4229
Sök

angående chip till Sierrs 2.9 ??

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 oktober 2006
Trådstartare
jag funderar på å köpa ett chip till min sierra 2,9:a å de kostar 2950:- på motornord... är de värt de?? och löder dom dit de då oxå?? eller behöver man inte löda dit de på 2,9or?? eller om man måste de å dom inte gör de.. nån som vet hur mkt de kostar om dom ska löda dit de???

väldigt tacksam för svar!! smile

MVH

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

2 953 Inlägg
10 oktober 2006
de är väll bara att ringa  å höra men antagligen så löder dom dit de

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Chef
379 Inlägg
11 oktober 2006
Det är det inte värt...... ger på sin höjd 5-10 hk.

Är mycket billigare att tex köpa en bränsletrycksregulator. bara kolla vilket tryck som står specat på regulatorn du har, och leta efter en som har ett högre värde, alternativt att köpa en justerbar.......

Blir ungefär samma lika som med ett chip.

Chip, ändrar tiden på hur mycket spridarna är öppna, ev tändningen några grader.
BTR ökar trycket så större mängd bränsle kommer in i motorn under tiden spridarna är öppna.
dock så får man justera tändningen själv.

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
11 oktober 2006
Trådstartare
Chrille74 skrev:
Det är det inte värt...... ger på sin höjd 5-10 hk.

Är mycket billigare att tex köpa en bränsletrycksregulator. bara kolla vilket tryck som står specat på regulatorn du har, och leta efter en som har ett högre värde, alternativt att köpa en justerbar.......

Blir ungefär samma lika som med ett chip.

Chip, ändrar tiden på hur mycket spridarna är öppna, ev tändningen några grader.
BTR ökar trycket så större mängd bränsle kommer in i motorn under tiden spridarna är öppna.
dock så får man justera tändningen själv.

okej men jag tror de skulle ge 15hk ungefär... å har hört att de ska bli bra mkt skillnad??

men så du menar att om jag ställer om tändningen lite å skaffar en justerbar bränsle trycksregulator å ställer på soppa trycket lite så kommer jag få en märkbar skillnad??? hur många hk skulle de kunna ge då isf??

MVH

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Sök