lite gjort idag också, tyvärr utan några direkt framsteg.
Blev en givare på kylarslangen som går till vattengrenröret.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/7/6651/6651-c95bc77c6f9ce71e2cb51f8287645184.jpg]()
Letade reda på den andra kabeln till org tempgivare och satte dit tempgivaren köpt på mekonomen.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/7/6651/6651-300801e4f1fdb7f42ca4c914921a241d.jpg]()
Tyvärr så verkar detta vara fel givare då mätaren antingen är heldöd eller i topp.....
beter sig mer som en termokontakt för tex fläkt lr nåt verkar de som, mätte den när systemet var varmt och motståndet vad då 0,3ohm.
Blev en åktur vilket fall bara för att konstatera att den nya temporära mätaren visar samma som den förra org mätaren gjorde, att bilen går för varmt (Ca 100 grader).
slet mig i håret och tömde systemet än en gång.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/7/6651/6651-cde5a4c73d6ac467848f24d5fd06addb.jpg]()
slet ut termostaten igen och satte dit det här istället
![https://www1.garaget.org/gallery/images/7/6651/6651-babfcfb471828e0e9abd0abf8307f26a.jpg]()
den förra termostaten, aningen modifierad.
Trodde jag var något på spåret men vid även denna provkörning så blev det negativt utfall (även om det självklart tog längre tid).
så nu funderar jag på om cirkulation skiter sig i o med den strippade termostaten.
Kyler den nya kylaren för dåligt?
kanske bara behöver lite luftguider för kylaren?
bör man testa att koppla om kylarslangarna? utloppet från termostathuset går ner till botten och inloppet i vattengrenröret får från toppen av kylaren precis som det sitter på s2orna.
Ska man testa att bygga om så att nedre anslutningen på kylaren blir utlopp istället? känns som det skulle kunna göra skillnad :S
finns det fler möjliga fel? ÖS PÅ med förslag och spekulationer!
Har någon en org kylare i bra skick så säg till!