Vad ha groggen i vid bilåkning?

Muttley
13 november 2012 ·

Klart man ska dricka i bilen om man har en bit att åka hemifrån till förfesten.  Såklart med en chaffis som framför bilen.  smile Dock dricker jag enbart öl i bilar då de blir lätt att spilla annars.  Groggaglasen kommer fram på festen.

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
13 november 2012 · 3 929 Inlägg

Vad är det för fel med att sitta i baksätet och supa egentligen? Inte för att jag själv gör det då jag dricker knappt aldrig men när folk gör det, why does it matter!?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
TouchOfRed Meldem
13 november 2012 · 4 137 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Vad är det för fel med att sitta i baksätet och supa egentligen? Inte för att jag själv gör det då jag dricker knappt aldrig men när folk gör det, why does it matter!?

Skriker och dräggar sig osv osv. Vilket gör att föraren tappar koncentrationen på körningen, det är väl ganska uppenbart egentligen?
Nu säger jag inte att alla blir så. Men många blir allmänt högljudda.

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
Muttley
13 november 2012 ·

TouchOfRed skrev:

Thunderbird88 skrev:
Vad är det för fel med att sitta i baksätet och supa egentligen? Inte för att jag själv gör det då jag dricker knappt aldrig men när folk gör det, why does it matter!?

Skriker och dräggar sig osv osv. Vilket gör att föraren tappar koncentrationen på körningen, det är väl ganska uppenbart egentligen?
Nu säger jag inte att alla blir så. Men många blir allmänt högljudda.

Då ska man sitta bak så får chaffisen höja musiken smile.  Nä men du har rätt i din synpunkt om man blir ett drägg som ska hålla på och dra i saker och jävlas så är de bäst att hålla sig.

TouchOfRed Meldem
13 november 2012 · 4 137 Inlägg

tkd_rille skrev:

TouchOfRed skrev:

Thunderbird88 skrev:
Vad är det för fel med att sitta i baksätet och supa egentligen? Inte för att jag själv gör det då jag dricker knappt aldrig men när folk gör det, why does it matter!?

Skriker och dräggar sig osv osv. Vilket gör att föraren tappar koncentrationen på körningen, det är väl ganska uppenbart egentligen?
Nu säger jag inte att alla blir så. Men många blir allmänt högljudda.

Då ska man sitta bak så får chaffisen höja musiken smile.  Nä men du har rätt i din synpunkt om man blir ett drägg som ska hålla på och dra i saker och jävlas så är de bäst att hålla sig.

Jupp, precis smile

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
13 november 2012 · 3 929 Inlägg

TouchOfRed skrev:

Thunderbird88 skrev:
Vad är det för fel med att sitta i baksätet och supa egentligen? Inte för att jag själv gör det då jag dricker knappt aldrig men när folk gör det, why does it matter!?

Skriker och dräggar sig osv osv. Vilket gör att föraren tappar koncentrationen på körningen, det är väl ganska uppenbart egentligen?
Nu säger jag inte att alla blir så. Men många blir allmänt högljudda.

Då kan man ju förbjuda småbarn i bilen också när dom gråter, skriker eller när dom bråkar med varandra

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
TouchOfRed Meldem
13 november 2012 · 4 137 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

TouchOfRed skrev:

Thunderbird88 skrev:
Vad är det för fel med att sitta i baksätet och supa egentligen? Inte för att jag själv gör det då jag dricker knappt aldrig men när folk gör det, why does it matter!?

Skriker och dräggar sig osv osv. Vilket gör att föraren tappar koncentrationen på körningen, det är väl ganska uppenbart egentligen?
Nu säger jag inte att alla blir så. Men många blir allmänt högljudda.

Då kan man ju förbjuda småbarn i bilen också när dom gråter, skriker eller när dom bråkar med varandra

Njaa.. Bråkar dom i bilen har man uppfostrat dom fel kan man tycka.. Men nu är det inte skrikande och bråkande småbarn diskussionen handlar om.

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
13 november 2012 · 3 929 Inlägg

Haha men snälla, klart som fan små barn bråkar i bilen, jag och min bror gjorde det. Alla här och deras bröder (dom som har det) gjorde det säkert!
Nej, det handlade ju inte om småbarn, det handlade ju om störningsmoment och småbarn är ett av dom.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
TouchOfRed Meldem
13 november 2012 · 4 137 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Haha men snälla, klart som fan små barn bråkar i bilen, jag och min bror gjorde det. Alla här och deras bröder (dom som har det) gjorde det säkert!
Nej, det handlade ju inte om småbarn, det handlade ju om störningsmoment och småbarn är ett av dom.

Kommer inte svara på detta eftersom tråden handlar om alkohol..
Men om du tycker att alkohol och fordon hör ihop så får du tycka det....

