2851
Sök

Den STORA Xenon & Led tråden

Fotograf
1 319 Inlägg
10 september 2014
#8341
snabbt vilket stift tar man styrström ifrån på en passat 2006???

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

145 Inlägg
10 september 2014
#8342
fredda_king skrev:
snabbt vilket stift tar man styrström ifrån på en passat 2006???

Har du ingen multimeter så kan du ta en tunn synål t.ex och sticka igenom någon av kablarna till helljuset, sedan testa tills du hittar rätt kabel. Om du nu tänkt göra på det viset, är inte hemma på passar så har tyvärr inget bättre tips hmm


Fotograf
1 319 Inlägg
10 september 2014
#8343
-adro- skrev:
fredda_king skrev:
snabbt vilket stift tar man styrström ifrån på en passat 2006???

Har du ingen multimeter så kan du ta en tunn synål t.ex och sticka igenom någon av kablarna till helljuset, sedan testa tills du hittar rätt kabel. Om du nu tänkt göra på det viset, är inte hemma på passar så har tyvärr inget bättre tips hmm

slet lös hela kontakten å mätte var så trångt å jävligt. men våld fixar det mesta smile så nu sitter dom där och fungerar. men har ju nå jävla sensorer i fronten som piper som fan. ska slå sönder dom tror jag.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

10 164 Inlägg
10 september 2014
#8344
fredda_king skrev:
-adro- skrev:
fredda_king skrev:
snabbt vilket stift tar man styrström ifrån på en passat 2006???

Har du ingen multimeter så kan du ta en tunn synål t.ex och sticka igenom någon av kablarna till helljuset, sedan testa tills du hittar rätt kabel. Om du nu tänkt göra på det viset, är inte hemma på passar så har tyvärr inget bättre tips hmm

slet lös hela kontakten å mätte var så trångt å jävligt. men våld fixar det mesta smile så nu sitter dom där och fungerar. men har ju nå jävla sensorer i fronten som piper som fan. ska slå sönder dom tror jag.

Haha kanske räcker med att koppla ur dom wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Fotograf
1 319 Inlägg
10 september 2014
#8345
Djo skrev:
fredda_king skrev:
-adro- skrev:

Har du ingen multimeter så kan du ta en tunn synål t.ex och sticka igenom någon av kablarna till helljuset, sedan testa tills du hittar rätt kabel. Om du nu tänkt göra på det viset, är inte hemma på passar så har tyvärr inget bättre tips hmm

slet lös hela kontakten å mätte var så trångt å jävligt. men våld fixar det mesta smile så nu sitter dom där och fungerar. men har ju nå jävla sensorer i fronten som piper som fan. ska slå sönder dom tror jag.

Haha kanske räcker med att koppla ur dom wink

har läst att dom kan pipa ändå. men tror jag hitta vad jag söker är väll nå liknande man behöver

http://www.oljebaren.se/qpax-universal/ … dc-dodaren

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

10 164 Inlägg
10 september 2014
#8346
fredda_king skrev:
Djo skrev:
fredda_king skrev:

slet lös hela kontakten å mätte var så trångt å jävligt. men våld fixar det mesta smile så nu sitter dom där och fungerar. men har ju nå jävla sensorer i fronten som piper som fan. ska slå sönder dom tror jag.

Haha kanske räcker med att koppla ur dom wink

har läst att dom kan pipa ändå. men tror jag hitta vad jag söker är väll nå liknande man behöver

http://www.oljebaren.se/qpax-universal/ … dc-dodaren

Okej drygt med alla sådana där skit grejer som pipper och har sig hoppas det löser sig.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Fotograf
1 319 Inlägg
10 september 2014
#8347
Djo skrev:
fredda_king skrev:
Djo skrev:

Haha kanske räcker med att koppla ur dom wink

har läst att dom kan pipa ändå. men tror jag hitta vad jag söker är väll nå liknande man behöver

http://www.oljebaren.se/qpax-universal/ … dc-dodaren

Okej drygt med alla sådana där skit grejer som pipper och har sig hoppas det löser sig.

jo är ju det. köpte denna bil som en vinterbil så hade man kunna mosa sensorn hade jag gjort det. men ska testa med den där från oljebaren verkar ju iaf bra om det bara är att sätta över sensorn.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

10 164 Inlägg
10 september 2014
#8348
fredda_king skrev:
Djo skrev:
fredda_king skrev:

har läst att dom kan pipa ändå. men tror jag hitta vad jag söker är väll nå liknande man behöver

http://www.oljebaren.se/qpax-universal/ … dc-dodaren

Okej drygt med alla sådana där skit grejer som pipper och har sig hoppas det löser sig.

jo är ju det. köpte denna bil som en vinterbil så hade man kunna mosa sensorn hade jag gjort det. men ska testa med den där från oljebaren verkar ju iaf bra om det bara är att sätta över sensorn.

