2618
Sök

Polisbilsbygge

Mitt andra polisbygge

140 046 Visningar
Uppdaterades senast 7 maj 2013
86 Inlägg
24 mars 2013
Dieselsmurfe skrev:
tetepeb skrev:
Dieselsmurf: Varför skulle jag skita ner mig när det kommer en snut? Till skillnad mot dig och många här så har jag inget emot Polisen och tycker inte att någon annan än dom ska ha bilar som påminner om deras oavsett om det är lagligt eller inte.

Jag står för min åsikt och därför skrev jag den här och jag har min fulla rätt att göra det och sen tröttnade jag på hela "polisen är idioter" stämningen som råder här i tråden.

Jag har inget emot polisen och är inte rädd för dom. Dom får gärna bötfälla mig och söka igenom min bil för jag har inget emot dom. Men det är ändå jävligt onödigt av dig att göra så. Ta det via PM eller gb eller våga du inte du måste ha med dig halva gargaget på din sida eller?!

Än så länge är jag ju ensam att säga emot så det där håller ju inte.

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
24 mars 2013
tetepeb skrev:
Dieselsmurfe skrev:
tetepeb skrev:
Dieselsmurf: Varför skulle jag skita ner mig när det kommer en snut? Till skillnad mot dig och många här så har jag inget emot Polisen och tycker inte att någon annan än dom ska ha bilar som påminner om deras oavsett om det är lagligt eller inte.

Jag står för min åsikt och därför skrev jag den här och jag har min fulla rätt att göra det och sen tröttnade jag på hela "polisen är idioter" stämningen som råder här i tråden.

Jag har inget emot polisen och är inte rädd för dom. Dom får gärna bötfälla mig och söka igenom min bil för jag har inget emot dom. Men det är ändå jävligt onödigt av dig att göra så. Ta det via PM eller gb eller våga du inte du måste ha med dig halva gargaget på din sida eller?!

Än så länge är jag ju ensam att säga emot så det där håller ju inte.

Nä men det verkar ju som det då du MÅSTE skriva det i projekttråden? Du vågade inte skriva i pm till han.

Erik H

Offroader på hobbynivå
137 Inlägg
24 mars 2013
Bygget är mycket snyggt... Och beklagar att polisen beslagtog bilen för dig... Jag körde förbi vi järntorget med en blå Chrysler när polisen hade stoppat dig.. men som sagt snyggt bygge... bättre än kombin enligt mig!

Inget annat än: bak eller 4-hjulsdrift gäller =)
Vad då bilskatt??

490 Inlägg
24 mars 2013
Det jag menar är: dom är inte konsekventa! Dom är dumma i huvudet!
Lagen är lika för alla!

Jag har haft polisen bakom mig och flöt blinker, UTAN att få böter.
Är jag mer värd han den här nissen som byggt ihop S70:n?

Jag fick en piketjävel bakom mig innan tingstadstunneln i Göteborg för en månad sedan, dom stanna mig och ville ge mig 1500kr böter för att min bil (nrplåt) va skiten!?

Dom menade på att trängseltullarna inte såg mig och att jag smet ifrån den, GIVETVIS så stod inte det med i rapporten dom skicka till åklagarn: för SÅ jävla dum är jag inte och skriver på nått på plats från en polis!
När jag skicka in bilder till åklagaren på min bil 5min innan jag blev stannad, bilder från Transortsyrelsens trängseltullar, medmin bil och nrplåt, väl synliga.
Har inte fått svar än, för Sveriges rättväsen är ett skämt.

Lagen ÄR INTE lika för alla, vilken stör mig nått fruktansvärt!

FYI: Skriv ALDRIG bötern på plats ut med vägen!!! Ni sätter er själva i skiten!

Att polisen inte orkar stanna alla, då skiter dom i lagen.

Typ: en bil dom "stör" sig på, bötfäller dom tre ggr på en kväll, och följer efter i flera timmar.

Typ: en bil som gör samma sak, men dom stör sig inte på den, dågör dom inget!

INTE OK!

Citat 1: -Om du vågar gasa fullgas, så har du inte trimmat tillräckligt!
Citat 2: -Har du inte döda flugor på sidorutorna, har du inte kört fort nog!
Citat 3: -När du kör så fort du kan och känner att du har kontroll, då kör du för sakta!
Följ Mitt Bubbla Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265896 Slide in, Burn OUT!!