Senast redigerat av TouchOfRed (13 november 2012)

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
Farmer_power Arbetar med glädje och spänst i lantbrukets tjänst
13 november 2012 · 153 Inlägg

Min högst personliga åsikt är denna att om jag är chaufför en kväll och polarna sitter i baksätet och festar så är det ingen större fara med det. Har åkt på många cruisingar både som chaufför och som festprisse. Självklart är jag av den åsikten att alkohol och körning inte hör i hop. Dricker inte ens en öl på kvällen om jag vet att jag ska ut och köra morgonen efter. Det är mitt sätt att veta att jag är helt ren oavsett vad som händer.

Germax
14 november 2012 · 12 086 Inlägg

Bullet--- skrev:

Noiseprojekt skrev:

Dometros skrev:
All sprit ligger i Tanken, Det enda rätta när bilar är inblandade

+1

+1

-1

steifan DR!FTT3KN!K3R
14 november 2012 · 10 427 Inlägg

Ska man grogga i en bil så låter ju mineralvatten & sockerfri kryddad sprit (tex Absolut Vodka Vanilia) rätt lagom - jäkligt smidigt om det blir spill om inte annat tongue

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Trolltyget
21 november 2012 · 54 Inlägg

Jag har en kopp med lock med en pip på i bilen smile

IceEyes Varningar: För många..
21 november 2012 · 2 552 Inlägg

Stoppa i ett par tabletter Vicks Blue eller dylikt i flaskan, låt verka ett tag, därefter kan det roliga börja wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Emilius Avstängd
25 november 2012 · 1 714 Inlägg

Allt som håller dryck, en petflaska, muggar från macken och dylikt brukar fungera på powermeet.

FreddeLi Studerande maskiningenjör
28 november 2012 · 1 903 Inlägg

Här vart de moralpanik lol

On topic: Ett vanligt glas funkar faktiskt alldeles utmärkt om man klarar att sitta still. Brukar köra 40-50cl plastglas och bara fylla 2/3. Annars är väl en donkanmugg ett hett tips!

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
TouchOfRed Meldem
28 november 2012 · 4 137 Inlägg

FreddeLi skrev:
Här vart de moralpanik lol

On topic: Ett vanligt glas funkar faktiskt alldeles utmärkt om man klarar att sitta still. Brukar köra 40-50cl plastglas och bara fylla 2/3. Annars är väl en donkanmugg ett hett tips!

MVH

"Moralpanik"..  klart som f*n det blir det när Alkohol och fordon är inblandade..

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
28 november 2012 · 1 903 Inlägg

TouchOfRed skrev:

FreddeLi skrev:
Här vart de moralpanik lol

On topic: Ett vanligt glas funkar faktiskt alldeles utmärkt om man klarar att sitta still. Brukar köra 40-50cl plastglas och bara fylla 2/3. Annars är väl en donkanmugg ett hett tips!

MVH

"Moralpanik"..  klart som f*n det blir det när Alkohol och fordon är inblandade..

Så du menar på fullt allvar att det är "fel" på något vis att ta några groggar trots att du sitter i baksätet/ passagerarsätet?

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
TouchOfRed Meldem
28 november 2012 · 4 137 Inlägg

FreddeLi skrev:

TouchOfRed skrev:

FreddeLi skrev:
Här vart de moralpanik lol

On topic: Ett vanligt glas funkar faktiskt alldeles utmärkt om man klarar att sitta still. Brukar köra 40-50cl plastglas och bara fylla 2/3. Annars är väl en donkanmugg ett hett tips!

MVH

"Moralpanik"..  klart som f*n det blir det när Alkohol och fordon är inblandade..

Så du menar på fullt allvar att det är "fel" på något vis att ta några groggar trots att du sitter i baksätet/ passagerarsätet?

MVH

Beror på vilken tillvaro du medför när du blir lullig eller full. Är du störig, skrikig eller på nåt sätt gör så att föraren tappar koncentrationen på körningen. Ja då är det fel..

Om inte, antar jag att det är som att dricka vilken annan dryck som helst.

Kanske är lite dubbelmoral över det hela, men har ändrat min åsikt hah.

Senast redigerat av TouchOfRed (28 november 2012)

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
28 november 2012 · 1 903 Inlägg

TouchOfRed skrev:
Beror på vilken tillvaro du medför när du blir lullig eller full. Är du störig, skrikig eller på nåt sätt gör så att föraren tappar koncentrationen på körningen. Ja då är det fel..

Om inte, antar jag att det är som att dricka vilken annan dryck som helst.

Kanske är lite dubbelmoral över det hela, men har ändrat min åsikt hah.

I det fallet så är jag på din sida. smile

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang