Riktigt nice projekt. Kommer bli jäkligt bra när det är klart detta Ang listerna så är ett tips att kolla ebay i england. Var ute efter samma lister till min S14, svårt å hitta begagnade i sverige. Hörde med NISSAN å dom ville ha 16000:-!!!!! för båda. Hitta ett par begagnade i england, 1200:- för båda.
Som LuCiiifer sa så är de länge sen uppdate men nu får ja ta och dra ur tummen och ladda upp lite bilder..
Hela kabelstamen fick klippas upp och lödas om då vissa kontakter inte nådde sina positioner
Ormboet från helvetet
La kablarna lite snyggt sådär
Efter jag svurit och blivit galen på all EL så fick karossen sin sista justering... 1veckas intensivt slipande och passande, så här vart det vid tanken
lite a glove... den är inte helt 100% centrerad men de gör inget då påfylningsröret sitter i en gummislang samt gummi upphängning så de gör inget
Baken va ju tvungen att få sig lite lyse med för nummerskylten
org lamporna
Org kontakterna
Efter ja klippte kabelhärvan vart jag misstänksam då ja inte hittade sista kontakten... ett evigt letande och frågande på olika forum så kom vi fram till att det är en helt onödig kontakt jag letade... eftersom styrboxen inte ger/tar signal där.. jippi... 1 veckas onödigt letande slut
Slipad och redo för grund så fort huven är klar... vilket ligger under gjutning
OBS icn hänger och är ej fastskruvad så inga piskrapp att den inte är centrerad
Avbitare, krympslang, lödtenn och ett massa slit!!
Gick inte få längre bit för skarvning.. men de gick som fint ändå
Sådär
Medans jag ligger och kopplar kontakter och svär tar gumman luren och knäpper kort
påbörjad lindning av kabelstamen
inte lika mkt trassel så att säga
Fick hem mina modellanpassade spacers.... HURRAY!!!! 78mm vs 30mm... men tyvärr vart de fel.. killen som gjorde dom gjorde helt galet fel så dessa är till salu... bultdelning 5x100 konverterade till 5x112... 4000:- pok
paket
the rims kommer inte vara helt silver
där är dom.. monstrena... köp köp köp i aluminium (6061 legering)
Fick även problem med min och gummans familjeracer.. läkande packning vid grenrör så bara att riva där
Passade även på att ta lös ventilkåporna och byta packning då ena läkte lite olja...
när skiten ändå är löst varför inte??
polerad möter opolerad
sådär... snyggt och fint
Bonusbilder på salubilen kom och köp eller byt.. endast mot Volvo V70 eller Skoda Octavia/Superb då vi måste ha rymligare bil för småttingarna
Skönt o bli av med allt kablage? har själv hållt på att förlänga kablar på min Corsa. det är inte kul!
Saatan vilka monster till spacers, vad är de för vikt på dom?
haha jo du en kabel till å ja sliter huvudet av mig ... de går rätt bra ändå. man får ha lite tålamod
Jo dom är rätt feta dessa spacers 1.8kg styck väger dom.. 22mm tjocka i botten mot navet så de krävs förlängda hjulbultar.. men har sett massa drifningbilar åka med fetare spacers ändå upp emot 150mm tjocka
hehe jo men man är lite små less vill som ut med bilen nu.. upptäckte att det fattas en massa saker.. så ja får se hur de kommer att gå med laddtryck osv
Ja om man ändå hade mera tid .... Pga husköp så tar det lite tid... men så fort köpet är klart och inflyttningen färdig så kommer det byggas då ja kommer ha garaget ca 6m från huset och inte 4.5mil enkel som jag har det idag Men en liten uppdate på vad som är gjort so far.
Gjöt av huven på stagean innan den såldes så att man hade en mall att gå efter till huvbygget..
Plastat lite grann
Pojken min som alltid vill vara med
Provmonterade mina spacers
Markerar lite punkter inför huvbygget
Punktade ihop Dpn inför helsvets
Lambda uttag
Helsvetsat och slipat.. polerade sen i 1 tim med "disktrasa"
Polerat
Provar lite slanganslutningar
Monterat
vart kanon enligt mig själv.. finns väl alltid kritiker men men
Förstärkningsstag till fjäderbenen fram med justering egenbyggt
Obs endast ditlagda spacers för att se hur det kommer bli
Drog tryckrören
Urborrat och kantlist
Tog slut på kantlisten så måste köpa mer
Hur luftfilter kommer hamna
Överblicksbild
Provade lacka lite på icn Zeemax
Lackade även stabiliseringsstaget
Inte helt nöjd med zeemax lacken men det löser jag enkelt
Tryckrör turbosidan
Tryckrör insugssidan
Staget ligger på plats.. väntar på att få plattorna till stötdämpartornen utskurna i lasern så man kan göra klart dom
I övrigt är bilen provstartad på tomgång där den går iallafall.. måste byta ut oljeslangarna till turbon då dom vart rejält överdimensionerade. annars är det dom klart med allt hade hoppats på körning nu i sommar men det "sket" sig. Har ni några tips och trix så säg gärna till
Hela karossen är breddad nästan 30cm och fälgar till bilen med "rätt" et/offset kostar runt 20k styck därav breda spacers med fälgar som har et 15 och 12" breda inåt blir det till att börja med.. ska köpa andra fälgar senare och klyva för breddning. men just nu får de bli vad plånboken tillåter
Hmm är som på slutspurten nu men går bet... massa frågetecken... någon som har en skiss över allt till motorn?? olje retur, vattenretur, slangarna till värmepaketet... ger snart upp på mållinjen -.-
Vart ska dessa 2???
Vad ska in på denna?
Och denna?
Och detta???
Och detta???
Till värmepaketet men vart på motorn??
Enklast att göra på denna för an8 slang?
sitter någon vänlig själ på en skiss över rb25an så hojta gärna till