Har vi några förslag på bra H4 Xenon enligt följande,
*35watt *4300k *CAN kompatibel *God kvalitet på ljusbilden
*gärna slim, men absolut ej krav. *gärna snabbstart, men absolut ej krav.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Nä gillar inte retrofit utan nya strålkastare med projektorlinser
Kanske det finns rätt så billigt om man köper från USA?
Strålkastarna är från USA eftersom jag inte hittade någon i Sverige som sålde dem. Annars hade jag valt svensk återförsäljare. Hursomhelst är klara nu, blev mycket snyggt men har inte optimal ljusbild, brännpunkten hamnade något fel med xenonlampa så får prova meka lite med den. Jag klippte dock kablarna till angeleyesen för jag tyckte det blev för mycket lullull. Så här blev resultatet:
Nästa steg blir nu att bygga in 2st Vision X ramper bakom grillen:
Testat dem med halogenlampa, om de inte är gjorda för xenon? Kan även vara att projektorerna har en så kallad ''squirrel finder'' som ställer till det, och kräver lite modifikation för att få det bra.
Vad för märke har du på xenonla,pan? r det budget, noname lampa så är risken att brännpunkten hamnar fel eller att de är sneda.
Prövade först med cnlight 55w från prestandabelysning men kör no xenonkungens focuseye, det blev kanske lite bättre men fortfarande en störande mörk fläck + en något ljusfläck ovanför halvljusets kant.
Jag har 55w xenon i helljuset på min V40. Ska vara speedstart.
Jag upplever uppstartstiden som löjligt långsam. Som jag läst mig till så kan dra en ny jordkabel från lampan och jorda närmare med kabel i större dimension för att på så sätt lösa problemet.
Min fråga är då, går det att göra på min bil? Elen är minusstyrd. Dvs, plusmatning hela tiden.
Visst kan du göra så, men frågan är ju om det är plusmatningen eller minusstyrningen som ger spänningsfall.
Att man brukar ge rådet att sätta en grövre jordkabel närmare lampan beror troligen på att de flesta bilar har plusstyrning och sedan jordas lampan direkt i karossen, därför är det enligt mig inte helt bombsäkert att orsaken i ditt fall beror på en eventuell dålig jordning. Kan vara plusmatningen också.
4st har ja sett vilket oxå funkar 2st ser bara dumt ut men frågan är om ja ska ha 3 el5st men 4 är ju oxå en ide :-)
ja har byggt 2 fästen ett för 3st å ett för 5st därav min fråga :-)
det kommer INTE att fungera eftersom lampan ska gå in i ballastern,, möjligen jorda om ballastern,, men jag har också sk speedstarter och de suger,, från humanhabit
MEN om du vill ha snabbare uppstartså kan du montera starkare ballaster det gör skillnad,, men lampan mår sämre,, jag har kört med 35w lampor och 55w ballaster i 2 år utan problem så du kan montera 60-70w ballaster speedstart på dem för de kiten levereras med just 55w lampor