Minderårig olovligkörning

JaggaChafen Tesla Senior Technician
16 december 2012 · 2 307 Inlägg

Ta du ditt körkort.

Sen kanske ingrapandet kommer i eftrekant. Det e ju liksom inget du kan göra åt saken eller.

Ta ditt körkort å hoppas på det bästa

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
fullsize 4 Doors - No Waiting
17 december 2012 · 100 Inlägg

Jag blev tagen för olovlig körning (ospärrad a-traktor) när jag var 17, tog körkort ett halvår senare och hann ha det i några veckor. Sedan var jag av med det sex månader, men behövde aldrig ta om det, fick bara sätta mig och köra igen när strafftiden löpt ut,i och med att brottet inte begicks under prövotiden. Lutar åt att det blir samma i det här fallet?

ErsdaHL
17 december 2012 · 600 Inlägg

fullsize skrev:
Jag blev tagen för olovlig körning (ospärrad a-traktor) när jag var 17, tog körkort ett halvår senare och hann ha det i några veckor. Sedan var jag av med det sex månader, men behövde aldrig ta om det, fick bara sätta mig och köra igen när strafftiden löpt ut,i och med att brottet inte begicks under prövotiden. Lutar åt att det blir samma i det här fallet?

Men jag godkände ju tillägnade så vet inte heller hur det går blir med det samt var ju bilen avställd så får se ju det går ned det också, siktar på att ta körkortet i vilket fall för morsan tycker det.., ringde transportatyrelsen idag dom säger att lite beroende på varför man döms till indragen lämp kan dom återkalla kortet i efterhand..

fullsize 4 Doors - No Waiting
17 december 2012 · 100 Inlägg

ErsdaHL skrev:

fullsize skrev:
Jag blev tagen för olovlig körning (ospärrad a-traktor) när jag var 17, tog körkort ett halvår senare och hann ha det i några veckor. Sedan var jag av med det sex månader, men behövde aldrig ta om det, fick bara sätta mig och köra igen när strafftiden löpt ut,i och med att brottet inte begicks under prövotiden. Lutar åt att det blir samma i det här fallet?

Men jag godkände ju tillägnade så vet inte heller hur det går blir med det samt var ju bilen avställd så får se ju det går ned det också, siktar på att ta körkortet i vilket fall för morsan tycker det.., ringde transportatyrelsen idag dom säger att lite beroende på varför man döms till indragen lämp kan dom återkalla kortet i efterhand..

Givetvis tar dom kortet men du slipper nog ta om det om du får domen efter du tagit kortet. Men jag har ju bara mitt eget fall att gå på, vet inte om det finns raka linjer dom går på gällande sånt här.

ErsdaHL
17 december 2012 · 600 Inlägg

fullsize skrev:

ErsdaHL skrev:

fullsize skrev:
Jag blev tagen för olovlig körning (ospärrad a-traktor) när jag var 17, tog körkort ett halvår senare och hann ha det i några veckor. Sedan var jag av med det sex månader, men behövde aldrig ta om det, fick bara sätta mig och köra igen när strafftiden löpt ut,i och med att brottet inte begicks under prövotiden. Lutar åt att det blir samma i det här fallet?

Men jag godkände ju tillägnade så vet inte heller hur det går blir med det samt var ju bilen avställd så får se ju det går ned det också, siktar på att ta körkortet i vilket fall för morsan tycker det.., ringde transportatyrelsen idag dom säger att lite beroende på varför man döms till indragen lämp kan dom återkalla kortet i efterhand..

Givetvis tar dom kortet men du slipper nog ta om det om du får domen efter du tagit kortet. Men jag har ju bara mitt eget fall att gå på, vet inte om det finns raka linjer dom går på gällande sånt här.

Det jag undrar också. Ringde trafikstyrelsen 2 gånger för att se om jag fick olika svar. Ena om person nummer  men ville inte uppge det då blev hon sur ;/ Ska nog ringa och fråga hur det blir med ett brott som begåtts innan prövotiden och får indraget kort om man måste ta om det fast det var innan. Klart dom kommer säga ja för att vara jävliga men någon vänlig själ som kanske känner för att skona någons tankar i jul!

careau
17 december 2012 · 1 624 Inlägg

Sånna här trådar är så roliga, alla kommer med olika svar hela tiden smile

ErsdaHL
18 december 2012 · 600 Inlägg

Mamma hörde på annat håll att om man lyckas ta kortet innan dom har man ju faktiskt visat sig lämplig.

