Ska jag vara rädd för DSG lådan?

Husse
23 december 2012 · 96 Inlägg

Vi har GasPassater  som Taxibilar och dessa har den 7växlade lådan.
Jävla dynga säger jag.
På den ena bilen har vi bytt två svänghjul och koppling samt en växellåda och den andra har varit in ett flertal ggr för strulande växlingspunkter (växlar vid fel vrid eller inte alls) samt åtskilliga kopplingsbyten.
Enligt mig en skitlåda, men å andra sidan så anser jag även att V.A.G bilar över lag är dynga.
Om du promt ska åka nåt Tyskt så finns det andra bättre märken.
Bara att byta lampa på en Passat/Audi/Skoda med xenon tar 1-2 timmar då du måste bort med 30-40 skruvar innan du ens kan komma åt lampan.
Nä V.A.G är enligt mig överreklamerade, alldeles för högt pris på dessa i förhållande till kvalitet.
Vi har även några Mersor med ungefär samma mil, dessa har gått helt felfritt mellan servicearna, aldrig något strul med dessa.

302ci (5000cc) Commodore Coupé nyrenoverat och med betydligt mer pulver.
Tobbetdi Diesel ska man ha!
23 december 2012 · 482 Inlägg

Husse skrev:
Vi har GasPassater  som Taxibilar och dessa har den 7växlade lådan.
Jävla dynga säger jag.
På den ena bilen har vi bytt två svänghjul och koppling samt en växellåda och den andra har varit in ett flertal ggr för strulande växlingspunkter (växlar vid fel vrid eller inte alls) samt åtskilliga kopplingsbyten.
Enligt mig en skitlåda, men å andra sidan så anser jag även att V.A.G bilar över lag är dynga.
Om du promt ska åka nåt Tyskt så finns det andra bättre märken.
Bara att byta lampa på en Passat/Audi/Skoda med xenon tar 1-2 timmar då du måste bort med 30-40 skruvar innan du ens kan komma åt lampan.
Nä V.A.G är enligt mig överreklamerade, alldeles för högt pris på dessa i förhållande till kvalitet.
Vi har även några Mersor med ungefär samma mil, dessa har gått helt felfritt mellan servicearna, aldrig något strul med dessa.

Nu överdriver du angående lampor iaf. DSG7 är ingen bra låda. På min skoda så släpper man på en mutter och drar i en spak så får man loss hela strålkastaren...

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se
Boije Audi S2, 11,07@402
23 december 2012 · 102 Inlägg

Även jag så som Husse kör en del taxi (åt samma bolag dessutom wink ) och den flotta jag kört har både haft passat biogas 7 vxl DSG och Passat 170 tdi 6 vxl DSG. Efter att dessa två gått till skrot har vi nu en sharan 2,0 tdi 6 DSG som funkar hur fint som helst.

Den 7 vxl byttes kopplingen första gången vid omkring 13 tusen, andra gången vid omkring 25 tusen. När bilen i höstas hade gått 38000 bil hade utöver kopplingsbyten då vi förbrukat 2st 7 vxl dsg lådor och en motor (en vevstake gick av vid 22 tusen mil).

På den 6 vxl DSG lådan i dieseln funkade klanderfritt upp till 37 tusen med mjuka fina växlingar. Tyvärr tog jag och skrotade den i en olycka.
Jag har kört många DSG lådor och väldigt sällan har det varit några problem med den 6 vxl, har även pratat med vår lokale VAG verkstad som har samma uppfattning. Så den 6 vxl DSG lådan är inget jag skulle tveka att köpa om den känns ok. Fen 7 vxl som sitter i bla. biogasbilarna ger jag dock inte mycket för...




/offtopic

Angående lampbyten på passaterna så är de lite extra besvärligt på de med xenonljus... Dock byts dom "bara" en gång på 38 tusen mil. roll

Husse skrev:
Nä V.A.G är enligt mig överreklamerade, alldeles för högt pris på dessa i förhållande till kvalitet.
Vi har även några Mersor med ungefär samma mil, dessa har gått helt felfritt mellan servicearna, aldrig något strul med dessa.

Husse vi har ju diskuterat detta så många gånger, vi vet ju att du så gärna skulle vilja åka riktig bil du oxå, du kommer se ljuset snart även du och köpa dig en VAG bil. wink
Håller inte heller med om att mersan skulle vara något vidare då den mersa ni hade som jag nu kör nångång ibland har en den knas med vibrationer och vansinningt dåligt hel och halvljus.

