Verkade vara slutsålt på D2S(Y) 75w 6000k där jag beställde, men dom skulle få in en leverans om typ 12 dagar. Dom undrade om jag ville ha 4300k istället men jag avböjde. Jävligt bra att fråga iaf å inte bara skicka ut på chansning.
Verkade vara slutsålt på D2S(Y) 75w 6000k där jag beställde, men dom skulle få in en leverans om typ 12 dagar. Dom undrade om jag ville ha 4300k istället men jag avböjde. Jävligt bra att fråga iaf å inte bara skicka ut på chansning.
Varför kör du inte med 4300k istället, som är det ultimata???
Verkade vara slutsålt på D2S(Y) 75w 6000k där jag beställde, men dom skulle få in en leverans om typ 12 dagar. Dom undrade om jag ville ha 4300k istället men jag avböjde. Jävligt bra att fråga iaf å inte bara skicka ut på chansning.
Varför kör du inte med 4300k istället, som är det ultimata???
Hade det innan i 75w när jag köpte det, men det var för gult enligt mig. Trivs bättre med 6000k
Verkade vara slutsålt på D2S(Y) 75w 6000k där jag beställde, men dom skulle få in en leverans om typ 12 dagar. Dom undrade om jag ville ha 4300k istället men jag avböjde. Jävligt bra att fråga iaf å inte bara skicka ut på chansning.
Varför kör du inte med 4300k istället, som är det ultimata???
Hade det innan i 75w när jag köpte det, men det var för gult enligt mig. Trivs bättre med 6000k
Verkade vara slutsålt på D2S(Y) 75w 6000k där jag beställde, men dom skulle få in en leverans om typ 12 dagar. Dom undrade om jag ville ha 4300k istället men jag avböjde. Jävligt bra att fråga iaf å inte bara skicka ut på chansning.
Varför kör du inte med 4300k istället, som är det ultimata???
Hade det innan i 75w när jag köpte det, men det var för gult enligt mig. Trivs bättre med 6000k
Verkade vara slutsålt på D2S(Y) 75w 6000k där jag beställde, men dom skulle få in en leverans om typ 12 dagar. Dom undrade om jag ville ha 4300k istället men jag avböjde. Jävligt bra att fråga iaf å inte bara skicka ut på chansning.
Varför kör du inte med 4300k istället, som är det ultimata???
Hade det innan i 75w när jag köpte det, men det var för gult enligt mig. Trivs bättre med 6000k
Tycker med 6000K är skönare att köra med. 4300K lyser längre dock tack vare det rödare ljuset har en längre våglängd än det blåare ljuset i 6000K, som ger lite mer spridning.
hallå! orka inte sitta åh läsa igenom alla 48sidor men är de nån som xenonkonverterat dimljusen på en e39? skulle koppla in mitt kit härom dan men de funka inte när jagg koppla in de i org dimljus kontakten men när jag prövade kitet direkt mot batteriet så lyste de direkt nån som vet om man måste dra nya kablar elr om de går åh lösa på nå annat vis?
Nu så är LED ramps fästets delar lackerade och färdiga för montering. Bilder på montaget samt färdigställande kommer ikväll (Torsdag).
Den extra reg-skylten ska oxå monteras mellan de övre NBB lyktorna och LED ljus rampen, på så sätt så har jag alltid en reg-skylt synlig oavsett om jag har extraljus fästet monterat eller avmonterat
Senast redigerat av XenonPowerFreak (20 december 2012)
Den extra reg-skylten ska oxå monteras mellan de övre NBB lyktorna och LED ljus rampen, på så sätt så har jag alltid en reg-skylt synlig oavsett om jag har extraljus fästet monterat eller avmonterat
Den extra reg-skylten ska oxå monteras mellan de övre NBB lyktorna och LED ljus rampen, på så sätt så har jag alltid en reg-skylt synlig oavsett om jag har extraljus fästet monterat eller avmonterat
Den extra reg-skylten ska oxå monteras mellan de övre NBB lyktorna och LED ljus rampen, på så sätt så har jag alltid en reg-skylt synlig oavsett om jag har extraljus fästet monterat eller avmonterat
Blir lite avis på din setup. Ska skaffa mer jag med ;-)
Se till att satsa på en kvalitets LED ramp då, ingen kinesisk kopia.
mm kan hålla med,, idag pratade jag med en som köpt 75w xenon till sina blåa 3003, han hade varit tvungen att fixa med både amp kontakterna som separerat och en kabel lossnade ur lampan,, jag sa ingen bra kvalla då,, han sa joo med de var ju billiga,, nja sa jag då lägger jag hällre ut mer pengar å får cn lights lampor
Lite nyfiken, ni som har många extraljus kör ni med dubbla batterier eller hur gör ni?
Jag har 3 st av biltemas stora extraljus som ja konverterat med xenon/100w ballast, bilens batteri är inte helt sprillans men har bra effekt när man mäter på det, ändå märker man på motorvarvet att de sjunker när man drar på helljuset. Finns det nåt man kan göra för att ge mer effekt/ström till bilen?
Jag kör iallafall dubbla batterier. Ett vanligt batteri fram och ett lastbilsbatteri i bagaget som amperebank. Originalgenerator funkar fint för min del, batterierna laddas ju upp så fort extraljusen är avstängda. Motorvarvet sjunker något på min bil då jag slår på extraljusen, men det är ju fullt normalt.
Jag monterade mina 175or med xenonkungens lampor märkta CN, antagligen budgetmoddelen, olika ljustemp och uppstarten på den mittre lampan tar längre tid än dom yttre som lyser klart blåare än 4300k.
Jag testade först F-F-F med satte idag dit ett pencil i mitten blev klart bättre längd på långrakorna.
Gick dina Xenshine lampor plats i huset eller fick du modifiera något? är bra sugen på att införskaffa sådana! köpte du dom på HH.SE?
Det måste ha varit någon PRAO-tillverkad budgetmodell de sålde dig. Om de kränger CN-budget för att tjäna en extra slant, trots deras modiga priser... skäms på dom tamigfn! Vad står det på den lilla lappen med EAN-koden som sitter på lampkabeln? CNlight är oerhört pricksäkra på både färgtemperatur och lumen, läste att de just nu förhandlar med bl.a. Valeo om att dela patent och bli huvudtillverkare åt dom.
Lamporna gick in i strålkastaren helt utan problem.
Ja, köpte dom där.
Monterade dit CNlight xenshine idag, ljusbilden något bättre lamporna var väldigt tajta i lamphållaren fick trycka lite med mejsel för att dom skulle gå i botten helt.
kablarna var klart kortare fick skaffa förlängningskabel.
däremot så tänder mittlampan fortfarande långsamare, felet sitter i ballasten troligen? och klant Anders har slarvat bort kvittot......
får jag inte grejorna att funka med en ny ballast så blir det ta mig fan 100W osram halogen igen, hellre halogen som fungerar med perfekt ljusbild än xenon som inte fungerar...........
Lite nyfiken, ni som har många extraljus kör ni med dubbla batterier eller hur gör ni?
Jag har 3 st av biltemas stora extraljus som ja konverterat med xenon/100w ballast, bilens batteri är inte helt sprillans men har bra effekt när man mäter på det, ändå märker man på motorvarvet att de sjunker när man drar på helljuset. Finns det nåt man kan göra för att ge mer effekt/ström till bilen?
Motorvarvet sjunker något på min bil då jag slår på extraljusen, men det är ju fullt normalt.
Ah det märks ju bara när man står still så då är det nog lugnt. Kommer smälla dit ett par 100w till i bilens helljus också, får se om det blir värre då.