Testa och se annars är väl släggan din vän kanske. tongue önskar dig lycka till.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

558 Inlägg
10 september 2014
#8349
Mina xenon lampor ryms ej i SIM extraljus? glaset på xenon lampan ryms inte ..  Hade för mig dom gick att xenon konvertera utan bekymmer?


2 266 Inlägg
10 september 2014
#8350
mercaa skrev:
Mina xenon lampor ryms ej i SIM extraljus? glaset på xenon lampan ryms inte ..  Hade för mig dom gick att xenon konvertera utan bekymmer?

Fila upp hålet lite då. Så har då jag gjort på flertalet lampor.

svetsdiff !!!

145 Inlägg
10 september 2014
#8351
mercaa skrev:
Mina xenon lampor ryms ej i SIM extraljus? glaset på xenon lampan ryms inte ..  Hade för mig dom gick att xenon konvertera utan bekymmer?

När jag konverterade ett par såna fick jag fila upp lite för att få i lampan, inga konstigheter. Behövs bara väldigt lite smile


558 Inlägg
10 september 2014
#8352
Okej! Det lilla bosset som blir och far in i lampan skadar inte?


145 Inlägg
10 september 2014
#8353
mercaa skrev:
Okej! Det lilla bosset som blir och far in i lampan skadar inte?

Skulle inte tro att det gör så mycket, men du kan ju försöka fila underifrån så att säga. Så det mesta ramlar ut.


Forummoderator
10 576 Inlägg
11 september 2014
#8354
mercaa skrev:
Okej! Det lilla bosset som blir och far in i lampan skadar inte?

Fundera på vilket håll saker faller om du släpper dem och håll lampan så filspånen åker ut ur lampan när du filar wink

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Avstängd
10 388 Inlägg
11 september 2014
#8355
Om vi leker med tanken att man eftermonterar hela styrsystemet för nivåreglering, dvs originalpryttlar, men trots det eftermonterat, sätter originalstrålkastarna avsedda för xenon osv. "Hela kittet" helt enkelt Vad behövs, regbesiktning? Eller det är bara att köra o se glad ut?

Lagtexter är ju annars lite "min bit", men jag hittar faktiskt inte vad som krävs utöver detta. Lättast är givetvis att ringa besiktningen, men så här till förmiddagskaffet tänkte jag att någon här kanske visste smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

7 481 Inlägg
11 september 2014
#8356
it_mutt skrev:
Om vi leker med tanken att man eftermonterar hela styrsystemet för nivåreglering, dvs originalpryttlar, men trots det eftermonterat, sätter originalstrålkastarna avsedda för xenon osv. "Hela kittet" helt enkelt Vad behövs, regbesiktning? Eller det är bara att köra o se glad ut?

Lagtexter är ju annars lite "min bit", men jag hittar faktiskt inte vad som krävs utöver detta. Lättast är givetvis att ringa besiktningen, men så här till förmiddagskaffet tänkte jag att någon här kanske visste smile

om jag hade en bil, som går att ha orginal xenon på,, och hade det,, men ej reggad,, så skulle jag köra å låta det vara,


Avstängd
10 388 Inlägg
11 september 2014
#8357
granadadr skrev:
it_mutt skrev:
Om vi leker med tanken att man eftermonterar hela styrsystemet för nivåreglering, dvs originalpryttlar, men trots det eftermonterat, sätter originalstrålkastarna avsedda för xenon osv. "Hela kittet" helt enkelt Vad behövs, regbesiktning? Eller det är bara att köra o se glad ut?

Lagtexter är ju annars lite "min bit", men jag hittar faktiskt inte vad som krävs utöver detta. Lättast är givetvis att ringa besiktningen, men så här till förmiddagskaffet tänkte jag att någon här kanske visste smile

om jag hade en bil, som går att ha orginal xenon på,, och hade det,, men ej reggad,, så skulle jag köra å låta det vara,

Det var lite spontant min tanke också. Om nu allt är original och givetvis fungerar som det ska, så känns det ju lite som att det inte är något att bry sig om. Funderade mest om man egentligen -ska- göra en regbesiktning på det, eller om det "räcker så".

Anledningen till min fundering är att jag ev. får köpa en A6:a med kass motor för skrotvärdet, där det bl.a. sitter originalxenon. Jag vet vad systemet består av osv, så ja, det är inga större problem att flytta över det till min, som då inte har xenon

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

214 Inlägg
11 september 2014
#8358
it_mutt skrev:
granadadr skrev:
it_mutt skrev:
Om vi leker med tanken att man eftermonterar hela styrsystemet för nivåreglering, dvs originalpryttlar, men trots det eftermonterat, sätter originalstrålkastarna avsedda för xenon osv. "Hela kittet" helt enkelt Vad behövs, regbesiktning? Eller det är bara att köra o se glad ut?