Senast redigerat av Boije (23 december 2012)

- "Fixade det som var trasigt men..." -
berg35
3 januari 2013 · 23 Inlägg

Hur vet man vilken DSG låda som sitter VW's bilar?

Tobbetdi Diesel ska man ha!
3 januari 2013 · 482 Inlägg

De motorsvagare modellerna (1,4) samt miljövänligare (gas) har den sämre lådan på 7 växlar, lite motorstarkare har den bättre 6 växlade lådan. Välj manuell läge så får du fram antalet växlar om du är osäker. Nu har VWsläppt nyare typer av DSG och de har jag ingen större koll på än..

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se
Mattia-SS
4 januari 2013 · 188 Inlägg

Det var jag som startade tråden och tack vare detta forum så har jag bestämt mig för att jag inte vågar satsa på en bil med denna lådan. Bara på svenska sidor har jag hittat exempel på en massa haverier. Dåligt av VAG tycker jag.

FatManCustoms grön aktivist
4 januari 2013 · 846 Inlägg

Som du säkert har märkt vid detta laget så är det mest taxichafförer som haft problem med den 7-växlade lådan.
Nej men oj, har kopplingen behövts bytas vid 12-13k mil?
Det hade det ju inte behövts på en manuell bil... eller?
Det man måste se till är att köpa RÄTT bil för ändamålet!
Den 6-växlade med våtkoppling sitter i bilar med över 250 nm medans den 7-växlade "lilla" lådan sitter i bilar med upp till 250 nm.
Jag har den 7-växlade och jag är grymt nöjd med den, växlar fin-fint och gör det snabbt!
Det ju få som öppnar upp en tråd här på garaget bara för att berätta att ens bil inte har några fel.
Säger inte att lådan är perfekt, det finns alltid rum för förbättring.
Men för pengarna (i det segmentet jag köpte bil) så fanns det ingen annan rival överhuvudtaget som var värd att titta på.

Och som sagt : om du blir avskräckt av detta, kolla då inte på iDrive från Volvo då wink.
Kolla på något med en konventionell slö converter så att du inte får en för inspirerande körning och råkar köra sönder något big_smile!

Saab 9-5 SC Aero "Daycare Express" (2002)
Skoda Fabia vRS "Skodmissile" (2011)
Richtenb
4 januari 2013 · 1 365 Inlägg

Nej det hade inte behövts på en manuell bil, helt rätt. Om du nu inte sitter och gungar fram och tillbaka vid rödlysen där många faktiskt inte verkar veta att man kan trycka ner bromsen istället för att slira på kopplingen.


Confide skrev:
Som du säkert har märkt vid detta laget så är det mest taxichafförer som haft problem med den 7-växlade lådan.
Nej men oj, har kopplingen behövts bytas vid 12-13k mil?
Det hade det ju inte behövts på en manuell bil... eller?
Det man måste se till är att köpa RÄTT bil för ändamålet!
Den 6-växlade med våtkoppling sitter i bilar med över 250 nm medans den 7-växlade "lilla" lådan sitter i bilar med upp till 250 nm.
Jag har den 7-växlade och jag är grymt nöjd med den, växlar fin-fint och gör det snabbt!
Det ju få som öppnar upp en tråd här på garaget bara för att berätta att ens bil inte har några fel.
Säger inte att lådan är perfekt, det finns alltid rum för förbättring.
Men för pengarna (i det segmentet jag köpte bil) så fanns det ingen annan rival överhuvudtaget som var värd att titta på.

Och som sagt : om du blir avskräckt av detta, kolla då inte på iDrive från Volvo då wink.
Kolla på något med en konventionell slö converter så att du inte får en för inspirerande körning och råkar köra sönder något big_smile!

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
FatManCustoms grön aktivist
4 januari 2013 · 846 Inlägg

Det var menat med ironi. En bil som körs som en taxi (vid manuellt fall) så hade kopplingen definitivt behövt ett byte!
Många bilar som inte ens rullar 10000 mil innan kopplingen byts...
Och som sagt :rätt bil på rätt plats.
Få taxibolag som kör med manuell låda i sina bilar av flera skäl wink.

Skoda Fabia vRS "Skodmissile" (2011)
Saab 9-5 SC Aero "Daycare Express" (2002)
Evildan
4 januari 2013 ·

Confide skrev:
Det var menat med ironi. En bil som körs som en taxi (vid manuellt fall) så hade kopplingen definitivt behövt ett byte!
Många bilar som inte ens rullar 10000 mil innan kopplingen byts...
Och som sagt :rätt bil på rätt plats.
Få taxibolag som kör med manuell låda i sina bilar av flera skäl wink.

Den ironin (som egentligen var sarkasm) föll lite vågar jag påstå som kört TAXI tidigare i över 10år.

Kört Corolla Verso 180hk diesel likväl Avensis med dito motor som TAXIfordon i 34000 och 36000 mil utan byte av vare sig låda eller koppling, drivaxlar eller motorfästen som inte sällan förekommer på bilar med DSG7 efter 12000mil och ibland ännu kortare sträckor.

Du skriver även att DSG-lådorna ska köras aktivt, vad innebär det?
Jag anser tvärtom att det är värdelöst med en låda som inte håller att köras mjukt och ekonomiskt med.
Givetvis använder man bromsen för att hålla bilen stilla, ingen sitter väl och kopplingsjuckar sönder sin inkomstkälla för 400000kr.

Kört även Transit, Master, Sprinter och inte heller på dessa brann kopplingarna upp, trots att dessa fordon ofta körs korta sträckor inom tätbebyggt område med mkt kö/krypkörning.

Har du kört taxi själv ngn gång då du vill framstå som insatt i branschen?

FatManCustoms grön aktivist
4 januari 2013 · 846 Inlägg

Evildan skrev:

Confide skrev:
Det var menat med ironi. En bil som körs som en taxi (vid manuellt fall) så hade kopplingen definitivt behövt ett byte!
Många bilar som inte ens rullar 10000 mil innan kopplingen byts...
Och som sagt :rätt bil på rätt plats.
Få taxibolag som kör med manuell låda i sina bilar av flera skäl wink.

Den ironin (som egentligen var sarkasm) föll lite vågar jag påstå som kört TAXI tidigare i över 10år.

Kört Corolla Verso 180hk diesel likväl Avensis med dito motor som TAXIfordon i 34000 och 36000 mil utan byte av vare sig låda eller koppling, drivaxlar eller motorfästen som inte sällan förekommer på bilar med DSG7 efter 12000mil och ibland ännu kortare sträckor.

Du skriver även att DSG-lådorna ska köras aktivt, vad innebär det?
Jag anser tvärtom att det är värdelöst med en låda som inte håller att köras mjukt och ekonomiskt med.
Givetvis använder man bromsen för att hålla bilen stilla, ingen sitter väl och kopplingsjuckar sönder sin inkomstkälla för 400000kr.

Kört även Transit, Master, Sprinter och inte heller på dessa brann kopplingarna upp, trots att dessa fordon ofta körs korta sträckor inom tätbebyggt område med mkt kö/krypkörning.

Har du kört taxi själv ngn gång då du vill framstå som insatt i branschen?

Först och främst så börjar du med att jämföra med bilar som INTE har dubbelkopplingslåda.
Om du läser vad jag skriver så skriver jag inte att DSG-lådan är gjord för detta jobbet, tvärtom.
I dessa fallen så vill du ha en konventionell automat.
RÄTT bil för rätt tillfälle, där är vi överens right?

Har aldrig påstått att jag är insatt i branschen, det är ett antagande som du får stå för.
Jag vet bara av att bolagen i Göteborg så är det bara 1 som aktivt använder manuellt växlade lådor, rent logiskt så borde man då kunna utgå från att automat-lådor är att föredra.
Och du får gärna citera mig där jag säger att man inte kan köra en bil med DQ200 normalt utan att man måste ha en aktiv körstil för att den ska fungera (om vi nu ska vända ord).
Det jag skrev är att jag kör med en aktiv körstil och jag har inte kört sönder den.
Dom flesta personer brukar då kunna förstå att man även kan köra med en lugn körstil utan att köra sönder den.

Senast redigerat av Confide (4 januari 2013)

Skoda Fabia vRS "Skodmissile" (2011)
Saab 9-5 SC Aero "Daycare Express" (2002)
Evildan
5 januari 2013 ·

Confide skrev:

Evildan skrev:

Confide skrev:
Det var menat med ironi. En bil som körs som en taxi (vid manuellt fall) så hade kopplingen definitivt behövt ett byte!
Många bilar som inte ens rullar 10000 mil innan kopplingen byts...
Och som sagt :rätt bil på rätt plats.
Få taxibolag som kör med manuell låda i sina bilar av flera skäl wink.

