Låg bränselförbrukning efter mappning volvo s60 t5

karlberg92
14 februari 2013 · 279 Inlägg

Tja alla smile hämtade ut min bil i måndags från autotech ställde om medelförbrukningen till 0 och körde hem, gasade på såklart ville ju se vad bilen gick för smile
Innan mappningen var min bränsleförbrukning 1,3 liter milen,
Men nu efter mappningen är den nere på 0.65 liter milen fast jag kör som innan mappningen om inte värre :s
Kan detta stämma eller har bilen bara fått ett fnatt?
Och visar fel.

Sponsrad av: Mig
Projekttråden!:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3967332
När du tycker att det är jobbigt eller tråkigt att tanka bilen då är det dax att sälja den!
Busgrabb Rejsa ?
15 februari 2013 · 2 959 Inlägg

karlberg92 skrev:
Tja alla smile hämtade ut min bil i måndags från autotech ställde om medelförbrukningen till 0 och körde hem, gasade på såklart ville ju se vad bilen gick för smile
Innan mappningen var min bränsleförbrukning 1,3 liter milen,
Men nu efter mappningen är den nere på 0.65 liter milen fast jag kör som innan mappningen om inte värre :s
Kan detta stämma eller har bilen bara fått ett fnatt?
Och visar fel.

Kan tänka mig att du bytt spridare?

Autotech
BMW 335D (2008)
karlberg92
15 februari 2013 · 279 Inlägg

Precis fick nyss förklarat gör mig hur det ligger till wink

Sponsrad av: Mig
Projekttråden!:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3967332
När du tycker att det är jobbigt eller tråkigt att tanka bilen då är det dax att sälja den!
engolf
15 februari 2013 · 3 235 Inlägg

Du får gärna förklara för oss andra:)
Att halvera förbrukningen (om det faktiskt stämmer) kan ju vara av intresse för många:)

GasGlad1337
15 februari 2013 · 460 Inlägg

engolf skrev:
Du får gärna förklara för oss andra:)
Att halvera förbrukningen (om det faktiskt stämmer) kan ju vara av intresse för många:)

Klart att det inte stämmer wink

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)
Volvo 744 T5 "Thomas740T5 på facebook" (1986)
torpis Forummoderator
15 februari 2013 · 10 572 Inlägg

En mappning brukar göra att förbrukningen sjunker, men det handlar bara om en smula. I slutänden beror det absolut mest på körstilen än effekt/programvaran.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
karlberg92
15 februari 2013 · 279 Inlägg

engolf skrev:
Du får gärna förklara för oss andra:)
Att halvera förbrukningen (om det faktiskt stämmer) kan ju vara av intresse för många:)

okej:) eftersom det är störe spridare på bilen nu så stämmer inte förbrukningen, det ska vara 0.65 + ca 30% så om jag tänker rätt så borde den ligga mellan 0.8-0.9 nu smile där har ni det svaret jag fått förklarat för mig i allafall smile
verkar ju troligt smile

Sponsrad av: Mig
Projekttråden!:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3967332
När du tycker att det är jobbigt eller tråkigt att tanka bilen då är det dax att sälja den!
Busgrabb Rejsa ?
16 februari 2013 · 2 959 Inlägg

Ja man får lägga på lika många procent på det som står på färddatorn som dom nya spridarna är större än de gamla.

Autotech
BMW 335D (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang