Brådhis skrev:
ajokko skrev:
it_mutt skrev:
Det var lite spontant min tanke också. Om nu allt är original och givetvis fungerar som det ska, så känns det ju lite som att det inte är något att bry sig om. Funderade mest om man egentligen -ska- göra en regbesiktning på det, eller om det "räcker så".
Anledningen till min fundering är att jag ev. får köpa en A6:a med kass motor för skrotvärdet, där det bl.a. sitter originalxenon. Jag vet vad systemet består av osv, så ja, det är inga större problem att flytta över det till min, som då inte har xenon
Flyttar du över allt (även panelen inne i bilen som då saknar manuell höjdjustering för strålkastarna) finns ju ingenting som visar att bilen faktiskt är konverterad. Det står säkerligen i något arkiv hos biltillverkaren, men bilprovningen lär inte ha tillgång till någon informationskanal för att enkelt se ifall bilen hade xenon eller ej från fabrik. Således, min gissning är att det bara är att konvertera.
Bilprovningen ser i sin dator om bilen är reggad med xenon eller ej. Om dom kollar upp det om allt ser ut att vara från fabrik låter jag däremot vara osagt...
/Brådhis
Nej, det känns väl lite som att det inte borde vara något att kolla upp om allt "är som det ska". Men ja, det är snart dags att besiktiga en av bilarna här, så jag får väl helt enkelt passa på att fråga

ajokko skrev:
Flyttar du över allt (även panelen inne i bilen som då saknar manuell höjdjustering för strålkastarna) finns ju ingenting som visar att bilen faktiskt är konverterad. Det står säkerligen i något arkiv hos biltillverkaren, men bilprovningen lär inte ha tillgång till någon informationskanal för att enkelt se ifall bilen hade xenon eller ej från fabrik. Således, min gissning är att det bara är att konvertera.
Ja, det står ju listat så att vem som helst kan få ut det via Audi på nätet ex.vis. Men, det gäller ju då audi, hur det är för andra bilmärken har jag ingen aning om (hur lätt det är att kolla upp vad bilen kom med original eller inte).
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!