Den ironin (som egentligen var sarkasm) föll lite vågar jag påstå som kört TAXI tidigare i över 10år.

Kört Corolla Verso 180hk diesel likväl Avensis med dito motor som TAXIfordon i 34000 och 36000 mil utan byte av vare sig låda eller koppling, drivaxlar eller motorfästen som inte sällan förekommer på bilar med DSG7 efter 12000mil och ibland ännu kortare sträckor.

Du skriver även att DSG-lådorna ska köras aktivt, vad innebär det?
Jag anser tvärtom att det är värdelöst med en låda som inte håller att köras mjukt och ekonomiskt med.
Givetvis använder man bromsen för att hålla bilen stilla, ingen sitter väl och kopplingsjuckar sönder sin inkomstkälla för 400000kr.

Kört även Transit, Master, Sprinter och inte heller på dessa brann kopplingarna upp, trots att dessa fordon ofta körs korta sträckor inom tätbebyggt område med mkt kö/krypkörning.

Har du kört taxi själv ngn gång då du vill framstå som insatt i branschen?

Först och främst så börjar du med att jämföra med bilar som INTE har dubbelkopplingslåda.
Om du läser vad jag skriver så skriver jag inte att DSG-lådan är gjord för detta jobbet, tvärtom.
I dessa fallen så vill du ha en konventionell automat.
RÄTT bil för rätt tillfälle, där är vi överens right?

Har aldrig påstått att jag är insatt i branschen, det är ett antagande som du får stå för.
Jag vet bara av att bolagen i Göteborg så är det bara 1 som aktivt använder manuellt växlade lådor, rent logiskt så borde man då kunna utgå från att automat-lådor är att föredra.
Och du får gärna citera mig där jag säger att man inte kan köra en bil med DQ200 normalt utan att man måste ha en aktiv körstil för att den ska fungera (om vi nu ska vända ord).
Det jag skrev är att jag kör med en aktiv körstil och jag har inte kört sönder den.
Dom flesta personer brukar då kunna förstå att man även kan köra med en lugn körstil utan att köra sönder den.

Du skrev:
"Det var menat med ironi. En bil som körs som en taxi (vid manuellt fall) så hade kopplingen definitivt behövt ett byte!"

Samt:
"Som du säkert har märkt vid detta laget så är det mest taxichafförer som haft problem med den 7-växlade lådan.
Nej men oj, har kopplingen behövts bytas vid 12-13k mil?
Det hade det ju inte behövts på en manuell bil... eller?
Det man måste se till är att köpa RÄTT bil för ändamålet!"

Därav att jag fortsatte jämförelsen du gjorde mellan manuella lådor och DSG.


Eftersom du påstår att:
"Få taxibolag som kör med manuell låda i sina bilar av flera skäl"
Där skriver du indirekt att du är väldigt insatt i branschen, hur kan du annars veta hur 1000tals Taxiåkerier gör?

Du har alltså varit i kontakt och pratat växellåda med samtliga Taxiåkerier i Göteborg?
Berätta gärna även hur många Taxiåkerier det finns i Göteborg...väntar med spänning.

snaku
5 januari 2013 · 155 Inlägg

Men de flesta taxibilar kör väl med automat? Kan inte minnas att jag nån gång åkt en manuellt växlad taxibil.
Tror vi kan enas om att de flesta taxibilar har en automatisk växellåda. Säkert av flera olika anledningar.

Saab 9-3 Viggen "Nordic" (2000)
Evildan
5 januari 2013 ·

snaku skrev:
Men de flesta taxibilar kör väl med automat? Kan inte minnas att jag nån gång åkt en manuellt växlad taxibil.
Tror vi kan enas om att de flesta taxibilar har en automatisk växellåda. Säkert av flera olika anledningar.

De flesta är visserligen över 50% så ja då kör de flesta med automat.
Däremot är det inte 80% eller så som kör automat, många kör manuellt av fler anledningar, körkänslan, fanns inte med diesel & automat (V70 eDrive 1.6diesel när den kom på marknaden, likaså Toyotadiesel med automat fanns inte heller förräns rätt nyligen), billigare inköp samt ofta lägre bränsleförbrukning osv.

