Vilka kabelskor ska man ha till ISO-kontakten?

Kuggarna
9 februari 2013 · 47 Inlägg

Från bilens ända finns ingen ISO-kontakt utan alla kablar är lösa. Vilka kabelskor ska jag klämma fast på dessa kablar så att dom passar i ISO-kontakten?

MVH

Cadillac_The_King
9 februari 2013 ·

funkar med vilket som även med sockerbitar

Kuggarna
9 februari 2013 · 47 Inlägg

Chevrolet_v8 skrev:
funkar med vilket som även med sockerbitar

Nej jag måste ju ha kabelskor på kablarna som kommer från bilen, för att kunna trycka in dom i ISO-kontakten.

Senast redigerat av Kuggarna (9 februari 2013)

ChriZtoffer GAS democar 2018!
9 februari 2013 · 8 744 Inlägg

Köp en universal-ISO istället med kablar som du bara skarvar ihop med bilens befintliga kablar så slipper du klämma stift.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
horbybonnen
9 februari 2013 · 1 160 Inlägg

finns på feltema

Kuggarna
10 februari 2013 · 47 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Köp en universal-ISO istället med kablar som du bara skarvar ihop med bilens befintliga kablar så slipper du klämma stift.

Då måste man ju löda ihop ledarna med varandra och sedan sätta på krympslang och det är ju lika jobbigt som att klämma fast kabelskor.

M1Get
10 februari 2013 · 360 Inlägg

Börja med att ta en bild och lägg upp här så ska vi nog kunna hjälpa dig att hitta rätt kabelskor smile

Kuggarna
10 februari 2013 · 47 Inlägg

M1Get skrev:
Börja med att ta en bild och lägg upp här så ska vi nog kunna hjälpa dig att hitta rätt kabelskor smile

Det är inget att se, bara helt vanliga kablar som kommer från bilen som jag på något sätt måste få ihopkopplade med ISO-kontakten!

M1Get
10 februari 2013 · 360 Inlägg

Kuggarna skrev:

M1Get skrev:
Börja med att ta en bild och lägg upp här så ska vi nog kunna hjälpa dig att hitta rätt kabelskor smile

Det är inget att se, bara helt vanliga kablar som kommer från bilen som jag på något sätt måste få ihopkopplade med ISO-kontakten!

Om det nu är helt vanliga kablar med "vanliga kabelskor?" Så är det väl bara ta motsvarande kabelskor och köpa en universal-ISO kontakt som ChriZtoffer nämnde och klämma ihop?

Eller så gör du som Chevrolet_v8 sa, klipp av dom befintliga kabelskorna som sitter i bilen och skarva ihop dom kablarna till kablarna på ISO-kontakten med hjälp av en sockerbit.

crescentcompact
10 februari 2013 · 280 Inlägg

Hur hade du tänkt att någon skulle kunna hjälpa dig utan att se själva kontakten?

/Fredrik

Kuggarna
10 februari 2013 · 47 Inlägg

Det är en helt vanlig iso kontakt: http://www.kjell.com/images/Product_130 … /product/1

M1Get
10 februari 2013 · 360 Inlägg

Om du nu bara har lösa kablar ut från i bilen så ta och köp en sådan här: http://www.jula.se/universal-iso-kabel-610018 Och skarva på kablarna som sitter i bilen. I den kopplar du sedan in din ISO-kontakt som går till steron.

crescentcompact
10 februari 2013 · 280 Inlägg

M1Get skrev:
Om du nu bara har lösa kablar ut från i bilen så ta och köp en sådan här: http://www.jula.se/universal-iso-kabel-610018 Och skarva på kablarna som sitter i bilen. I den kopplar du sedan in din ISO-kontakt som går till steron.

Detta är bästa alternativet, det blir också enklare att byta stereo nästa gång.

Tror att du kan få svårt att få tag i stift som passar till ISO-kontakten samtidigt som att du måste ha en specialtång att klämma fast dom med.

/Fredrik

Senast redigerat av crescentcompact (10 februari 2013)

Swedenrockers Living life on two wheels.....
10 februari 2013 · 835 Inlägg

Det där är ju ett kablage som hör till stereons sida, inte bilens.
De kabelskor som passar till bilens sida om du tänkt sätta dit en ISO-kontakt heter M-55 hos Autoleads och husen (kontaktstyckena) heter M-56 (högtalar-ISO) och M-57 (ström-ISO) samt M-67 (dubbelhus).
Alla som säljer Autoleads sortiment kan ta hem dessa. Vi gjorde det när jag jobbade på BRL.

Kuggarna skrev:
Det är en helt vanlig iso kontakt: http://www.kjell.com/images/Product_130 … /product/1

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.
Audi A1 (2014)
Kuggarna
10 februari 2013 · 47 Inlägg

Om jag köper en universal iso kontakt så skarvar jag den med bilens kablar genom lödning och sedan krympslang?

ChriZtoffer GAS democar 2018!
10 februari 2013 · 8 744 Inlägg

Ja, så brukar nog dom allra flesta göra iaf.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang