarmen då blir kortare vilket betyder att det krävs mer kraft för att vrida krängningshämmaren.

Alltså så långt ut på bärarmarna som möjligt fler som tycker som jag att det borde bli det

Vet inte hur hämmaren sitter monterad på 740, men själva armarna som går ut från krängningshämmaren vill du göra kortare.

Ritade en bild för att förklara bättre:
http://img132.imageshack.us/img132/9255/krngare.png

http://i136.photobucket.com/albums/q191 … 101505.jpg

Så ser det ut så det borde juh bli rätt å flytt ut den då juh uppåt är framåt tongue

Leg. Bilplågare.
218 Inlägg
10 november 2012
Kan få för mig att om du orkar få till så att båda hjulen ligger i backen hela tiden så kan det bli roligare.
På folkrace 740 in jag har nu sitter det dubbla stötdämpare fram och så är den sänkt bak. Ingen k-hämnare fram och det går det att åka hur fort som helst på "häng". Men då har jag 80 kg "skrot" i bagaget också och inte såå mycket effekt. Runt 150 kanske. Men fullfölj din ide o berätta hur det blir.

Fri fart för ett fritt folk!
15 014 Inlägg
10 november 2012
nog bättre att satsa på ett stabilt chassi istället

har rätt okej grejer på min 740 och att åka på fullt rattutslag på 5:an med full kontroll är verkligen inte ett problem
fast det är odiffat

nu snackar vi på isen med vanliga vinterdäck men tror att det är viktigt att chassit är stabilt nog orkar inte dämpare och fjädrar att hålla i mot när man byter håll så blir det svårt att ha kontrollen.  Ska börja bygga isbil ganska snart blir en 945 2.3S som blir helt urplockad med svetsdiff och isdäck  gäller bara att ha effekt så det räcker annars är isdäck bortkastat

ska du bara ha som sladdbil så är mitt tips att du tar bort alla dämpare och tömmer oljan ur dom och byter till annan olja samma mängd som du tömmer ut fyller du på en vanlig  helsyntet typ 5-40 borde fungera perfekt

Kör fort så hinner inget hända...

1 271 Inlägg
10 november 2012
Trådstartare
Är meningen att det ska bli budget drifting bil med rätt lite effekt nästa år typ bmw sexa eller en turbo motor alltså runt 200hk då bilen ska vara reggad och kör bar till vardags. men vill börja lite lätt å modifiera utan att kosta på bilen allt för mkt. Så quattron kan få mer omsorg men ska prova å se om det är någon skillnad å flytta på den och om det gör de så blir det dubbla å sänka lite men fortfarande så det går åka grusväg i bra hastighet utan att det tar i

2 266 Inlägg
10 november 2012
Ahl84 kör dubbla bak på sin drifting 760, de jag kommer ihåg va han sa så blir bilen mer understyrd tills de släpper.

Kommer ihåg att 760 Grupp A bilen som stod på elmia, hade krängare bakåt och satt i karossen och sen i bakaxeln. dock hade den en annan form än vanliga med så.

svetsdiff !!!

1 271 Inlägg
10 november 2012
Trådstartare
PMPerformance skrev:
Ahl84 kör dubbla bak på sin drifting 760, de jag kommer ihåg va han sa så blir bilen mer understyrd tills de släpper.

Kommer ihåg att 760 Grupp A bilen som stod på elmia, hade krängare bakåt och satt i karossen och sen i bakaxeln. dock hade den en annan form än vanliga med så.

jo på delad axel så sitter den i karossen men har juh stel tongue

2 266 Inlägg
10 november 2012
-stoffe- skrev:
PMPerformance skrev:

jo på delad axel så sitter den i karossen men har juh stel tongue

Nej stela axeln på båda.

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59701/59701-5a96fed23854af973b52d80b69b9765c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59701/59701-0e419d50f791d0e6e5401e53e3051be8.jpg

Dock är de lite annorlunda konstruktion på länkarmarna med.
Senast redigerat av PMPerformance (10 november 2012)

svetsdiff !!!

Fri fart för ett fritt folk!
15 014 Inlägg
11 november 2012
att köra med krängare är på gott och ont.

i många lägen kan det vara bättre utan krängare så man ska alltid pröva sig fram
hårdare krängare ihop med veka dämpare och fjädrar kan rent av bli livsfarligt så det gäller att ha lagom

tror ärligt att krängaren är det sista man ska lägga ner energi i .

många kör i övrigt med dubbla orginal krängare värt att nämna är att 2krängare blir inte dubbelt så hårt

man bör vara införstådd i funktionen i första hand innan man börjar krångla till det

Kör fort så hinner inget hända...

Sök