Av de 41 taxifordonen som fanns inom det bolaget där jag jobbade senast var 17 manuella.
Av de ca110 taxifordonen på bolaget innan var ca80 manuella.

IROC-Z4EVER
7 januari 2013 · 72 Inlägg

Lite rolig fakta för vissa som bara tror på det som skrivs på nätet...


Minst fel – Hyundai tvåa på CarMD:s topplista 2012
136 miljoner bilar undersöktes – nu har CarMD släppt sin analys av fordonens ”hälsa” för det andra halvåret. Hyundai kommer tvåa på listan över de bilmärken som har minst fel – och kostar minst i reparationer.

CarMD är ett amerikanskt analysföretag som kontinuerligt kartlägger motorbranschens prestationer. För sin topplista över de tillverkare som erbjuder de mest hållbara fordonen har företaget sammanställt statistik från 136 miljoner bilar. CarMD har mätt procentandelen reparationstillfällen i kombination med kostnader per åtgärd. Statistiken tar även hänsyn till antalet fordon av respektive modell i trafik.

Hyundai tvåa på listan
Resultatet presenteras i ”Vehicle Health Index: 2012 Manufacturer & Vehicle Rankings”. För andra året i rad var Toyota etta på listan – tvåa var Hyundai. Faktum är dock att Toyota inte ligger bäst till avseende antalet reparationer, eller hur billiga dessa är att utföra. I statistiken har Toyota 6,77 procent rapporterade problem – mot 2,38 procent för Hyundai. Den genomsnittliga reparationskostnaden var för Toyota är 490 dollar – mot 271 dollar för Hyundai. Den japanska konkurrenten fick ett något bättre betyg totalt, men då bör man betänka att CarMD:s mätning inte har fått med de tio miljoner fordon som Toyota har tvingats återkalla under de senaste två månaderna.

De mest pålitliga bilmärkena 2012:

1 Toyota
2 Hyundai
3 BMW
4 Honda
5 Volkswagen
6 Nissan
7 KIA
8 General Motors
9 Ford
10 Chrysler

Då kommer den stora frågan - är volvo och mercedes så dåliga att dom inte kommer
in på denna listan, som vissa skrev att man måste lita på det som skrivs på nätet.

Jag dömer inte ut något bilmärke utan tycker att vill man köpa något så skall man
väl göra det - allt går sönder förr eller senare även vanliga cyklar...

RockSolid
20 januari 2013 · 97 Inlägg

Husse skrev:
Vi har GasPassater  som Taxibilar och dessa har den 7växlade lådan.
Jävla dynga säger jag.
På den ena bilen har vi bytt två svänghjul och koppling samt en växellåda och den andra har varit in ett flertal ggr för strulande växlingspunkter (växlar vid fel vrid eller inte alls) samt åtskilliga kopplingsbyten.
Enligt mig en skitlåda, men å andra sidan så anser jag även att V.A.G bilar över lag är dynga.
Om du promt ska åka nåt Tyskt så finns det andra bättre märken.
Bara att byta lampa på en Passat/Audi/Skoda med xenon tar 1-2 timmar då du måste bort med 30-40 skruvar innan du ens kan komma åt lampan.
Nä V.A.G är enligt mig överreklamerade, alldeles för högt pris på dessa i förhållande till kvalitet.
Vi har även några Mersor med ungefär samma mil, dessa har gått helt felfritt mellan servicearna, aldrig något strul med dessa.

bytte lampor på min och jag är ingen mekaniker och ja bytte snabbare än så tongue

Volvo 740 Turbo Intercooler "m50 Turbo" (1988)
Audi a4 2.0tdi quattro s-line "vossen cv3" (2008)
Kia optima (2015)
Husse
21 januari 2013 · 96 Inlägg

RockSolid skrev:

