2006
Sök

Factory Five 33

Racerod, mer snabb än snygg. Svart Virus

927 049 Visningar
Uppdaterades senast 20 maj 2017
ontoft
31 augusti 2013
Putteliten skrev:
Tror att du fortfarande är lite full va? wink Får du på klädseln på stolarna när bältena är på plats?

Går väl att knäppa upp bältet och trä igenom klädseln förhoppningsvis....

1 423 Inlägg
31 augusti 2013
Trådstartare
Putteliten skrev:
Tror att du fortfarande är lite full va? wink Får du på klädseln på stolarna när bältena är på plats?

lol Nä men jobbar på det nu big_smile Klädslen har uttag för bältena, det är bara att trä genom, du vet det här är en racebil:rolleyes:

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

855 Inlägg
31 augusti 2013
Det börjar likna!
Din blir mer strictly buissness än min. Jag kommer ha bling, drag och gubbskärmar. Ha ha

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

9 141 Inlägg
31 augusti 2013
ontoft skrev:
Putteliten skrev:

Går väl att knäppa upp bältet och trä igenom klädseln förhoppningsvis....

Racingse skrev:
Putteliten skrev:

lol Nä men jobbar på det nu big_smile Klädslen har uttag för bältena, det är bara att trä genom, du vet det här är en racebil:rolleyes:

Ja det funkar ju då om det är delbart? Bältet jag hade i folkracebilen satt ihop i 2 delar, fast det var ju bra 4 punkt då....

1 423 Inlägg
31 augusti 2013
Trådstartare
scaryeyes skrev:
Det börjar likna!
Din blir mer strictly buissness än min. Jag kommer ha bling, drag och gubbskärmar. Ha ha

Fan , jag har ju kromad växelknopp, det är väl värsta blinget lol

For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"

855 Inlägg
1 september 2013
men nu kan inte provkörning vara långt borta väl?

1 423 Inlägg
1 september 2013
Trådstartare
scaryeyes skrev:
men nu kan inte provkörning vara långt borta väl?

Det bör ju inte vara det, saknar(är beställd) en adapter för att montera oljefilter, ställa tändning, fylla på alla vätskor, lufta bromsar, batteri(fixas idag).

Så nästa helg borde det kunna startas och köra chassiet runt kvarteret. Ska på kurs denna veckan så det lär inte bli mycket gjort.

1 423 Inlägg
1 september 2013
Trådstartare
Då har man varit på Biltema smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-1dfeb00f0dabaa78d9c46c9aca72fc18.jpg
Det bidde ett litet sött batteri på 45 Ah. Tillverkade en enkel hållare så att det sitter fast.

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-077090f35a3a4e7271bb6db03330c890.jpg
Arbetsplatsen.

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-d61119c21cfaa7ef1d9511ffaf5693c7.jpg
Och så var rymdfärjan färdig lol. La inget framme vid gaspedalen, där är trångt nog ändå och jag har ändå ganska små fötter undrar hur dom som har fyrtioskidor får plats?
Senast redigerat av Racingse (1 september 2013)

slappt&fint
376 Inlägg
1 september 2013
är inte 45ah lite till en v8a? speciellt om han surar ner sig i nån kö och får ånglås?:o

1 423 Inlägg
2 september 2013
Trådstartare
below_ skrev:
är inte 45ah lite till en v8a? speciellt om han surar ner sig i nån kö och får ånglås?:o

Jo det är litet, men betydligt större än det  Odyssey PC925LMJ på 26 Ah som egentligen ska sitta i bilen.
Räcker det inte så är det i skuffen man får sätta större batteri.

1 423 Inlägg
7 september 2013
Trådstartare
Startad, motor fungerar fint smile Koppling fungerar inte sad

ontoft
7 september 2013
Racingse skrev:

Felsökt? Vill ju se den körandes på vägen innan vädret vänder. Hoppas det löser sig.

855 Inlägg
7 september 2013
Ska du låna en automat av mej? Har ju en 350 liggande. smile

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
8 september 2013
Racingse skrev:

Växla endå, med dom tre V -na går det bra wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

1 423 Inlägg
8 september 2013
Trådstartare
Spände upp kopplingen så gott det gick och körde runt kvarteret, snacka om att det lyftes på huvudena runt om i trädgårdarna. smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-67bc402221c77fb087e19920aae2106c.jpg
Ut i höstsolen för en provrunda.

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-18cc537d5c8adc35a39e12b0a88f5bf8.jpg
Hej och iväg.

Tändning var bara grovinställd för hand så gassvar var inte optimalt(baktände) sad, koppling urusel sad, hjulinställning icke existerande sad.

Men fy fan vad det gick big_smile Snacka om gokartkänsla big_smile Otroligt roligt big_smile Skulle naturligtvis videofilmat men det glömde jag.

Frågan är nu hur jag går vidare? Kopplingen måste åtgärdas, frågan är bara vilken väg jag ska gå? Lutar över att sätta in hydraliskt urtrampningslager, men då måste motorn ur igen. sad

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
8 september 2013
måste vara en toppenkänsla det där, synd på kopplingen, vad är det som inte lirar?
utväxlingen i hävarmen eller nåt annat i konstruktionen?

släng upp nåt färskt foto på konstruktionen smile
Senast redigerat av farbrorbozze (8 september 2013)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

855 Inlägg
8 september 2013
Satan så låg den är! Blir inte att köra till hässleholm med den i alla fall. Ha ha

2 517 Inlägg
8 september 2013
tongue Man kan ju lugnt säga att man blir avundsjuk på denna bil tongue

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)

ontoft
8 september 2013
Nu är jag nöjd! Bilen körbar, gött. Lite justering/småfix blir det alltid efter renovering/byggnation. Grym, supergrym kärra.

1 423 Inlägg
8 september 2013
Trådstartare
Man har valt att inte sätta wiren i linje med kopplingspedalen utan byggt på sidledes, detta gör att allt vrider sig när man har en koppling med lite "tryck". Har naturligtvis googlat detta och jag är inte den första som har detta bekymmer. Lösningen är en slavcylinder antigen på kopplingsarmen eller i urtrampningslagret.

Som jag sagt innan, så skulle jag naturligtvis beställt mitt kit med hydraliskt urtrampningslager från början. De dumma får betala dubbelt lol

Har i alla fall bestämt mig för att inte besiktiga i år, utan det får vara till våren. Känner att jag inte vill stressa fram fler dåliga beslut. Nu har jag kört bilen(om än en liten runda) och det känns som om det räcker för i år, upplevelsen var "stunning" och det kommer jag leva på ett bra tag. Man måste ha lite att se fram emot under en lång vinter.

Tack för era uppmuntrande kommentarer.
Senast redigerat av Racingse (8 september 2013)

Sök