1418
Sök

Factory Five 33

Racerod, mer snabb än snygg. Svart Virus

925 789 Visningar
Uppdaterades senast 20 maj 2017
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 580 Inlägg
26 maj 2014
Racingse skrev:
Putteliten skrev:
Kollat swedool?

Inget av värde på deras hemsida i alla fall

farbrorbozze skrev:
kanske volvo lastvagnar ? kolla med närmsta verkstad.

Vi har en lastbilsvekstad på orten, kan ju vara värt att kolla, tack. Vad använder man dessa till på en Volvi lastbil?

finns standardkataloger i datorn över bultarna, bara du vet vilken sorts skalle & längd du ska ha & hur lång gänga mm så kan dom säkert leta i katalogen & hitta rätt, hade jag jobbat så hade jag kunna kolla fram åt dig, men nu har jag ledigt några dagar. har dom inte hemma så bör dom kunna ta hem till dagen efter från centrallagret i Göteborg eller Gent 
fingängat med M16-1,5mm va?
Senast redigerat av farbrorbozze (26 maj 2014)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

1 423 Inlägg
26 maj 2014
Trådstartare
Tack Bozze, jag kollar med dom.

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

855 Inlägg
27 maj 2014
Vad ska du ha det till på en FFR? Du har ju gammal motor.... Om det bara är en plugg så finns det nog på slang och maskin. 1.5mm är ju nya rörgäng stigningen.

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

1 423 Inlägg
27 maj 2014
Trådstartare
scaryeyes skrev:
Vad ska du ha det till på en FFR? Du har ju gammal motor.... Om det bara är en plugg så finns det nog på slang och maskin. 1.5mm är ju nya rörgäng stigningen.

Mina framlampor har den gängan smile Och nu har jag fått gjort distanser men behöver två bultar för att fästa dom

For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"

855 Inlägg
27 maj 2014
Jaha.... Jag har ett vänstergängat snitt här hemma...... Men det är väl inte nåt som går att använda. kan ju va smidigt annars att kapa en lång M16 och dra på ett snitt över önskad längd.
Senast redigerat av scaryeyes (27 maj 2014)

1 423 Inlägg
27 maj 2014
Trådstartare
Idag gör vi reklam för STINSEN i Perstorp som hade M16 fingänga, lite långa men

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-9f19174c11b18f08b1e8d059fa35d5b1.jpg
Distanser och bult som var 50 mm lång. Jag la skjutmåttet där bara för att ni ska tro att det är ett seriöst bygge, i verkligheten höftar jag mest

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-8b3c6a409649a3a47c9fb95bdce33d9a.jpg
Bågfil är ett underskattat verktyg

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-f7d54e640989e5589b99cde7ff13fc8c.jpg
Borra 25 mm i en bult med handhållen borrmaskin kan vara tålamodskrävande, men det är bra att utmana sina begränsningar ibland. Började med 5 mm sedan 8 mm och slutligen 10 mm för att kunna dra kablarna igenom dessa

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-fd1318439ec6d4080f9d9a0d5c436b07.jpg
Monterad

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-68be7fc3dc29753b10910ca6364f992d.jpg
Lite skillnad. Då har vi fixat denna anmärkningen i protokollet och även den andra som var lite glapp i styrningen, jag spände alla skruvar i alla knutar så var det borta. Då märkte jag även att rattmuttern inte var spänd(inte lätt att komma ihåg allt)

Nu väntar jag bara på papprena från SFRO så jag kan beställa regbesiktningstid.

9 136 Inlägg
27 maj 2014
Skönt att det var enkla fel, hade varit lagom snyggt om nånting lossnat när SFRO mannen provkörde!

1 423 Inlägg
27 maj 2014
Trådstartare
Putteliten skrev:
Skönt att det var enkla fel, hade varit lagom snyggt om nånting lossnat när SFRO mannen provkörde!

Ja absolut, en sak som är litta tosigt som vi säger i skåne är att man bygger en bil från grunden men kan i princip inte provköra den innan besiktning utan att bryta lagen och det går inte att få en försäkring innan den är registringsbesiktigad, allt detta gör ju att det garanterat finns barnsjukdomar som man hittar när man börjar köra.

855 Inlägg
27 maj 2014
Ja snacka inte om det..... Har ju extremångest över en småsak som hjulinställningen.

9 136 Inlägg
27 maj 2014
Racingse skrev:
Putteliten skrev:

Ja absolut, en sak som är litta tosigt som vi säger i skåne är att man bygger en bil från grunden men kan i princip inte provköra den innan besiktning utan att bryta lagen och det går inte att få en försäkring innan den är registringsbesiktigad, allt detta gör ju att det garanterat finns barnsjukdomar som man hittar när man börjar köra.

Ja det är ju lite galet faktiskt. Då får man ta bilen på trailer till inhägnat område och provköra den där. Å hur
Många har tillgång till sånt då?
De e ju lite skönt å ha SFRO gubbarna som kamikazepiloter för att upptäcka dessa barnfel! tongue lol

1 423 Inlägg
28 maj 2014
Trådstartare
Kan säga att man hade lite kamikaze känsla när man var ute och provkörde med SFRO mannen roll
Han körde inte sakta precis. big_smile

ontoft
28 maj 2014
Racingse skrev:
Kan säga att man hade lite kamikaze känsla när man var ute och provkörde med SFRO mannen roll

SFRO-mannen körde säkert bilen som ägaren kommer att köra den...... Plattan i mattan, med ett STORT leende i hela ansiktet.

1 423 Inlägg
28 maj 2014
Trådstartare
ontoft skrev:
Racingse skrev:

SFRO-mannen körde säkert bilen som ägaren kommer att köra den...... Plattan i mattan, med ett STORT leende i hela ansiktet.

Så är det nog säkert lol lol lol

202 Inlägg
28 maj 2014
Perstorp känner man ju igen. Det är ju bara ett stenkast ifrån var jag bor. Då kanske man får se denna skapelse live i sommar om man har tur.

1 423 Inlägg
28 maj 2014
Trådstartare
to0b skrev:
Perstorp känner man ju igen. Det är ju bara ett stenkast ifrån var jag bor. Då kanske man får se denna skapelse live i sommar om man har tur.

Power meet på lördag är ju högst troligt.

1 423 Inlägg
29 maj 2014
Trådstartare
Och då är det naturligtvis skärmlöst cool

154 Inlägg
30 maj 2014
då ses vi på lördag då smile blir de cruising med ?

Trimma lungt!

1 423 Inlägg
30 maj 2014
Trådstartare
Crusingen hoppar jag då jag tyvärr fortfarande inte har några reg plåtar.

Jackass
802 Inlägg
30 maj 2014
Racingse skrev:

No problems my friend, Slobodan has some extra for you, small price, good quality.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"

1 423 Inlägg
30 maj 2014
Trådstartare
Hunted skrev:
Racingse skrev:

No problems my friend, Slobodan has some extra for you, small price, good quality.

Tror nog jag hoppar den dealen lol lol lol

Sök