Lagtexter är ju annars lite "min bit", men jag hittar faktiskt inte vad som krävs utöver detta. Lättast är givetvis att ringa besiktningen, men så här till förmiddagskaffet tänkte jag att någon här kanske visste smile

om jag hade en bil, som går att ha orginal xenon på,, och hade det,, men ej reggad,, så skulle jag köra å låta det vara,

Det var lite spontant min tanke också. Om nu allt är original och givetvis fungerar som det ska, så känns det ju lite som att det inte är något att bry sig om. Funderade mest om man egentligen -ska- göra en regbesiktning på det, eller om det "räcker så".

Anledningen till min fundering är att jag ev. får köpa en A6:a med kass motor för skrotvärdet, där det bl.a. sitter originalxenon. Jag vet vad systemet består av osv, så ja, det är inga större problem att flytta över det till min, som då inte har xenon

Flyttar du över allt (även panelen inne i bilen som då saknar manuell höjdjustering för strålkastarna) finns ju ingenting som visar att bilen faktiskt är konverterad. Det står säkerligen i något arkiv hos biltillverkaren, men bilprovningen lär inte ha tillgång till någon informationskanal för att enkelt se ifall bilen hade xenon eller ej från fabrik. Således, min gissning är att det bara är att konvertera.

* Voff voff *
10 989 Inlägg
11 september 2014
#8359
ajokko skrev:
it_mutt skrev:
granadadr skrev:

om jag hade en bil, som går att ha orginal xenon på,, och hade det,, men ej reggad,, så skulle jag köra å låta det vara,

Det var lite spontant min tanke också. Om nu allt är original och givetvis fungerar som det ska, så känns det ju lite som att det inte är något att bry sig om. Funderade mest om man egentligen -ska- göra en regbesiktning på det, eller om det "räcker så".

Anledningen till min fundering är att jag ev. får köpa en A6:a med kass motor för skrotvärdet, där det bl.a. sitter originalxenon. Jag vet vad systemet består av osv, så ja, det är inga större problem att flytta över det till min, som då inte har xenon

Flyttar du över allt (även panelen inne i bilen som då saknar manuell höjdjustering för strålkastarna) finns ju ingenting som visar att bilen faktiskt är konverterad. Det står säkerligen i något arkiv hos biltillverkaren, men bilprovningen lär inte ha tillgång till någon informationskanal för att enkelt se ifall bilen hade xenon eller ej från fabrik. Således, min gissning är att det bara är att konvertera.

Bilprovningen ser i sin dator om bilen är reggad med xenon eller ej. Om dom kollar upp det om allt ser ut att vara från fabrik låter jag däremot vara osagt...

/Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Avstängd
10 388 Inlägg
11 september 2014
#8360
Brådhis skrev:
ajokko skrev:
it_mutt skrev:

Det var lite spontant min tanke också. Om nu allt är original och givetvis fungerar som det ska, så känns det ju lite som att det inte är något att bry sig om. Funderade mest om man egentligen -ska- göra en regbesiktning på det, eller om det "räcker så".

Anledningen till min fundering är att jag ev. får köpa en A6:a med kass motor för skrotvärdet, där det bl.a. sitter originalxenon. Jag vet vad systemet består av osv, så ja, det är inga större problem att flytta över det till min, som då inte har xenon

Flyttar du över allt (även panelen inne i bilen som då saknar manuell höjdjustering för strålkastarna) finns ju ingenting som visar att bilen faktiskt är konverterad. Det står säkerligen i något arkiv hos biltillverkaren, men bilprovningen lär inte ha tillgång till någon informationskanal för att enkelt se ifall bilen hade xenon eller ej från fabrik. Således, min gissning är att det bara är att konvertera.

Bilprovningen ser i sin dator om bilen är reggad med xenon eller ej. Om dom kollar upp det om allt ser ut att vara från fabrik låter jag däremot vara osagt...

/Brådhis

Nej, det känns väl lite som att det inte borde vara något att kolla upp om allt "är som det ska". Men ja, det är snart dags att besiktiga en av bilarna här, så jag får väl helt enkelt passa på att fråga smile

ajokko skrev:
Flyttar du över allt (även panelen inne i bilen som då saknar manuell höjdjustering för strålkastarna) finns ju ingenting som visar att bilen faktiskt är konverterad. Det står säkerligen i något arkiv hos biltillverkaren, men bilprovningen lär inte ha tillgång till någon informationskanal för att enkelt se ifall bilen hade xenon eller ej från fabrik. Således, min gissning är att det bara är att konvertera.

Ja, det står ju listat så att vem som helst kan få ut det via Audi på nätet ex.vis. Men, det gäller ju då audi, hur det är för andra bilmärken har jag ingen aning om (hur lätt det är att kolla upp vad bilen kom med original eller inte).

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!


Sök