4700
Sök

Akut problem!

1 Inlägg
13 oktober 2006
Trådstartare
Har en A6:a som bara går på 3 av 4 cylindrar. Min fråga är: Kan man köra med den ändå eller sliter det på något så att risken finns att motorn pajjar? Har bråttom, ska vara i Linköping om en timme!

Rörpulare
1 453 Inlägg
13 oktober 2006
kerrrke skrev:
Har en A6:a som bara går på 3 av 4 cylindrar. Min fråga är: Kan man köra med den ändå eller sliter det på något så att risken finns att motorn pajjar? Har bråttom, ska vara i Linköping om en timme!

Körde me en saab 9000 5 cylindrig gick bara på 4 från halvägs till ystad från uppsala ca 34mil och sen tillbaka me min nissan på kärra alltså ca 100mil och de vara bara att plana toppen och ny packning sen va den fit for fight igen! De ända märkbara var kraftlös som faen,äckligt ljud och att den drack nått sjuk mkt mer:D
Senast redigerat av nissan 200sx (13 oktober 2006)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

519 Inlägg
13 oktober 2006
motorn går inte sönder..Det som händer i regel är att oförbrännd bensin antänds i katalysatorn som efter det ger upp..Fast har du lite nyare bil så klarar den avgasproven på bilprovningen utan katalysatorn.....någon mer som har några fler tips....kommer ej på själv.............

Administratör
11 968 Inlägg
13 oktober 2006
Skriv en mer beskrivande rubrik (läs rubrikanvisningarna)

Tråd låst.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök