Bilen köptes av en leasingfirma 2 juni 1978 och gick ca 3000 mil per år i 10 år. Motorn blev helrenoverad på firma 1988, efter renoveringen så dog dåvarande ägaren och köptes sedan utav en bilsammlare och stod där i varmgarage i... Visa mer
Nu är gamla hatthyllan borttagen och jag har fixat plats för de nya högtalarna. Nu ska jag bara bygga en ny hylla och hitta ett passande tyg.
Främre högtalaren. Nu till det underliga: jag och brorsan satt och kopplade in stereon, men när vi äntligen var klara och slog på stereon hände något märkligt. Ljudet fungerade väldigt bra men, när vi tryckte på bromspedalen så la stereon av... det verkar som att stereon inte får tillräckligt med ström och när man bromsar räcker det inte till så då dör stereon av någon anledning. detta är så gott som borta nu, men strömkabeln bör i alla fall bytas ut.
Har du väldigt dåligt med ström / kraft i batteriet blir det så.
Antagligen ligger problemet i och med att strömsladdarna till stereon är 35 år gamla och behöver bytas, tänkte börja med det i alla fall eftersom att det inte är något problem batteriet;)
Antagligen ligger problemet i och med att strömsladdarna till stereon är 35 år gamla och behöver bytas, tänkte börja med det i alla fall eftersom att det inte är något problem batteriet;)
Börjar snart tvivla på att ljudidén var så himla bra till slut. Allt har bara strulat hittills, nu har jag tydligen lyckats koppla stereon på något knasigt sätt, eller så kan det vara något annat fel, men hursomhelst har den dragit ur batteriet sopslut, så nu är det nya batteriet totalt kaputt... min lite för dåligt laddande generator gör inte saken bättre heller.
Möjligtvis att det skulle kunna vara, men det största problemet nu är generatorn. måste få den att fungera precis som den ska, sedan får vi se hur det går:)