Rocknob skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/16/15105/15105-3b9feb7c0f44debfdb3aafb1d0458d2e.jpg* Kommer med en info grej angåeende Xenonljus på de nyare V70, Allså V70II och inte V70N.
Idag var de andra gången jag fick in en bil på Volvo som det satt 3st extraljus i fronten som var eftermarknads xenonkonverterade. Felet på bilen var allså att CAN nätet låg nere, bilen betedde sig väldigt konstigt, ibland funkade inte DIM (hastighetsmätaren) ibland svarade inte bilen på gasen osv..
På den första bilen var de likadant.
Felet då, är att TCM styrenheten lägger av, spänningen blir antagligen för hög för den.
En ny sådan kostar ca ~ 4000:-.
Så ni med V70IIor, ha detta i baktanken om ni får för er o montera eftermarknads xenon.
Om nu detta händer på alla dessa bilar när man monterar Xenon kan jag inte svara på, men de lär
ha hänt på flera bilar än just de som jag har fått in o flera blir det garanterat. // Emiiilz
Läste igenom en bit på tråden men såg inte om det är någon som svarat på detta problemet!
Idag finns det lösningar för detta bekymmer då vi känner till problematiken med framförallt V70II även S40II och V50.
om felet är i samband med Extraljus konvertering så är det många gånger så att bilar som har BI-Xenon utan separat helljus kopplas in på Bi-Xenonet vet inte om det var så i dessa fall?? om så var fallet SKA man använda sig av Canbus Extraljuskablage får jag länka till vår hemsida?? (jobbar för en Xenon leverantör)
Ang inkoppling i dessa bilar i hel/halvljus så är det så att jordpunkten delas Med både torkarmotor samt en viss styrenhet (osäker på vilken detta var) som när man konverterar tar stryk på grund av ström spikar dessa strömspikar tas bort med en Canbus Canceller av specifik modell Återigen får jag länka??
Alla sådana här tips som finns häromkring kommer att gås igenom av oss och användas för vidareutveckling det ska vara enkelt att Xenon/LED Konvertera

Bilar som man ännu ska akta sig för är:
Dodge RAM (mycket strul med dessa och svåra att få bort blinkningar/flimmer i)
SAAB 9-5 Med original BI-Xenon 06->
Audi A3: Torkar motorn kan ge upp men finns lösning (Länka?)
Passat 11-: Bränner Styrenhet men finns en lösning på detta som SKA funka vi har ännu inte testat ut den men kommer

Om någon har frågor ang konvertering är de bara att hojta till så ska ja se vad jag kan komma fram med utan att göra mer reklam än nödvändigt