2957
Sök

740 T5 Bygge

740 T5 e goa grejjer

120 524 Visningar
Uppdaterades senast 9 augusti 2013
1 028 Inlägg
9 augusti 2013
Trådstartare
#101
den duger smile å din e FEET

Har inget å skriva ännu

321 Inlägg
26 januari 2014
#104
kul me detaljer, kunde du hjälpa till med en kabelhärva till en 940? smile

Vissa faller för Grupptrycket, Andra Laddtrycket

762 Inlägg
6 februari 2014
#105
Farfar77 skrev:
undrar en sak, T5 i bakhjulsdriven bil nyare än 1975? byter man vxl lådan är den inte tagen som "paket" ur en bil. Hur får man en sån godkänd ?

Det finns vissa effektgränser man måste hålla sig inom, jag har för mig att man får ha 238 hk och 328 Nm i 740 och 940, så då är det bara att sätta in en T5. Du får använda dig av vilken växellåda du vill, men det är motorn som måste vara i original och tas som ett paket med tillhörande motorstyrning mm.

Det som skiljer sig mellan bilar efter och innan 1975 är att de som är nyare måste ha katalysator och motor i originalskick när du reggar in den med ny motor, du får inte heller montera katalysator efteråt på en motor som originalt inte hade det.

Senare på 90 talet kom dock Helbilsgödkänning vilket innebär att du inte får ändra på något, om du inte reggar om bilen som ombyggt- eller amatörbyggt fordon.

Kolla på SFRO, där står allt.

http://sfro.com/index.php/avgasregler-mm


926 Inlägg
3 april 2014
#106
händer de nått?

Motorer utan turbo SUGER!
Mitt projekt: 850 T5 RENOVERING

Överladdad gröngöling
1 302 Inlägg
5 augusti 2015
#107
Alltid lika roligt att kika igenom detta projekt. Synd att det verkar som det bara tvär dog?



Sök