Har även köpt färg till bakaxeln och motorfärg så ska se när jag hinner börja måla! imorgon bär de av te stan för att köpa ett honingsverktyg och hylsor till arpbultarna
Kommer fortsätta att greja ikväll i verkstan så vi får se om det kommer fler bilder.
Sådär ja! Topplocket planat 0,15mm och alla ventiler inslipade och täta! ? får se hur jag gör med flödes portningen.. ? ska åka till garaget nu och riva ner bakvagnen igen och ta ut bussningar!
Har även köpt torxhylsor, honingsverktyg, Volvos packningslim m.m ?
Hjälp!!! Har pressat ut bussningarna på bakaxeln, men dom nya polyuretan bussningarna är ju alldeles för små?! Eller får man köpa nån hylsa dom ska ligga i eller har lmr helt enkelt tagit fel bussningar??
De där är helt fel bussning, du får nog ringa till lmr imon
Tack för snabbt svar! Va lite orolig att jag jag hade klantat till de med nån hylsa eller nått men bussningarna var så rötna så allt följde ju med ut.. Aja jag får ringa och snacka med dom imorgon
Fick pressat i dom nya bussningarna i stagen iallafall, hade god hjälp av min kompis tobbe245! han började även måla stagen och bakaxeln.
Kontrollerade tätheten i ventilerna innan genom att stoppa i ventilerna och hälla på T-sprit och det var fes tätt! Så ja om jag inte ska porta toppen så kan man väl säga att den är så gott som färdig förutom att den ska skruvas ihop Over n out!
Fick ringt lmr och dom hade skickat fel bussning så jag får hem nya här någon dag! slänger upp en bild på den målade axeln, har även hängt upp motorn i stativet igen så nu börjar de roliga