Husse skrev:
Vi har GasPassater  som Taxibilar och dessa har den 7växlade lådan.
Jävla dynga säger jag.
På den ena bilen har vi bytt två svänghjul och koppling samt en växellåda och den andra har varit in ett flertal ggr för strulande växlingspunkter (växlar vid fel vrid eller inte alls) samt åtskilliga kopplingsbyten.
Enligt mig en skitlåda, men å andra sidan så anser jag även att V.A.G bilar över lag är dynga.
Om du promt ska åka nåt Tyskt så finns det andra bättre märken.
Bara att byta lampa på en Passat/Audi/Skoda med xenon tar 1-2 timmar då du måste bort med 30-40 skruvar innan du ens kan komma åt lampan.
Nä V.A.G är enligt mig överreklamerade, alldeles för högt pris på dessa i förhållande till kvalitet.
Vi har även några Mersor med ungefär samma mil, dessa har gått helt felfritt mellan servicearna, aldrig något strul med dessa.

bytte lampor på min och jag är ingen mekaniker och ja bytte snabbare än så tongue

Då var det kanske inte xenon på din!
Det är verkstaden som debiterar för 2 timmar för byte av dessa.
Men visst, du är säkert "jätteduktig" så du kan byta dessa snabbare än en märkesverkstad. tongue
Passat med vanliga H7 går att byta lampor på plats, men med xenon så måste man bort med fronten och ur med insatserna = 36 skruvar.

Senast redigerat av Husse (21 januari 2013)

302ci (5000cc) Commodore Coupé nyrenoverat och med betydligt mer pulver.
fish Allfixare
21 januari 2013 · 1 475 Inlägg

Husse skrev:

RockSolid skrev:

Husse skrev:
Vi har GasPassater  som Taxibilar och dessa har den 7växlade lådan.
Jävla dynga säger jag.
På den ena bilen har vi bytt två svänghjul och koppling samt en växellåda och den andra har varit in ett flertal ggr för strulande växlingspunkter (växlar vid fel vrid eller inte alls) samt åtskilliga kopplingsbyten.
Enligt mig en skitlåda, men å andra sidan så anser jag även att V.A.G bilar över lag är dynga.
Om du promt ska åka nåt Tyskt så finns det andra bättre märken.
Bara att byta lampa på en Passat/Audi/Skoda med xenon tar 1-2 timmar då du måste bort med 30-40 skruvar innan du ens kan komma åt lampan.
Nä V.A.G är enligt mig överreklamerade, alldeles för högt pris på dessa i förhållande till kvalitet.
Vi har även några Mersor med ungefär samma mil, dessa har gått helt felfritt mellan servicearna, aldrig något strul med dessa.

bytte lampor på min och jag är ingen mekaniker och ja bytte snabbare än så tongue

Då var det kanske inte xenon på din!
Det är verkstaden som debiterar för 2 timmar för byte av dessa.
Men visst, du är säkert "jätteduktig" så du kan byta dessa snabbare än en märkesverkstad. tongue
Passat med vanliga H7 går att byta lampor på plats, men med xenon så måste man bort med fronten och ur med insatserna = 36 skruvar.

Du vet att märkes verkstäderna tar betalt för 2 timmar även om bytet tar 20 min va? Dom har angivelser från vag att det ska ta 2 timmar att göra jobbet, sen om meken gör det på 20min så tar dom betalt för tiden det ska ta iaf... Så ja han kan ha bytt den "snabbare" än en märkes verkstad.

Jorsten
22 januari 2013 · 376 Inlägg

fish skrev:

Husse skrev:

RockSolid skrev:

bytte lampor på min och jag är ingen mekaniker och ja bytte snabbare än så tongue

Då var det kanske inte xenon på din!
Det är verkstaden som debiterar för 2 timmar för byte av dessa.
Men visst, du är säkert "jätteduktig" så du kan byta dessa snabbare än en märkesverkstad. tongue
Passat med vanliga H7 går att byta lampor på plats, men med xenon så måste man bort med fronten och ur med insatserna = 36 skruvar.

Du vet att märkes verkstäderna tar betalt för 2 timmar även om bytet tar 20 min va? Dom har angivelser från vag att det ska ta 2 timmar att göra jobbet, sen om meken gör det på 20min så tar dom betalt för tiden det ska ta iaf... Så ja han kan ha bytt den "snabbare" än en märkes verkstad.

Korrekt! Men är ju även åt andra hållet också. Säger VW att det ska ta 1 ½ timme att byte en grej och det tar 4 (vilket inte är allt för ovanligt) Så får dom bara ta betalt för 1½ timme...

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket
MasterCar
1 november 2013 · 390 Inlägg

märkte att det är en massa diskussion om DSG lådor.
Den nya jetta hybrid med DSG7, alla som har något att säga om den. Dela med er

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang