Kört i diket. Endast trafikförsäkring & bilen sitter fast. Vad ska jag göra?

Underdog
3 december 2012 · 170 Inlägg

Har en Volvo 740 som jag råkade få lite för mkt sladd med, när jag skulle räta till den så snurrade det och bilen slogs emot trotoarkanten, fronten mot metallräcket och hoppade! över räcket och åkte rakt ner i diket ca 4m och kramade om ett träd...

Nu sitter jag fast i tankarna om vad som ska göras, ringde försäkringen och där sa dom "eftersom du har trafikförsäkring utan några tillägg så kan vi inte hjälpa"
Tänkte ringa bärgning företag, men var ska dom lämna bilen? Dom har väl rätt saftiga priser?

Någon som kan ge tips?

Finns i Södertälje

Henrik-N
3 december 2012 · 450 Inlägg

bara å bita i de sur äpplet och ringa bärgare, bara för att de är en skrot bil som inte är värd något bör man väl ta kostnaden och bärga bort den.

inte så mycket att diskutera egentligen.

// lycka till // henke

IceEyes Varningar: För många..
3 december 2012 · 2 552 Inlägg

Plocka bort registreringsskyltarna och allt som kan identifiera bilen och låt den sedan ligga kvar tills kommunen drar upp den, eller tills den blir ett med naturen.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Underdog
3 december 2012 · 170 Inlägg

Traktor blir lite svårt då bilen ligger ca 4m ner i diket och uppe på vägen blockerar vägräcket.. Hade det inte varit för räcket så skulle man kunna dra upp den med lite envishet. Om bärgare hämtar bilen, var ska han lämna den? Kör han den till skroten och hur gör man vid skroten sen?

Senast redigerat av Underdog (3 december 2012)

antizz
3 december 2012 · 82 Inlägg

Bärgaren kör bilen dit du säger att du vill ha den.

Mobeerg carzy
3 december 2012 · 461 Inlägg

Då får du snacka med skroten och säga att du har en bil som behöver skrotas, ibland kostar det pengar att lämna in en bil på skrot ,ibland tar dom emot den gratis. Olika med varje skrot, sen säger du till bärgarn vart bilen ska så kör han dit den.

Team BSG
Underdog
3 december 2012 · 170 Inlägg

Snackade med bärgare, går på runt 2000kr å dra upp den å köra till Södertälje skroten. Skroten kommer vilja ha ägarbytes pappret. Va inte så dyrt som ja trodde...

Mobeerg carzy
3 december 2012 · 461 Inlägg

Skönt smile

Team BSG
zemet
3 december 2012 · 4 035 Inlägg

Ring närmaste skrot och hör om dom vill hämta den. Skulle tro att du får det gratis då.

kostar nog runt 2000 kr att få bärgaren att lyfta upp den på vägen. Sedan kan kanske ngn polare bogsera dig om bilen är i körbart skick.

Glöm inte ställa av bilen innan du skrotar den annars får skroten pengarna som är kvar på skatten.

Senast redigerat av zemet (3 december 2012)

JonR
3 december 2012 · 3 259 Inlägg

Släng ut en annons på blocket, bortskänkes mot hämtning där den står! Finns alltid nån som har för mycket fritid som kommer o hämtar den!

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Underdog
7 december 2012 · 170 Inlägg

zemet skrev:
Ring närmaste skrot och hör om dom vill hämta den. Skulle tro att du får det gratis då.

kostar nog runt 2000 kr att få bärgaren att lyfta upp den på vägen. Sedan kan kanske ngn polare bogsera dig om bilen är i körbart skick.

Glöm inte ställa av bilen innan du skrotar den annars får skroten pengarna som är kvar på skatten.

Varför får skroten skattepengarna? Bilen ägs ju av mig och försäkringspengarna får jag tillbaka i samband med skrotningen, och skatten borde ju jag få tillbaka?

SportPilot Ubåtsingenjör
7 december 2012 · 7 228 Inlägg

fick en kul idé .... spräng skiten ! kan ju va en kul grej iaf

men för guds skull gör det på natten så ingen ser att de är du som kastar in en dynamit gubbe i bilen

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
hangelosa_maffian
7 december 2012 · 169 Inlägg

skatten kommer tillbaka te dej...

Underdog
7 december 2012 · 170 Inlägg

CHEEVA skrev:
fick en kul idé .... spräng skiten ! kan ju va en kul grej iaf

men för guds skull gör det på natten så ingen ser att de är du som kastar in en dynamit gubbe i bilen

Tanken slog mig hehe tongue Men för sent tyvärr då bilen redan e på skroten...

Underdog
7 december 2012 · 170 Inlägg

hangelosa_maffian skrev:
skatten kommer tillbaka te dej...

Hoppas det, för jag skattade bilen oktober runt 1900kr om ja inte minns fel..

Expoze
7 december 2012 · 2 024 Inlägg

Underdog skrev:

hangelosa_maffian skrev:
skatten kommer tillbaka te dej...

Hoppas det, för jag skattade bilen oktober runt 1900kr om ja inte minns fel..

Det där varierar från skrot till skrot.
Finns skrotar som gör ägarbyte på bilen till sig själva innan de skrotar bilen, då får de själva tillbaks skatten.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
SportPilot Ubåtsingenjör
7 december 2012 · 7 228 Inlägg

Underdog skrev:

CHEEVA skrev:
fick en kul idé .... spräng skiten ! kan ju va en kul grej iaf

men för guds skull gör det på natten så ingen ser att de är du som kastar in en dynamit gubbe i bilen

Tanken slog mig hehe tongue Men för sent tyvärr då bilen redan e på skroten...

trist ju smile hade varit roligt att spränga skiten ju ! filma och lägga upp på tuben big_smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Emilius Avstängd
8 december 2012 · 1 714 Inlägg

Expoze skrev:

Underdog skrev:

hangelosa_maffian skrev:
skatten kommer tillbaka te dej...

Hoppas det, för jag skattade bilen oktober runt 1900kr om ja inte minns fel..

Det där varierar från skrot till skrot.
Finns skrotar som gör ägarbyte på bilen till sig själva innan de skrotar bilen, då får de själva tillbaks skatten.

Och det är ju väldigt svårt avhjälpt genom att ställa av bilen innan man skrotar den.

Underdog
8 december 2012 · 170 Inlägg

Dom sa att bilen avställs i samband med skrotningen. Så då är väl skatten min? Är det för sent att ställa av den via nätet?

Expoze
8 december 2012 · 2 024 Inlägg

Har du kvar pappren på bilen kan du ju logga in via nätet och kolla status på den. Står den i ditt namn fortfarande är det ju bara att ställa av den.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang