Ok, lite blandad framgång idag.
Började med tändningen och visst den hade kommit ett hack fel i fördelaren, brukar inte kunna göra det för att den går inte ner i oljepumpskåran då, men det hade den i alla fall. Fixat.
Efter detta startade den betydligt enklare men den gick inte riktigt bra trots att tändningen ställdes.

Man hörde tydligt att det läckte in luft någonstans och ovanpå det så läckte det soppa vid axeln till andra steget, typ en droppe varannan sekund

av med förgasaren men fick inte rätt på läckaget

I alla fall så tänkte jag prova en runda ändå, hade ju lovat Mange att han skulle få se en provrunda på film i helgen, men .... då visar det sig att kopplingen inte kopplar ur tillräcklig

nu jävlar var jag nära att ge upp men en kopp kaffe och en köttbullsmacka ändrade detta. Po brännet igen, som vi säger i skåne.
Ändrade så att slaget på kopplingspedalen blev större och vips så tryckte lagret tillräcklingt långt för att det skulle frikoppla ordentligt

Skit i att motorn inte går rent nu ska det ut och provas

Tog mobben med mig, men var lite svårt att filma och köra samtidigt, men film blev det. Frågan är nu bara hur gör jag för att lägga upp den?