1645
Sök

Factory Five 33

Racerod, mer snabb än snygg. Svart Virus

926 601 Visningar
Uppdaterades senast 20 maj 2017
68 Inlägg
7 juni 2013

Likes old cars with new technology!

1 423 Inlägg
7 juni 2013
Trådstartare
Tack alla ni som tyckte min lyckt-setup var cool, nu ska jag bara hitta något sätt att få dit dom permanent och så att de går att justera in till en bra ljusbild.

E-märkningen verkar ju vara ett kapitel sig och om jag läser alla era inlägg rätt så verkar det vara mycket upp till den besiktningsman eller kvinna på bilprovningen som gör regbesiktningen. Nu är det så att jag fått önskemål om att få göra regbesiktning på bilen från en person på bilprovningen. Ingen aning om det är bra eller dåligt!

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-2b4b5fdbf7038e5b16189f2583b2fb84.jpg
Hittade även ett par backspeglar som jag tyckte passade in rätt bra på mitt racestuk. Frågan är bara hur jag monterar dom? Så här, eller

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-57826b3f8f680aa595aa9bfc2ab4a47b.jpg
Så här? gäller att tänka sig för innan man har hela dörrsidan perforerad med hål.

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
7 juni 2013
Du får skaffa en kompis (om du inte redan har nån) wink
låt honom/henne hålla i spegeln när du sitter i förarstolen, kan ju vara bra att se nåt i spegeln med wink sen har du väl inget krav på högerspegel? eller gäller det bara äldre bilar?

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

1 423 Inlägg
7 juni 2013
Trådstartare
Godmorgon Bozze, frågan är mer om jag ska göra hål uppe på dörren eller i sidan på dörren?
Jag tänker ha speglar på båda sidor eftersom tanken är att kunna köra några varv på bana och då är det nog bra att kunna hålla undan för andra.

For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"

6 583 Inlägg
7 juni 2013
Racingse skrev:
Godmorgon Bozze, frågan är mer om jag ska göra hål uppe på dörren eller i sidan på dörren?
Jag tänker ha speglar på båda sidor eftersom tanken är att kunna köra några varv på bana och då är det nog bra att kunna hålla undan för andra.

det var det jag menade att du skulle avgöra från förarplats, hur du såg bäst i speglarna.

behövs nog ett foto på längre håll framifrån om man ska kunna avgöra på bild vad som ser bäst ut.
men att dom funkar bra för dig är det viktigaste tycker jag smile

1 423 Inlägg
7 juni 2013
Trådstartare
Ja det är kanske lite svårt att få en helhetsbild, men det är heller inte lätt att hålla backspeglarna på på plats och samtidgt ta en bild på håll :=

6 583 Inlägg
7 juni 2013
Racingse skrev:
Ja det är kanske lite svårt att få en helhetsbild, men det är heller inte lätt att hålla backspeglarna på på plats och samtidgt ta en bild på håll :=

har du inte "självutlösare" på mobilen då? det har då jag på min. bara ställa den på 10sekunder , rigga telefon så den siktar rätt, springa fram & hålla spegeln smile

1 423 Inlägg
7 juni 2013
Trådstartare
Bozze, du snackar med en mekaniker dvs 1% intiligense och 99% råstyrka, krångla inte till det för mig då springer jag bara i cirklar big_smile

9 140 Inlägg
7 juni 2013
Racingse skrev:
Bozze, du snackar med en mekaniker dvs 1% intiligense och 99% råstyrka, krångla inte till det för mig då springer jag bara i cirklar big_smile

Hehe tongue Annars kan du borra ett hål i armen på den delen mot karossen gänga ett hål i och sen dra en bult från insidan.

855 Inlägg
7 juni 2013
Kan ha sina nackdelar att skruva fast backspegeln i armen, speciellt med bult innifrån dörren. Då är man fast i bilen..... Eller fördelar...... "Johnny! Nu får du komma in från garaget! -Jag kan inte." smilesmile

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

9 140 Inlägg
7 juni 2013
scaryeyes skrev:
Kan ha sina nackdelar att skruva fast backspegeln i armen, speciellt med bult innifrån dörren. Då är man fast i bilen..... Eller fördelar...... "Johnny! Nu får du komma in från garaget! -Jag kan inte." smilesmile

Hahahahaha! Det skulle jag vilja se! tongue

855 Inlägg
7 juni 2013
Trevligt med besök i garaget i dag! Vi glömde däremot att bjuda på kaffe. Men korvgrillning nu strax, så är bara hemma och vänder. Så bara att ta ut raggarbilen igen då......
Ska du köra med racingbältet som midjebälte bara? Jag beställde rullbälte i dag till min. Får bli samma fstpunkter till 5-punkts som till 3-punkts.

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

1 423 Inlägg
7 juni 2013
Trådstartare
Sitter fortfarande fastskruvad i bilen:lol:

Blev inte mycket gjort idag, tog upp lite åtkomst luckor och var i Hlm och köpte skenor till stolarna, och naturligtvis en titt på 34 an och Cobran.

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-2e1dd0c85ee5643a0761a4bcd3fdf0d5.jpg
För att komma åt att byta från roadster till kupa och bromsvåg

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-7d53e0754064918ff86d5d5f8b2ba370.jpg
Bromsvåg, sitter väldigt nära panelen där jag tänkt sätta mätare, men det funkar inte.

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-2add10e9007b689a5251d617a6ef9020.jpg
Monterad stol med klädsel

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-def713bd29cfdfc45769eb1ff59d87ce.jpg
Bägge stolar i

1 523 Inlägg
7 juni 2013
Jobbar på hårt ser jag, Det ser skitbra ut! smile
Senast redigerat av trubbelturbo (7 juni 2013)

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

6 583 Inlägg
7 juni 2013
Racingse skrev:

hahahaha jag jobbar som mekaniker själv & klarar ändå att ställa in kameran i telefonen wink
däremot har jag inte förstått mig på såna däringa smart-föns & Aj-fån , jag kör på nån billig vanlig tele istället tongue

1 423 Inlägg
7 juni 2013
Trådstartare
Tack Trubbelturbo.

Bozze, du är ett tekniskt geni wink

Funderar på att flytta batteriet, det sitter under tanken bakom bakre sittbrunnsplåt, i princip oåtkomligt och otroligt litet typ 20 AMP. Borde kunna få plats bakom passagerar stolen.

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-d92fed2d46a470e95203c8d1f737ff43.jpg
Så här ser det ut bakom förarplatsen, borde gå att få tiill än lite mer plats bakom passagerarsidan.

6 583 Inlägg
7 juni 2013
om batteriet sitter inne i kupén måste du ha det i en sluten låda som är ventilerad ut under bilen (om dom inte ändrat regler sen jag läste på)

35 Inlägg
7 juni 2013
Synd att det var en glasfiber kaross, annars hade jag blivit riktigt imponerad. Bra bygge förövrigt

1 423 Inlägg
7 juni 2013
Trådstartare
Bozze, har för mig att det finns slutna lådor och köpa?

6 583 Inlägg
7 juni 2013
Racingse skrev:
Bozze, har för mig att det finns slutna lådor och köpa?

japp biltema har då haft, har en sån stående till framtida bygge, men då är dom ju för "vanligt" bilbatteri.

finns på båtprylar http://www.biltema.se/sv/Sok/?query=batteril%C3%A5da

Sök