STHLM(S)LOW
420 Inlägg
24 mars 2013
robertfab skrev:
Det jag menar är: dom är inte konsekventa! Dom är dumma i huvudet!
Lagen är lika för alla!

Jag har haft polisen bakom mig och flöt blinker, UTAN att få böter.
Är jag mer värd han den här nissen som byggt ihop S70:n?

Jag fick en piketjävel bakom mig innan tingstadstunneln i Göteborg för en månad sedan, dom stanna mig och ville ge mig 1500kr böter för att min bil (nrplåt) va skiten!?

Dom menade på att trängseltullarna inte såg mig och att jag smet ifrån den, GIVETVIS så stod inte det med i rapporten dom skicka till åklagarn: för SÅ jävla dum är jag inte och skriver på nått på plats från en polis!
När jag skicka in bilder till åklagaren på min bil 5min innan jag blev stannad, bilder från Transortsyrelsens trängseltullar, medmin bil och nrplåt, väl synliga.
Har inte fått svar än, för Sveriges rättväsen är ett skämt.

Lagen ÄR INTE lika för alla, vilken stör mig nått fruktansvärt!

FYI: Skriv ALDRIG bötern på plats ut med vägen!!! Ni sätter er själva i skiten!

Att polisen inte orkar stanna alla, då skiter dom i lagen.

Typ: en bil dom "stör" sig på, bötfäller dom tre ggr på en kväll, och följer efter i flera timmar.

Typ: en bil som gör samma sak, men dom stör sig inte på den, dågör dom inget!

INTE OK!

de värsta är typ att de du skriver stämmer:O jag hade skitig plåt som fan en gång men de sket jag i så va polisen bara på parkeringen där så sa dom till en tjejpolare som va med mig att han måste tvätta av regplåten. men de sket jag i och åkte vidare dom gjorde inget dom stog kvar bara och åt från donken:D sant
sveriges rättsväsende är ett jävla skämt:S

Rumpmas
3 860 Inlägg
24 mars 2013
Dieselsmurfe skrev:
Du är ju så uppkäftig! Du spelar ju så tuff och skriver det i projekttråden varför inte skita i att skriva det i tråden och skriva det direkt till han?

Äh, håll klaffen och låt TS bemöta det istället. Jag fattar inte ens varför du orkar bry dig tillräckligt för att ta någon annans fight.

Och jag håller med. Jag tycker som sagt att idén med en polis-lookalike är kul, men kör man runt så i trafik får man finna sig i att det blir problem också. Det handlar inte om hur polsibialrna ser ut. Du och jag är bilintresserade och vet att det antagligen inte finns någon S70 inom polisen längre, och att polisbilarna hade det mönstret för 10 år sedan. Men jag skulle bli förvånad om inte 80% av trafikanterna gick på det och började lämna fri väg åt honom, och det är det det handlar om. Folk tror att det är en polisbil.

Och tycker man att alla poliser är as är det antagligen för att man är en liten barnunge som inte kan acceptera att följa gemensamma lagar och förordningar och därför känner sig orättvist behandlad.
Senast redigerat av Andromeda (24 mars 2013)

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
24 mars 2013
Andromeda skrev:
Dieselsmurfe skrev:
Du är ju så uppkäftig! Du spelar ju så tuff och skriver det i projekttråden varför inte skita i att skriva det i tråden och skriva det direkt till han?

Äh, håll klaffen och låt TS bemöta det istället. Jag fattar inte ens varför du orkar bry dig tillräckligt för att ta någon annans fight.

Och jag håller med. Jag tycker som sagt att idén med en polis-lookalike är kul, men kör man runt så i trafik får man finna sig i att det blir problem också. Det handlar inte om hur polsibialrna ser ut. Du och jag är bilintresserade och vet att det antagligen inte finns någon S70 inom polisen längre, och att polisbilarna hade det mönstret för 10 år sedan. Men jag skulle bli förvånad om inte 80% av trafikanterna gick på det och började lämna fri väg åt honom, och det är det det handlar om. Folk tror att det är en polisbil.

Och tycker man att alla poliser är as är det antagligen för att man är en liten barnunge som inte kan acceptera att följa gemensamma lagar och förordningar och därför känner sig orättvist behandlad.

Han behöver ju inte skriva det i projekttråden? Och vem fan har sagt åt dig att lägga sig?