Isaksson5 Ungdoms Räser
18 december 2012 · 425 Inlägg

ErsdaHL skrev:
Mamma hörde på annat håll att om man lyckas ta kortet innan dom har man ju faktiskt visat sig lämplig.

Precis. Men du har begått ett brott. Olovlig körning. Därför får du som straff indraget. Dock får du tillbaka det eftersom du visar dig lämplig. Du har ju inte direkt åkt igenom ett skolområde i 120 blås smile

ErsdaHL
18 december 2012 · 600 Inlägg

Kompisens styvfar är polis han påstår att transportatyrelsen får reda på anmälningen så fort det skett?

ErsdaHL
18 december 2012 · 600 Inlägg

Vad blir det skillnad om jag inte gjort något utav proven? Har teori 7de körning 9de

Thorseeeen
18 december 2012 · 278 Inlägg

Har polisen ringt dig än?

ErsdaHL
18 december 2012 · 600 Inlägg

Thorseeeen skrev:
Har polisen ringt dig än?

inte det.

saab_sonett Handledare
18 december 2012 · 1 481 Inlägg

ErsdaHL skrev:
Kompisens styvfar är polis han påstår att transportatyrelsen får reda på anmälningen så fort det skett?

Jo det kanske dom får. Det fick Länsstyrelsen också. Då tog det 8-9 månader att handlägga ärendet. Jag tror inte att Transportstyrelsen är så mycket snabbare.

ErsdaHL
18 december 2012 · 600 Inlägg

saab_sonett skrev:

ErsdaHL skrev:
Kompisens styvfar är polis han påstår att transportatyrelsen får reda på anmälningen så fort det skett?

Jo det kanske dom får. Det fick Länsstyrelsen också. Då tog det 8-9 månader att handlägga ärendet. Jag tror inte att Transportstyrelsen är så mycket snabbare.

men om dom får veta det får jag väl inte göra några prov ?:S

saab_sonett Handledare
18 december 2012 · 1 481 Inlägg

ErsdaHL skrev:

saab_sonett skrev:

ErsdaHL skrev:
Kompisens styvfar är polis han påstår att transportatyrelsen får reda på anmälningen så fort det skett?

Jo det kanske dom får. Det fick Länsstyrelsen också. Då tog det 8-9 månader att handlägga ärendet. Jag tror inte att Transportstyrelsen är så mycket snabbare.

men om dom får veta det får jag väl inte göra några prov ?:S

Dom måste ju utreda ärendet och bestämma straffet. Det brukar ta tid. För innan du fått besked av dom så händer inget.

ErsdaHL
18 december 2012 · 600 Inlägg

saab_sonett skrev:

ErsdaHL skrev:

saab_sonett skrev:

Jo det kanske dom får. Det fick Länsstyrelsen också. Då tog det 8-9 månader att handlägga ärendet. Jag tror inte att Transportstyrelsen är så mycket snabbare.

men om dom får veta det får jag väl inte göra några prov ?:S

Dom måste ju utreda ärendet och bestämma straffet. Det brukar ta tid. För innan du fått besked av dom så händer inget.

ok, På deras hemsida står det att om man snabbt vill boka en ny tid efter den första så borde man kontakta dom istället som jag gjort gått genom körskola. Tänkte om jag kan höra av mig till dom och se till att jag kan boka en ny tid  väldigt fort efter om jag kuggar eller är det riskabelt i min situation kanske..

saab_sonett Handledare
18 december 2012 · 1 481 Inlägg

Du kan inte boka ny tid innan du kört upp......

ErsdaHL
18 december 2012 · 600 Inlägg

saab_sonett skrev:
Du kan inte boka ny tid innan du kört upp......

Okej, Då jag hört många solskens historier i liknande fall hoppas jag på det bästa och skall jävlar i mig bli riktig allvetande om trafikregler, mäniskobeteende osv nu under skollovet då!

ErsdaHL
18 december 2012 · 600 Inlägg

kom förövrigt på att jul och nyår tiden kan vara en ytterligare uppskjutare på tiden smile

ErsdaHL
19 december 2012 · 600 Inlägg

saab_sonett skrev:
Du kan inte boka ny tid innan du kört upp......

Om jag tex skulle ringa och kolla mitt intyg nu eller då jag ska göra prover, antar jag attdom ser min hhändelse? Jag kan dom neka mig även om jag har tillstånd men begått detta?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang