Angående: Wheels & Wings 2013 flyttar från Varberg till Falkenbergs motorbana - bara utställning, Ingen cruising!!

heijbel
13 december 2012 · 10 Inlägg

VARBERG. Bil- och flygfestivalen Wheels and Wings i Varberg riskerar att bli inställd nästa år.


Gräsytan på Getterön är för dålig och håller inte för den väntade anstormningen av besökare.

Bil- och flygfesten som Warbergs automobilklubb och Varbergs flygklubb gemensamt arrangerat under flera år lockade i år 16 000 besökare. Omkring 4 100 fordon ställdes ut på det känsliga marken, skriver Hallands Nyheter.

Senast redigerat av chrizz (14 december 2012)

körd i skit och tappad vid födsel
peegee Forummoderator
24 december 2012 · 2 924 Inlägg

Inställt?
Det blir väl bara en ny gräsmatta för det eventet bör vara alldeles för stort för att ställas in av den anledningen?

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
heijbel
24 december 2012 · 10 Inlägg

peegee skrev:
Inställt?
Det blir väl bara en ny gräsmatta för det eventet bör vara alldeles för stort för att ställas in av den anledningen?

Sägs också att utställningen kan flyttas till falkenberg, men det har ingen ansvarig svarat på

körd i skit och tappad vid födsel
Jimmy_N Makaronborrare
26 december 2012 · 993 Inlägg

heijbel skrev:

peegee skrev:
Inställt?
Det blir väl bara en ny gräsmatta för det eventet bör vara alldeles för stort för att ställas in av den anledningen?

Sägs också att utställningen kan flyttas till falkenberg, men det har ingen ansvarig svarat på

Känns som att politikerna i Varberg gett efter för den högljudda klagokören som varje år skriker ut sin avsky över Wheels and Wings på insändarsidorna i Hallands nyheter. Men det är deras förlust. Även om jag inte äger någon jänkare eller är raggare så har jag inget emot att det kommer till Falkenberg smile

Jimmylainen
2 januari 2013 · 420 Inlägg

Inställt? Hur kan man redan nu, 6 månader innan det äger rum säga att det blir inställt. Finns inte en chans att det blir det. Troligen är det politikerna som gråter ut och det har gått rykten om att det ska bli inställt i flera år nu.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
2 januari 2013 · 14 007 Inlägg

Jimmylainen skrev:
Inställt? Hur kan man redan nu, 6 månader innan det äger rum säga att det blir inställt. Finns inte en chans att det blir det. Troligen är det politikerna som gråter ut och det har gått rykten om att det ska bli inställt i flera år nu.

Det där verkar vara ung. som Power Big Meet som man sagt att det skulle flyttas från Västerås men inte fan har det blivit så. Kanske är det likadant med W&W.

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (2 januari 2013)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Du1Dare
9 januari 2013 · 9 Inlägg
Neos34 Garaget vän, igen.
10 januari 2013 · 5 687 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21122/21122-a116382239095f2b61efd7897921364e.jpg
Ifrån gårdagens Västnytt.

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost
Garage313
10 januari 2013 · 536 Inlägg

synd att de flyttas från varberg! jäkligt fin stad o bra område som utställningen va på smile dock va de rena skiten att ta sig från getterön och över bron förra året.... tog en timme o komma från parkeringsrutan och ut på parkeringen.... får hoppas att dem löser de bättre i falkenberg!

Volkswagen Passat Alltrack "2.0tdi 4motion" (2016)
Volkswagen Bora Variant "1.9 TDI" (1999)
Jimmylainen
13 januari 2013 · 420 Inlägg

Bojkott. Dom har fan haft ett år på sig att ordna gräsmattan så förvånar mig inte ett dugg om detta är order från högsta hönset.

Blir inte ens cruising i falkenberg vilket jag tycker är hela grejen när jag är i Vbg på detta.

Trevik
18 januari 2013 · 127 Inlägg

riktigt tråkigt om det inte blir nån organiserad cruising!!

