Du börjar att använda deras -17 (Artikelnumret slutar på 17, så vi kallar den 17) Fast Cut Plus, GRÖN kork.
Efter den kör du -49, fint polermedel som jämnar ut den grova ytan som rubbingen -17 lämnat efter sig GUL KORK. Kör sedan -83, BLÅ kork. Den tar bort polerrepor och ger en perfekt finish.
Vaxa, eller försegla. Klart! Använder dessa produkter dagligen på jobbet och de ger ständigt bra resultat Här har du en sida med alla flaskor! Lycka till!
Jag har använt Restore också Tyckte inte det var lika lättarbetat och effektivt, så vi gick över till 3M på firman. Kika på min Golf och 5.9 Jeep, de är polerade med 3M's sortiment! Dessutom räcker det inte med rubbing, man måste ta efterarbetet också. Polerrosor/repor uppstår alltid av rubbing och måste poleras bort med flera steg.
Tycker däför att 3M's sortiment är riktigt bra, effektivt och lättanvänt Grön, Gul, Blå, Vaxa
Dotchetter skrev: Jag har använt Restore också Tyckte inte det var lika lättarbetat och effektivt, så vi gick över till 3M på firman. Kika på min Golf och 5.9 Jeep, de är polerade med 3M's sortiment! Dessutom räcker det inte med rubbing, man måste ta efterarbetet också. Polerrosor/repor uppstår alltid av rubbing och måste poleras bort med flera steg.
Tycker däför att 3M's sortiment är riktigt bra, effektivt och lättanvänt Grön, Gul, Blå, Vaxa
Vi använder även mkt svart kork, bra alternativ till den gröna om bilen är fräsch eller att du inte bryr dig om att få bort alla repor utan bara vill ha glans! Fördelen jämte mot grön är du får lite mindre polerrosor att polera bort. Lycka till
Ja, 75an händer det att jag drar fram men det blir bara vid enstaka tillfällen om jag ser en liten fågelbajj på taket tex och inte vill stöka ner för mycket
Har polerat så mycket på min Jeep att jag är rädd för att tränga igenom lacken snart X) tänkte ta den till en lackerare och mäta klarlacksdjup Men lacken är väldigt fin på den, så jag tänkte bara försegla den med 2-3 lager nu mot våren då den kommer ut ur förvaringen!