Johan85 skrev:
tycker alla siktar på så mycket långt ljus som möjligt?
ja vill ha brett ljus långt ut i skogen så man ser rådjur älgar eller andra djur:)
men det verkar vara en tävling här om vad som lyser längst:)
vägen är lätt att se men skogen är svårare:)
sen verkar det vara många som ska mäta snopp med xenon:)
Min LED-ramp sprider ju åt sidorna fast att den på pappret är lång.
Råkade ut för en lite udda grej här om kvällen, var på väg hem på 90-väg och har en bil framför mig som jag sakta kommer ifatt. När jag var ungefär 500m från den så börjar den blinka vänster, den slutar blinka fortsätter ett par hundra meter, börjar blinka igen och bromsar in för att svänga vänster. Jag släcker helljuset och noterar hur bilen svänger av, det är bara det att han kör inte vidare utan svänger runt och tänder 3-4st xenom extra ljus rakt mot mig. Man blir ju inte direkt förvånad, så jag tänder också mina lampor vevar ned rutan och gesikulerar en smula medan jag kör förbi. Bilen kör runt igen, men följer inte efter utan fortsätter in på sidovägen.
Det roliga är att denna sidoväg går dit jag ska också, den är liksom hypotenusan av triangeln, så jag trampar på lite och kommer fram på vägen i andra även av triangeln precis när denna bil stannar i korsningen, ner med rutan igen och vinkar så feminint jag kan. Tror det var någon av grannarna, men osäker på vem.
Rackans märkligt beteende, möter man någon bländar man ju av direkt, men ligger man efter nån så är det ju den framförvarande som bländar av sin backspegel och problemet är ur världen. Att vända och lysa någon rakt i ögonen är ju kriminellt på riktigt.
Samtidigt märkligt att min LEDramp skulle lysa SÅ långt. Det måste bara varit en förare med taskig timing på sin menscykel, eller ont i pungen. typ