Saab 9-3 sänkning

Berit67
7 februari 2013 · 79 Inlägg

Vet inte om det bara är jag som stör mig på att det knappt går att sänka en 9-3 cc utan några större modifikationer och då kommer följande fråga
eftersom saab är en svenk opel så undrar jag om saaben har samma typ av
framvagn som någon opel eller om det är olika för till opel finns det ju coils och
det vore ju perfekt att montera ett par coils på saaben
var mest en tanke som om nån vet nått tveka inte att skriva för
30mm sänking är klen sänkning om man nu ska köra på sänkningssats
/ pontus

thinnersniffare
kungenkarlzzon
18 februari 2013 · 1 Inlägg

ta bort fjädrarna! ingen minne en fegis smile

Pall3
18 februari 2013 · 137 Inlägg

De finns coils till saab 9-3 också beror ju på hur mycket du vill sänka den bara

AutoCool
19 februari 2013 · 197 Inlägg

Bara min egen åsikt..  Jag körd en "proffssänkt" 9-3 Aero årsmodellen 2002 (om jag minns rätt) och det tyckte det var rätt otrevligt att köra..  Vet ej exakta detaljer men jag vet att ägaren lagt ut ca 25000 för allting. Jag själv kör en 2000 9-3 SE med gula koni, steg 3, osv. Allt var gjort 2001 men skillnaden mellan min bil och Aeron var stort. Min bil "känns" som ny, Aeron kändes som värsta skrot. Var inte ett dugg roligt att köra.

Jag heter AutoCool. Can you .se why?
Berit67
19 februari 2013 · 79 Inlägg

Pall3: coils finns inte nånstans till saab 9-3 1998-2002 men däremot 9-3 verision 2 finns det coils till , hade ju tänkt runt 40-45mm men med sänkningssats så sänker du 30mm på en aero då orginal chassit är 10mm lägre på en aero än en vanlig 9-3a

Autocool: 25000 låter väldigt mycket för en sänkning då en sänksats ligger runt 1500-2000 kr sen dämpare så hamnar du ju undre 10 om du ska ha koni som du har men jag vill ha både komfort,väghållning,lågt och då är ju coils det enda optimala och då va ju frågan om opel hade samma fram/bakvagn och vilken opel isf smile

thinnersniffare
AutoCool
19 februari 2013 · 197 Inlägg

Det var sänkninsatsen samt länkarmar mm med polybusningar mm. En hel del delar och arbete. Känner mekanikern som gjorde allt arbete o hjulinställning osv det var han som sa det om 25000..   Men jag menar att trots nya delar så blev resultatet definitivt INTE bra. Berör det på sänkningen eller pga hårda busningar vet jag inte, men jag tycker att ägaren förstörde bilen med sina "uppgraderingar".

Synd man inte kan prova innan man betalar. :-)

Jag heter AutoCool. Can you .se why?
Pall3
19 februari 2013 · 137 Inlägg

Aha ja jag tänkte ju inte på årsmodellen smile
Ja då vet jag inte men kolla på stcs om dom vet något

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang