4196
Sök

jag ska montera en turbotrycks mätare i min a4?

301 Inlägg
15 oktober 2006
Trådstartare
Hur ska jag dra sladdarna någon som har gjort detta innan lite bilder och beskrivningar är mer än välkommet.

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!

301 Inlägg
15 oktober 2006
Trådstartare
någon som vet?

Avstängd
196 Inlägg
15 oktober 2006
är det belysning i den så kan du dra sladdarna till närmaste 12v pryl.. typ cigguttaget eller nåt.. och vacuumslangen är det bara att gå på med t-kors på nån slang som du har vid insuget

12 086 Inlägg
15 oktober 2006
Vakumslangen ansluter du till vilken vakumslang som hällst som kommer från insuget.. använd T-kors. Belysningen kopplar du smartast på innerbelysningen.

Avstängd
196 Inlägg
15 oktober 2006
eko

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
15 oktober 2006
Okej killar nu tar vi om detta så att allt blir rätt...
Vakumslangen kopplar man enklast in på den slangen som går mellan insuget och bränsletrycksregulatorn.
Belysningen kopplar man förslagsvis in på en spänningskälla som endast har spänning då tändningen är påslagen helst på någon instrumentbelysning...
Om man kopplar 12V från tex. cigguttaget då kommer mätaren lysa jämnt. Även då bilen är avstängd. Om man kopplar den på innerbelysningen kommer mätaren endast lysa i fall innerbelysningen är tänd.
Hur många kör med tänd innerblysning på kvällen?

Lycka till! wink

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com

Avstängd
196 Inlägg
15 oktober 2006
har min på cigguttaget,  lyser bara med tändningen på ACC alltså läget som är på när bilen är igång.. och slangen är t-korsad på original laddtrycksmätarn, gissar att en audi a4 inte har någon originalmätare.. så den kopplar man ju som sagt till vaccuum på insuget..

301 Inlägg
15 oktober 2006
Trådstartare
Turbo_A4 skrev:
Okej killar nu tar vi om detta så att allt blir rätt...
Vakumslangen kopplar man enklast in på den slangen som går mellan insuget och bränsletrycksregulatorn.
Belysningen kopplar man förslagsvis in på en spänningskälla som endast har spänning då tändningen är påslagen helst på någon instrumentbelysning...
Om man kopplar 12V från tex. cigguttaget då kommer mätaren lysa jämnt. Även då bilen är avstängd. Om man kopplar den på innerbelysningen kommer mätaren endast lysa i fall innerbelysningen är tänd.
Hur många kör med tänd innerblysning på kvällen?

Lycka till! wink

Tack för hjäpen sladdarna är nog inga problem men hur vet jag att jag klipper rätt slang är det någon som kan ta en bilg kanske? hade varit till stor hjälp

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
15 oktober 2006
Här har du en bild.

http://xs307.xs.to/xs307/06410/slang.JPG

fastOne.se
Hi-Tuning.com

301 Inlägg
15 oktober 2006
Trådstartare
Turbo_A4 skrev:
Här har du en bild.

tack då va det den slangen som jag trodde hur fick du ut slangen genom kupen då? hade väldigt stora problem med det tack för din hjälp jävligt snällt gick du ut och tog bilden nu?

12 086 Inlägg
15 oktober 2006
Storas skrev:
eko

Och?

9 108 Inlägg
15 oktober 2006
Det bästa är väl att koppla den till tändningen.. Så har jag i alla fall wink

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
16 oktober 2006
Isröd skrev:
Turbo_A4 skrev:
Här har du en bild.

tack då va det den slangen som jag trodde hur fick du ut slangen genom kupen då? hade väldigt stora problem med det tack för din hjälp jävligt snällt gick du ut och tog bilden nu?

Den drog jag in i samma hål som kupe värmar uttaget. Eller så drar man den igenom styrboxlådan.
Nä jag gick inte ut nu, satt bara å leta lite bland bilderna å så hittade jag den tongue

fastOne.se
Hi-Tuning.com

301 Inlägg
20 oktober 2006
Trådstartare
Turbo_A4 skrev:
Isröd skrev:
Turbo_A4 skrev:
Här har du en bild.

Den drog jag in i samma hål som kupe värmar uttaget. Eller så drar man den igenom styrboxlådan.
Nä jag gick inte ut nu, satt bara å leta lite bland bilderna å så hittade jag den tongue

okej tror du att slangen räcker orån det då om man sätter ifrån A-stolpen?

Sök