Håller helt med om att det är det som är höjdpunkten på träffen....

Senast redigerat av Trevik (18 januari 2013)

Chevrolet Chevelle "509 cui" (1970)
peegee Forummoderator
19 januari 2013 · 2 924 Inlägg

Borde inte vara omöjligt att få till an organiserad cruising i Varberg ändå eller vad är hindret??
Lite längre i mellan Falkenbergs motorbana och Varberg men borde inte vara ett hinder...

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
KRT-BlackPearl
21 januari 2013 · 379 Inlägg

Detta låter ju inte bra tänkte komma ner i år från Kramfors.Men man får hoppas att detta ordnar sig.

loop
21 januari 2013 · 297 Inlägg

Ju mer dom organiserat crusingen desto sämre har den blivit. Pensionärer i skittråkiga Cadillac i hundratal.

Cadillac_The_King
21 januari 2013 ·

Kommer att sakna varberg ifall det blir så  har vart på varje träff i 10år irad detta är tradition  crusingen och fältet och campandet är ju höjdpunkten jag själv tror inte att falkenberg blir lika bra om dom ska flytta dit för det är ju crusingen man mäst vill åt smile

Neos34 Garaget vän, igen.
21 januari 2013 · 5 687 Inlägg

Men för fasiken det är väl bara att dra ihop ett gäng (Raggar klubb i falkenberg) som håller i crusingen.
Sen är saken biff, Kungälvscrusingen & Göteborgs crusingen ser ju till att det går städat till "Rightbacks & YankeeCars" fråga dom, dom kan sin sak..
De é inte så j*vla svårt, bara man brinner för det och ha folk man litar på..
Slå ihop det då, ut å åk med pensionererna ifrån olika boenden, så kan åka eran slinga...

Mer info här.
http://hn.se/nyheter/halland/1.1899225- … falkenberg

Senast redigerat av Neos34 (22 januari 2013)

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost
streetan
22 januari 2013 · 127 Inlägg

Wheels and Wings ÄR VARBERG!!! Man har varit där i över 13år nu och lika kul varje gång! Kommunen måste la förstå att det gynnar Varberg när detta kommer till stan!? Jag iaf funderar på att inte åka dit i år och jag vet många som tänker likadant. Tror ju som så att blir det i Falkenberg detta året så kan det lika väl bli de andra åren där med om kommunen tycker det blir lyckat i år..

Sluta vela ladda mera..
Hummer H2 "BIG BOY" (2004)
Honda Integra Type-R "RPM KILLER NR 2" (1998)
Honda Civic Coupe Turbo "TURBO FUN" (1994)
loop
22 januari 2013 · 297 Inlägg

Kommunen äger visserligen flygfältet, men det är http://www.warbergsautomobileclub.se som arrangerar WnW.
Flygfältet ligger vid havet och alla som bor på den här vidriga regnkusten vet hur det är.

Jag föredrar alltid oorganiserade crusingar utan crusingvakter och kravallstaket. Kravallstaketen förra året var ju bara löjligt.

streetan
23 januari 2013 · 127 Inlägg

A det håller jag med om! O organiserad Crusing är bäst! Vet at för sex år sedan var det mycket friare Crusing på WaW

Sluta vela ladda mera..
Hummer H2 "BIG BOY" (2004)
Honda Civic Coupe Turbo "TURBO FUN" (1994)
Honda Integra Type-R "RPM KILLER NR 2" (1998)
Trevik
23 januari 2013 · 127 Inlägg

Det är ju även löjligt att dom inte släpper in nyare amerikanare på organiserade cruisingar...
Många mustanger, corvetter nya camaro challenger mm som inte får cruisa.. då blir de till slut bara som sagt innan "gamla pensionärer" i sina 50-tals raggarbilar... jag tror många vill se muckelbilar även nyare..??

Därför är de bättre som i Västerås,rättvik med o organiserade cruisingar.

Chevrolet Chevelle "509 cui" (1970)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang