Supra inför bes

diina
12 januari 2013 · 183 Inlägg

tänkte kolla om hur det är med lyktor på supra införbes. måste man ha Eu godkända eller är det bara för reg bes?cool

Volvo Fas2 (2008)
Toyota Supra "Pearl" (1994)
sisu1986
12 januari 2013 · 370 Inlägg

du måste ha eu godkände vid bes oxå..
blir fel ljusbild om du har lyktor från uk eller japan..

Låt Turbon Glöda
Toyota Supra TT "Supra Sisu" (1993)
diina
12 januari 2013 · 183 Inlägg

sisu1986 skrev:
du måste ha eu godkände vid bes oxå..
blir fel ljusbild om du har lyktor från uk eller japan..

Okey tack , Hade inte en aning. Vill ju gå igenom med blankt. smilecool

Toyota Supra "Pearl" (1994)
Volvo Fas2 (2008)
Sunken-NSR NO SHAME RACING CREW
12 januari 2013 · 162 Inlägg

vilka lyktor satt på när den reg bes? ställ dig med bilen framför en vägg o ser ljusbilden utt   ____/  typ" så är det rätt. men om den ser ut \____ är det för v-trafik. hoppas du förstår vad jag menar..  lycka till

För att bli gammal och erfaren måste man vara ung och galen.
/ Sunken
BMW M3 "2 fun 2 be good" (2002)
Samuel_mkiv
13 januari 2013 · 51 Inlägg

kolla bara att det är rätt ljusbild som jag sa förut.
dom kollar inte om det är eu lyse eller inte.

JonasPLind
13 januari 2013 · 820 Inlägg

Min blev underkänd för att jag hade fel ljusbild, skickade in den på toyotacenter så fixade de till den så den fick rätt ljusbild. gick på typ 400kr.

KHRacing
13 januari 2013 ·

Samuel_mkiv skrev:
kolla bara att det är rätt ljusbild som jag sa förut.
dom kollar inte om det är eu lyse eller inte.

Vet du inte så svara inte va, de kollar vid besiktningen ibland, speciellt om ljusbilden är diffus.
& väldigt mkt oftare på importerade fordon

Senast redigerat av KHRacing (13 januari 2013)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
13 januari 2013 · 14 066 Inlägg

diina skrev:
tänkte kolla om hur det är med lyktor på supra införbes. måste man ha Eu godkända eller är det bara för reg bes?cool

Sattes det inte dit EU-godkända lyktor vid regbesiktningen? Eller har dom bytts ut efteråt?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
diina
13 januari 2013 · 183 Inlägg

Jag får åka in till toyota center och fråga. annars får jag låna av nån inför bes. För  vill ha mina lysen=)

Volvo Fas2 (2008)
Toyota Supra "Pearl" (1994)
stuntman Bilinspektör
13 januari 2013 · 47 Inlägg

De MÅSTE vara anpassade för högertrafik wink Köpte helt nya från Toyota för 9000kr dyyyrt men snyygt tongue

Bilinspektör
Samuel_mkiv
14 januari 2013 · 51 Inlägg

KHRacing skrev:

Samuel_mkiv skrev:
kolla bara att det är rätt ljusbild som jag sa förut.
dom kollar inte om det är eu lyse eller inte.

Vet du inte så svara inte va, de kollar vid besiktningen ibland, speciellt om ljusbilden är diffus.
& väldigt mkt oftare på importerade fordon

Mr vet allt, så kan jag säga att denna bil ägde jag innan diina köpte den.
jag importerade bilen från england och reggade + besiktade bilen i Sverige.
Lånade riktiga eu lysen inför reggningen, men fick boka tid för besiktning, då tog jag lysen från min andra bil som är   ombyggda så man får rätt ljus bild och det enda dom kollade var ljusbilden,
har alltid besiktad min bil utan eu lysen, bara ombyggt ljusbild.

diina
14 januari 2013 · 183 Inlägg

Lugn nu grabbar=) jag lånar ett par eu lyktor av en polare. vill inte ha eu lyktor för dom jag har är snygga;) cool

Toyota Supra "Pearl" (1994)
Volvo Fas2 (2008)
KHRacing
14 januari 2013 ·

Samuel_mkiv skrev:

KHRacing skrev:

Samuel_mkiv skrev:
kolla bara att det är rätt ljusbild som jag sa förut.
dom kollar inte om det är eu lyse eller inte.

Vet du inte så svara inte va, de kollar vid besiktningen ibland, speciellt om ljusbilden är diffus.
& väldigt mkt oftare på importerade fordon

Mr vet allt, så kan jag säga att denna bil ägde jag innan diina köpte den.
jag importerade bilen från england och reggade + besiktade bilen i Sverige.
Lånade riktiga eu lysen inför reggningen, men fick boka tid för besiktning, då tog jag lysen från min andra bil som är   ombyggda så man får rätt ljus bild och det enda dom kollade var ljusbilden,
har alltid besiktad min bil utan eu lysen, bara ombyggt ljusbild.

Skiter fullständigt i vad du ägt innan då det var ditt påstående som var felaktigt.

Samuel_mkiv
14 januari 2013 · 51 Inlägg

KHRacing skrev:

Samuel_mkiv skrev:

KHRacing skrev:

Vet du inte så svara inte va, de kollar vid besiktningen ibland, speciellt om ljusbilden är diffus.
& väldigt mkt oftare på importerade fordon

Mr vet allt, så kan jag säga att denna bil ägde jag innan diina köpte den.
jag importerade bilen från england och reggade + besiktade bilen i Sverige.
Lånade riktiga eu lysen inför reggningen, men fick boka tid för besiktning, då tog jag lysen från min andra bil som är   ombyggda så man får rätt ljus bild och det enda dom kollade var ljusbilden,
har alltid besiktad min bil utan eu lysen, bara ombyggt ljusbild.

Skiter fullständigt i vad du ägt innan då det var ditt påstående som var felaktigt.

du kan fan inte säga att mitt påstånde inte rätt, när jag har gjort så i gånger och många andra har gjort likadant.

DusanMandick Random Hero
14 januari 2013 · 4 047 Inlägg

Samuel_mkiv skrev:

KHRacing skrev:

Samuel_mkiv skrev:

Mr vet allt, så kan jag säga att denna bil ägde jag innan diina köpte den.
jag importerade bilen från england och reggade + besiktade bilen i Sverige.
Lånade riktiga eu lysen inför reggningen, men fick boka tid för besiktning, då tog jag lysen från min andra bil som är   ombyggda så man får rätt ljus bild och det enda dom kollade var ljusbilden,
har alltid besiktad min bil utan eu lysen, bara ombyggt ljusbild.

Skiter fullständigt i vad du ägt innan då det var ditt påstående som var felaktigt.

du kan fan inte säga att mitt påstånde inte rätt, när jag har gjort så i gånger och många andra har gjort likadant.

men du har fel, har du lampor som ser eftermarknadsaktiga ut eller ser annorlunda ut mot original så kollar de EU märkningen noga!

Sen att du kommit igenom med nån lexus style lampa från hova.com, grattis! men de är inte lagligt för de

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Mullethemeck
14 januari 2013 · 91 Inlägg

Hur är det där egentligen, dom ska väl vara E märkta med? Även om dom ibland slarvar med att kolla sådant..

Mitsubishi EVO IV "Vintersläden" (1997)
Mullethemeck
14 januari 2013 · 91 Inlägg

Fick svar där ja! ^^

Mitsubishi EVO IV "Vintersläden" (1997)
diina
15 januari 2013 · 183 Inlägg

DusanMandick skrev:

Samuel_mkiv skrev:

KHRacing skrev:

Skiter fullständigt i vad du ägt innan då det var ditt påstående som var felaktigt.

du kan fan inte säga att mitt påstånde inte rätt, när jag har gjort så i gånger och många andra har gjort likadant.

men du har fel, har du lampor som ser eftermarknadsaktiga ut eller ser annorlunda ut mot original så kollar de EU märkningen noga!

Sen att du kommit igenom med nån lexus style lampa från hova.com, grattis! men de är inte lagligt för de

Jag kör på eu lampor över bes . vill att den går igenom blankt än att få en smäll på lyktorna.

Ingen ide att tjaffsa grabbar. alla har olika åsikter och fått olika svar.

Toyota Supra "Pearl" (1994)
Volvo Fas2 (2008)
Mack Forum- och sitemoderator
15 januari 2013 · 26 160 Inlägg

diina skrev:

DusanMandick skrev:

Samuel_mkiv skrev:

du kan fan inte säga att mitt påstånde inte rätt, när jag har gjort så i gånger och många andra har gjort likadant.

men du har fel, har du lampor som ser eftermarknadsaktiga ut eller ser annorlunda ut mot original så kollar de EU märkningen noga!

Sen att du kommit igenom med nån lexus style lampa från hova.com, grattis! men de är inte lagligt för de

Jag kör på eu lampor över bes . vill att den går igenom blankt än att få en smäll på lyktorna.

Ingen ide att tjaffsa grabbar. alla har olika åsikter och fått olika svar.

Det jag undrar är, hur är ljusbilden med de här "felaktiga" lyktorna som är monterade?
Är ljusbilden helt åt helvete med dem så kan man ju inte köra med dem, oavsett hur snygga dom är..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
azid Det som inte dödar gör ont
15 januari 2013 · 2 668 Inlägg

Mack skrev:

diina skrev:

DusanMandick skrev:

men du har fel, har du lampor som ser eftermarknadsaktiga ut eller ser annorlunda ut mot original så kollar de EU märkningen noga!

Sen att du kommit igenom med nån lexus style lampa från hova.com, grattis! men de är inte lagligt för de

Jag kör på eu lampor över bes . vill att den går igenom blankt än att få en smäll på lyktorna.

Ingen ide att tjaffsa grabbar. alla har olika åsikter och fått olika svar.

Det jag undrar är, hur är ljusbilden med de här "felaktiga" lyktorna som är monterade?
Är ljusbilden helt åt helvete med dem så kan man ju inte köra med dem, oavsett hur snygga dom är..

Är det snyggt gör det väl desamma om alla mötande trafikanter för svetsblink och svarar med helljus?
För det verkar ju vara attityden hos ts.

2slow
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang