3522
Sök

Storlek på taklucka Volvo 740/760?

ontoft
12 januari 2013
Trådstartare
Är det någon som har måtten på en sådan att dela med sig?  Hemskt intresserad av dessa mått.

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
12 januari 2013
Har en 760 med lucka utanför, skulle kunna mäta om det är intressant?

"My drinkingteam has a racingproblem"

ontoft
12 januari 2013
Trådstartare
Mycket intressant. Vill du göra det så vore jag jätteglad.
Senast redigerat av ontoft (12 januari 2013)

1 004 Inlägg
12 januari 2013
De mått jag fick fram var, 955 x 495 mm, Dessa mått är endast luckan utan tätningslist.
Låg ett isskimmer över bilen så nån mm kan det väl avvika..

ontoft
12 januari 2013
Trådstartare
REG-SKYLTEN skrev:
De mått jag fick fram var, 955 x 495 mm, Dessa mått är endast luckan utan tätningslist.
Låg ett isskimmer över bilen så nån mm kan det väl avvika..

Underbart och tack, då är det nog samma storlek som till min 780, fick måtten 960x500 mm, vid en snabb mätning. Plockade bort min idag för att ev byta tätningslisten, visade sig att ramen var duktigt rostskadad, bortom all räddning. Och inte lätt att hitta en ersättningslucka direkt.

1 004 Inlägg
12 januari 2013
Det är alltså själva luckan som är dålig? Kanske passa på att lägga i en glaslucka då i stället?
Ska tydligen passa från 960-serien om jag förstått det rätt..

ontoft
12 januari 2013
Trådstartare
REG-SKYLTEN skrev:
Det är alltså själva luckan som är dålig? Kanske passa på att lägga i en glaslucka då i stället?
Ska tydligen passa från 960-serien om jag förstått det rätt..

Sitter glaslucka idag, det är själva ramen/släden som är rostangripen i ytterkanterna där gummilisterna är påklämda. Vore ju kalas om det passade rakt av från 960:n.... Bara att försöka hitta en sådan då.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
12 januari 2013
Jag har hört av 780 ägare att 7/9 luckorna inte ska passa rakt av i 780

Jonas

ontoft
12 januari 2013
Trådstartare
Men jag som hoppades på en smidig lösning..... Får forska mera i saken.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
12 januari 2013
Men lyckas man få i en 940/960 glaslucka blir de ju mera nice då man får tilt-funktion på luckan med

Jonas

ontoft
12 januari 2013
Trådstartare
Volvo_Mannen skrev:
Men lyckas man få i en 940/960 glaslucka blir de ju mera nice då man får tilt-funktion på luckan med

Tänkte mig nog någon slags smidig lösning, typ byte av komplett lucka, bara att skruva dit i befintliga fästen....

1 004 Inlägg
12 januari 2013
ontoft skrev:
Volvo_Mannen skrev:

Tänkte mig nog någon slags smidig lösning, typ byte av komplett lucka, bara att skruva dit i befintliga fästen....

Det enda är nog att sätta in en Skyport! big_smile

ontoft
12 januari 2013
Trådstartare
REG-SKYLTEN skrev:
ontoft skrev:
Volvo_Mannen skrev:

Hujeda mig, du hädar!...Så stort är inte problemet, sipprar lite vid kraftigt regn....
Senast redigerat av ontoft (12 januari 2013)

1 004 Inlägg
12 januari 2013
ontoft skrev:
REG-SKYLTEN skrev:
ontoft skrev:

Hujeda mig, du hädar!...Så stort är inte problemet, sipprar lite vid kraftigt regn....

tongue

Sök