Undran om att PB-regga en LB-reggad bil

matteeee Ingen himmel är så blå som min
23 januari 2013 · 2 972 Inlägg

Jahapp. Hundtokig sambo med egen kennel och som dessutom väntar min son inom kort innebär att jag kikar lite på STORA bilar. Har hittat en Caddy Maxi Life som av någon korkad anledning är LB-reggad och därmed tillåter max en passagerare.
Varför i hela friden någon köper en Life och LB-reggar istället för att köpa en Caddy Maxi skåp fattar jag inte, men till min undran utöver det:
Någon som vet om man kan reg-besiktiga om denna till PB igen (och vad det eventuellt gör på skatten nuförtiden? Diesel på 105hk, LB-reggad skatt på ca 3500).
Har hittat gammal info på nätet om att man måste kunna påvisa att bilen varit PB-reggad tidigare, men det har varken jag eller säljaren någon aning om. Vad säger ni som kan?

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Peppes Bodega
23 januari 2013 · 261 Inlägg

Jo den ska ha varit PB innan.PM:a mig nummer så kan jag kolla lite...wink

//Peppe

PMPerformance
23 januari 2013 · 2 266 Inlägg

När jag PB regga om min 945 kombi från LB behövde jag väga den och boka en reg tid sen visa upp den och visa vågkvittot så ändra dom på besiktningen allt.
Sen dröjde de bara knappt en vecka så kom ett inbetalningskort på att skatten har höjts till PB och nya regbevis.

svetsdiff !!!
Peppes Bodega
23 januari 2013 · 261 Inlägg

Numera får man inte väga själv utan det är BI´n som ska väga fordonet.

PMPerformance
24 januari 2013 · 2 266 Inlägg

Nej jag vägde hos en kvarn som då hade godkänd våg.
Finns väl sök funktion på bilprovningen hemsida samt dom kan söka på din ort vart närmaste vågen finns.

svetsdiff !!!
Peppes Bodega
24 januari 2013 · 261 Inlägg

Men nu är det så att personalen måste väga fordonet på en godkänd våg.Jag behöver inte söka för att veta det.

PMPerformance
24 januari 2013 · 2 266 Inlägg

Nytt sen nyår?

svetsdiff !!!
Peppes Bodega
24 januari 2013 · 261 Inlägg

Nej innan dess.Kommer nyheter hela tiden och jag kommer tyvärr inte ihåg exakt när detta trädde i kraft.

PMPerformance
24 januari 2013 · 2 266 Inlägg

Okej var ifs två år sen jag regga sist kom jag på.

svetsdiff !!!
Peppes Bodega
24 januari 2013 · 261 Inlägg

Ok.Jo det kommer nyheter ofta.Ibland flera gånger per månad så det ändras en hel del.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang