Tjena alla motorentusiaster!

Jag har sedan 4 år tillbaka viljat äga och köra en Golf Mk2 GTi Stance (tyskstuk), och nu när jag väl kommit upp i ålder så har jag då funderat på att skaffa en. Dock så vill jag stuka den själv så tänkte skaffa en fungerande mk2a och fixa till den tills oktober nästa år!
Frågan till er är då, är det för tidigt att börja? Är det dyrt att ha en bil ståendes på gården?
Min far är väldigt emot att ha denna bil på gården då jag för tillfället fortfarande bor hemma (17 och studerande).
Vi har garage (lite proppfullt dock med maskiner) men flyttar man mc:n så borde den gå in..
Men iaf, Jag lever än sålänge på studiebidrag och lite inkomster från alla håll och kanter (dock inget brutalt)! Söker extrajobb osv..
När jag drar upp argumentet så får jag motargument att jag inte kommer ha något att gö på bilen utan att bara ha den och stå och titta på den, men han verkar inte förstå att jag under en tid faktiskt ska stuka den..
Visste inte vart jag skulle lägga detta så lägger det i Allmänt så får vi väll se

Jag är rätt så ny när det gäller skruvning i bilar osv men har meckat med andra maskiner förut.. Skulle dock vilja veta hur man övertalar en farsgubbe!
Tack på förhand!
/Zetter