Erik H

509 Inlägg
24 mars 2013
Om TS har lekt Polis eller slagit på blåljusen ute i trafiken tycker jag man kan pressa ihop hans bil till en liten kub, tycker ni att det skulle vara bra med fake ambulanser och brandbilar också?

213 Inlägg
24 mars 2013
Nico-the-kid skrev:
Om TS har lekt Polis eller slagit på blåljusen ute i trafiken tycker jag man kan pressa ihop hans bil till en liten kub, tycker ni att det skulle vara bra med fake ambulanser och brandbilar också?

Nu är ju så inte fallet att han leker med blåljus eller säger sig vara polis..
Det finns "fake" ambulanser också, är ju i princip samma sak då varken denna ambulans eller hans s70 i nuvarande stund finns i drift som riktig tjänstebil

http://files.reseguiden.se/files/m620/gammal-svensk-ambulans-belgrad-serbien-985598.jpg
Senast redigerat av Zanderr (24 mars 2013)

Kalaspuff
24 mars 2013
Logga in o de va 46 svar på tråden, att folk bryr sig så mycket är väldigt roligt o se tongue

Klockrena byggen, 850n o s70n full pott iallafall! smile

37 Inlägg
24 mars 2013
Trådstartare
Det råder lite svartsjuka här i tråden, men det är inget jag tar personligen. Jag orkar inte ens svara på okunniga moraltöntar och låter därför dessa nissar skämma ut sig i fred.
Er andra vill jag tacka för god respons! smile

2 763 Inlägg
24 mars 2013
När får du tillbaka bilen? smile

Volvo - For Life

19 Inlägg
24 mars 2013
fan va cool! = D

403 Inlägg
24 mars 2013
Ge f i att döma någon som inte har fått sin dom ännu!
(förlåt om jag låter brysk, men en del har ju redan dömt dig)

Han kan bli frikänd men risken är att bilen förvärkars.

En fråga, du hade väl inte vapenskölden synlig?

86 Inlägg
24 mars 2013
Etuna skrev:
Det råder lite svartsjuka här i tråden, men det är inget jag tar personligen. Jag orkar inte ens svara på okunniga moraltöntar och låter därför dessa nissar skämma ut sig i fred.

Antar att du menar mig bla och vafan skulle jag vara svartsjuk på en snorunge med en sketen Volvo utspökad till polisbil som blir tagen av snuten. Så fort någon på ett bilforum får mothugg så drar dom fram "avundsjuka/svartsjuka"-kortet.... tragiskt...

däcksparkare
1 046 Inlägg
24 mars 2013
men snälla nån.. lägg ner den här diskussionen nu! tänk på att det är en projekttråd, visst man får diskutera men då ska det gälla bygget.

Nä jag säger det! Låt killen få ha sin bil! spela roll om bilen är utsmyckad som en polisbil, discokula eller stereoanläggning. Vi tycker alla olika och så är det bara!

Motor utan turbo suger >.>

1 265 Inlägg
24 mars 2013
tetepeb skrev:
Etuna skrev:

Antar att du menar mig bla och vafan skulle jag vara svartsjuk på en snorunge med en sketen Volvo utspökad till polisbil som blir tagen av snuten. Så fort någon på ett bilforum får mothugg så drar dom fram "avundsjuka/svartsjuka"-kortet.... tragiskt...

Lägg in en bil själv så får vi se va du kör runt i? istället för att klaga på andras

86 Inlägg
25 mars 2013
joakim89 skrev:
tetepeb skrev:
Etuna skrev:

Lägg in en bil själv så får vi se va du kör runt i? istället för att klaga på andras

Jag tycker inte standardbilar är så mycket att lägga upp, därför jag inte gjort det heller.

757 Inlägg
25 mars 2013
hade du byggt bilen för enbart utställning så hade jag nog inte sagt något men tycker faktiskt sånna här bilar inte hör hemma någonstans annat än på skroten eller i beslag av just snuten. HATAR folk som just leker civilbil bara för att störa trafikflödet.

så rätt åt dig att du fick bilen beslagtagen. nästa gång lägg pengarna på något vettigare istället.

403 Inlägg
25 mars 2013
Tycker att ni med personliga påhopp kan sluta. Låt killen vara i fred! Mobba någon annan ist.

Vad han gör med sin bil är hans ensak, tycker om hans byggen.
Hoppas du kan överklaga domen om det blir någon.
Håll oss uppdaterade!

Mvh polis entusiast
Senast redigerat av SafetyCar (25 mars 2013)

Sök