4936
Sök

Honda civic 94, problem med takluckan

437 Inlägg
31 januari 2013
Trådstartare
Kom ut till bilen imorse och insåg att det rinner vatten från taket, av någon konstig anledning var förra ägaren för lat att fixa det så han hade "tätat" det med toalett papper..

Jag tror att detta kommer från takluckan, då till min fråga, vad kan orsaka att det läcker? dåliga gummi lister? dåligt tätat från insidan?

har aldrig gjort detta innan eller varit med om att det läcker från takluckan, så skulle uppskatta all hjälp jag kan få för att försöka lösa detta problem!

Tack på förhand!

mvh

394 Inlägg
31 januari 2013
Hej. Takluckan i sig är inte gjord för att vara tät, däremot finns där avrinningskanaler i luck-ramen som du kan se när du öppnar luckan helt. De är troligen täta. Så prova att rengöra dem från smuts så ska det säkert bli bra:)

MVH Stefan

437 Inlägg
31 januari 2013
Trådstartare
Okej, ah okej ska ta och kolla på detta, finns det något speciellt medel som man helst ska rengöra det med? smile

Stefan7neson skrev:
Hej. Takluckan i sig är inte gjord för att vara tät, däremot finns där avrinningskanaler i luck-ramen som du kan se när du öppnar luckan helt. De är troligen täta. Så prova att rengöra dem från smuts så ska det säkert bli bra:)

MVH Stefan

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
31 januari 2013
tjockare kabel/hårdare kabel så du kan rensa kanalen sedan en vatten för att skölja bort det som lossnar.

men börja med att köra bak luckan max sedan hitta avrinningen och häll lite vatten och se om det kommer vatten under bilen, då är den inte igensatt i allafall, men kanske behöver rensas ändå.

när det är gjort gör rent listerna med tex diskmedel och vatten och en svamp och mjuka upp listerna med vaselin INTE sådant stift som man kan köpa på macken

437 Inlägg
31 januari 2013
Trådstartare
Okej ska testa de.

aa okej, jo precis.

okej det skall jag göra.

tack för hjälpen med det smile

sir_daniel skrev:
tjockare kabel/hårdare kabel så du kan rensa kanalen sedan en vatten för att skölja bort det som lossnar.

men börja med att köra bak luckan max sedan hitta avrinningen och häll lite vatten och se om det kommer vatten under bilen, då är den inte igensatt i allafall, men kanske behöver rensas ändå.

när det är gjort gör rent listerna med tex diskmedel och vatten och en svamp och mjuka upp listerna med vaselin INTE sådant stift som man kan köpa på macken

Sök