Något konstigt med bilprovningen.se ....

A-Dahlgren Dahlgren
22 december 2012 · 450 Inlägg

Skulle in och titta vilken tid min sambos bil var bokad. Så jag skrev in reg nr och såg sedan vilken tid det var.. den passade inte så jag avbokade tiden och loggade ut.. sedan tänkte jag efter.. jag loggade bara in med reg nr.. inget annat krävdes. genom att skriva reg nr så kunde man boka och avboka tider på vilken bil man ville.. Jag testade givetvis att boka en tid på min genom att bara ange reg nr... Dettta kan ju leda till kaos.. Man kan nu jävlas med hela sverige. avboka deras tider. boka in andras bilar utan att de vet om det. och då åker de på en räkning för att de inte har dykt upp. Ska de vara såhär ?!?!?!?

Fredde_Vette JaG
22 december 2012 · 785 Inlägg

Hmmm låter inte bra..

Tur man alltid besiktiar hos fristående..

Its not the fart that kills, its the smell...
Chevrolet Corvette C2 "Sting Ray" (1964)
Volkswagen 1303 Cab "Das Auto" (1975)
Mattsson_91 Självlärd
23 december 2012 · 3 083 Inlägg

Du kanske skulle anmäla det till deras support??

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
cheva_raggare
23 december 2012 · 534 Inlägg

internetbokningen är stängd nu

Mercedes s124 "Diesel" (1996)
Chevrolet impala "Cruiser" (1963)
Chevrolet Impala "Airride" (1963)
Mattsson_91 Självlärd
23 december 2012 · 3 083 Inlägg

cheva_raggare skrev:
internetbokningen är stängd nu

Ja det är stängt mellan 00.00-05.00

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Dark-Red
23 december 2012 · 206 Inlägg

Ha! shit vilken grej, ja annars behövs ju koden på reg beviset med, måste blivit nått cp med sidan bara

Rub Dub a Dubstep
Mitsubishi EVO 8 Ralliart US Spec "Bloody Lotus" (2004)
Volvo V70N 2,5T Momentum "She Devil" (2005)
Volvo 850 GLT "Dark-Red Lady" (1997)
siiimooon Påstängd
23 december 2012 · 1 194 Inlägg

Har vart så i 1,5 månad tror jag, besiktade 940in då och det behövdes ingen kod då iaf, bara att boka..

Dark-Red
23 december 2012 · 206 Inlägg

Behövde när jag beställde tid till min 850 för några veckor sedan, kanske nått random som inträffar eller nått då, därför inte det upptäckts?

Rub Dub a Dubstep
Volvo 850 GLT "Dark-Red Lady" (1997)
Mitsubishi EVO 8 Ralliart US Spec "Bloody Lotus" (2004)
Volvo V70N 2,5T Momentum "She Devil" (2005)
Mattsson_91 Självlärd
23 december 2012 · 3 083 Inlägg

Är ju som sagt bara anmäla till deras kundtjänst. Dom lär ju inte läsa tråden här i alla fall

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Djo
23 december 2012 · 10 157 Inlägg

Var då inge sådant tok i veckan men då var man tvungen att göra en ny inlogning för varje gång man skulle logga in skit konstigt menmen.

förra gången jag besiktigade vare reg nummer och mail som behövdes trots att man skafade ett annat lösenord.

jaja nu är iallafal bilen besiktigad med blankt papper smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
crescentcompact
23 december 2012 · 280 Inlägg

Saknar "mina fordon" som dom hade ett tag. Bara att skriva in ett utav sina bilars regnummer och de fyra sista siffrorna i personnummret sedan kom hela listan med bilar och när de ska besiktigas nästa gång. Man kunde även boka/boka av tider där och titta på gamla protokoll.

/Fredrik

Senast redigerat av crescentcompact (23 december 2012)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 december 2012 · 14 060 Inlägg

crescentcompact skrev:
Saknar "mina fordon" som dom hade ett tag. Bara att skriva in ett utav sina bilars regnummer och de fyra sista siffrorna i personnummret sedan kom hela listan med bilar och när de ska besiktigas nästa gång. Man kunde även boka/boka av tider där och titta på gamla protokoll.

/Fredrik

Jag med faktiskt. Blev det inte så här tokigt när släppte monopolet, eller har jag fel?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Alle_Cupra
23 december 2012 · 17 Inlägg

Det har vart lika för mig några gånger, bara reg. nr.

Tycker också det är konstigt, men men

Kooza
23 december 2012 · 234 Inlägg

Det har blivit så sen de lade om datorsystemet den 1,2,3 november, i samband med att opus började besiktia i sitt namn. Jag tror knappast det har blivit fel när de har ändrat, de har nog bara fullföljt en jävligt dålig idé.
Bara att boka tid åt grannen som brukar sno din parkeringsplats för att jävlas, man blir ju skyldig att betala en straff summa för att man missar tiden.

Mvh// Mattias
Honda Civic "Mb6 VTI" (1998)
Volvo 855 AWD "Halna stuket" (1997)
Mattsson_91 Självlärd
23 december 2012 · 3 083 Inlägg

Testade förut.. Så jag anmälde till supporten så får vi se om det blir bättre

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Mattsson_91 Självlärd
23 december 2012 · 3 083 Inlägg

Kooza skrev:
Det har blivit så sen de lade om datorsystemet den 1,2,3 november, i samband med att opus började besiktia i sitt namn. Jag tror knappast det har blivit fel när de har ändrat, de har nog bara fullföljt en jävligt dålig idé.
Bara att boka tid åt grannen som brukar sno din parkeringsplats för att jävlas, man blir ju skyldig att betala en straff summa för att man missar tiden.

Surt när dom spårar IP'n sen bara

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
twin_cam Smålänning
23 december 2012 · 7 877 Inlägg

Brukar ju va de sista fyra siffrorna i personnumret ändå som lösen? Och inte behörighetskoden på regbeviset.

crescentcompact skrev:
Saknar "mina fordon" som dom hade ett tag. Bara att skriva in ett utav sina bilars regnummer och de fyra sista siffrorna i personnummret sedan kom hela listan med bilar och när de ska besiktigas nästa gång. Man kunde även boka/boka av tider där och titta på gamla protokoll.

/Fredrik

Det försvann med monopolet, SBP kan ju itne hålla koll på resultatet hos de fristående, och kan man inte redovisa hela historiken är det ingen poäng att ha någon historik.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Mattsson_91 Självlärd
27 december 2012 · 3 083 Inlägg

Problem solved

Hej,
Det stämmer att det går att registrera med enbart registreringsnumret. Transportstyrelsen har begränsat information de ger ut till besiktningsföretag angående vilken information vi får om fordonsägare.
Detta innebär att vi inte vet vilket personnummer som är kopplat till vilken bil, och när ägarbyten sker. Vi har alltså inte längre någon möjlighet att fortsätta med det inloggningssätt som fanns tidigare.
Detta är tyvärr inte ett beslut som vi har tagit.

Med vänlig hälsning

Kundtjänst
...................................
Opusbilprovning

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang