2881
Sök

Värt att tänka på vid montering!

Rörpulare
1 453 Inlägg
11 oktober 2006
Trådstartare
#1
Ja ska nu för första ggn plocka ihop motorn sen ja köpte den i en låda:) har precis tagit ur alla gamla lager mm och fixat ny std lager. Men har sett att de gamla lagerna var väldigt fina, men då behöver man väl inte slipa veven eller? hört att man kan polera den men hur mkt kostar de isf?
Sen när man ska sätta i de nya lagerna, ska man bara torka rent överfallen och så, eller ska man rengöra me nått speciellt samt ska man lägga i lagerna torra eller smörja upp dom me nått speciellt? sen är de jätte viktigt att ta bort alla spår av de gamla packningarna eller gör de inget om de e lite smått kvar som man inte får bort.. sen om ni kan nått annat som e värt att tänka på vid första starten skriv ffs:)

Mvh Tommy

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Evolution
1 627 Inlägg
11 oktober 2006
#2
lagrena ser du till att olja in när du sätter ditt dom

Fäll ner pungen och landa

Rörpulare
1 453 Inlägg
12 oktober 2006
Trådstartare
#3
Karlzzon The One skrev:
lagrena ser du till att olja in när du sätter ditt dom

Va ska de vara för olja då?

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

191 Inlägg
12 oktober 2006
#4
samma olja som du använder i motorn eller har ja fel? de ska väl bara smörjas in så att de är insmorda

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

Rörpulare
1 453 Inlägg
12 oktober 2006
Trådstartare
#5
Mm okey:) om de nu e så va de ju ganska logistk om man man bara tänke lite längre:P

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Rörpulare
1 453 Inlägg
12 oktober 2006
Trådstartare
#6
men e de inget annat har hör att man ska dra runt motorn för han innan man startar den eller e de ja som har livlig fantasi?

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

191 Inlägg
12 oktober 2006
#7
har också för mig att man ska de. tror att de är för att allt ska testas så de är rätt, smörjer väl lite också om allt är insmort å du drar runt kolvarna i cylindrana så känner du ju om de är nå fel eller om allt verkar rätt.. jobbigt om du drar runt den å så tar de tvärstopp för att nått är fel. kan tänka mej nått sånt men kan ju va nå annat vettigare med:P

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"


Sök