3197
Sök

Factory Five 33

Racerod, mer snabb än snygg. Svart Virus

919 263 Visningar
Uppdaterades senast 20 maj 2017
1 423 Inlägg
14 augusti 2014
Trådstartare
Får väl lägga till ombyggnad av kugghjul till den allt längre listan på vad som ska göras i vinter.

Där förresten första punkten på listan är en ny motor. Motorn jag har i nu är inte byggd för att ligga och pressa på bana och jag ser att oljetrycket vill försvinna i skarpa kurvor. Vet inte hur mycket det påverkar men min magkänsla är att i längden är det nog inte bra.

Hänger iofs på om min störta sponsor(Swedbank) håller med om att det är lika nödvändigt som jag tycker lol
Senast redigerat av Racingse (14 augusti 2014)

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

1 423 Inlägg
14 augusti 2014
Trådstartare
Här ser ni en film på mina första varv någonsin på en bana, fick köra några varv själv innan de andra kom så att jag skulle lära mig bansträckningen. Tyvärr blev minnet fullt i kameran så att jag fick inget på när det började gå lite fortare. sad Men ni ser i alla fall bansträckningen som var mycket trevlig att köra. På slutet av rakan var det över 200 kmh när man blev lite varm i kläderna och då kändes den lite lätt i baken roll Vinge? cool

https://www.youtube.com/watch?v=4dEPmKI … load_owner

.

For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"

ontoft
14 augusti 2014
Racingse skrev:
Här ser ni en film på mina första varv någonsin på en bana, fick köra några varv själv innan de andra kom så att jag skulle lära mig bansträckningen. Tyvärr blev minnet fullt i kameran så att jag fick inget på när det började gå lite fortare. sad Men ni ser i alla fall bansträckningen som var mycket trevlig att köra. På slutet av rakan var det över 200 kmh när man blev lite varm i kläderna och då kändes den lite lätt i baken roll Vinge? cool

https://www.youtube.com/watch?v=4dEPmKI … load_owner

.

Klippet var privat:)

1 423 Inlägg
14 augusti 2014
Trådstartare

ontoft
14 augusti 2014
Funkar!

1 423 Inlägg
14 augusti 2014
Trådstartare
Visst behövs det mer krut i motorn? smilebig_smilelol
Csb är givet, 427, 434 eller 454?  500, 600 eller 700 hk?
Vad är bäst för gata/bankörning topp hk eller vrid?  alla varianter är numera rätt vanliga och går att köpa över disk.
Jag vill dock bygga själv, det är ju det roliga.

1 423 Inlägg
15 augusti 2014
Trådstartare
Ingen som tycker det behövs mer hästar?

ontoft
15 augusti 2014
Racingse skrev:
Ingen som tycker det behövs mer hästar?

Hästkrafternas utnyttjandegrad styrs till stor del av förarens kompetens. Så runt 700 hk låter lagom.smile

1 423 Inlägg
15 augusti 2014
Trådstartare
Ja, det är väl så att brister kompetensen hos föraren får man kompensera med hästkrafter i bilen cool

ontoft
15 augusti 2014
Racingse skrev:
Ja, det är väl så att brister kompetensen hos föraren får man kompensera med hästkrafter i bilen cool

Tänkte mer så att kompetent förare kan utnyttja fler hästkrafter, än vad den inkompetente kan.

1 423 Inlägg
15 augusti 2014
Trådstartare
ontoft skrev:
Racingse skrev:

Tänkte mer så att kompetent förare kan utnyttja fler hästkrafter, än vad den inkompetente kan.

Du verkar inte känna mig ordentligt lol

855 Inlägg
15 augusti 2014
Du har helt rätt Johnny! Mer hästar hjälper ALLTID!
Det går alltid att fega ur, men men det går aldrig att trampa hårdare än golvet tar emot!cool

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 542 Inlägg
ontoft
15 augusti 2014
Inbromsning är första tecknet på rädsla......

1 423 Inlägg
15 augusti 2014
Trådstartare
Ja, jag känner att Mange kan bli farlig nästa år så att det är kanske säkrast att man steppar upp lite cool

Shafirof har en csb 454 "Big Dawg" på 700 HP på mackasoppa för $13000 wink

1 423 Inlägg
15 augusti 2014
Trådstartare
ontoft skrev:
Inbromsning är första tecknet på rädsla......

Grabbarna på Rejsa skriver alltid att den som bromsar sist vinner, men efter ett antal snurrningar och att några gånger "klippt gräset" så vet e fan om det är rätt taktik lol

9 128 Inlägg
15 augusti 2014
Racingse skrev:
Ja, jag känner att Mange kan bli farlig nästa år så att det är kanske säkrast att man steppar upp lite cool

Va fasen när du ändå håller på å kastar ut pengar på den där badbaljan, så varför inte.....    big_smile
Någon måste ju va värst. wink

1 423 Inlägg
15 augusti 2014
Trådstartare
Putteliten skrev:
Racingse skrev:

Va fasen när du ändå håller på å kastar ut pengar på den där badbaljan, så varför inte.....    big_smile

Det konstiga är att man blir aldrig värst, det finns alltid någon jävel därute som har något som är värre.
Belive me Im that old. cool

Tex så finns det 33 or med 1000+ Hp, hur fan dom bär sig åt för att köra dom vete fan.

9 128 Inlägg
15 augusti 2014
Racingse skrev:
Putteliten skrev:
Racingse skrev:

Det konstiga är att man blir aldrig värst, det finns alltid någon jävel därute som har något som är värre.

Tex så finns det 33 or med 1000+ Hp, hur fan dom bär sig åt för att köra dom vete fan.

Joo det är ju tyvärr så.

Vettefasen om ja skulle våga köra en sån. Det är ju som sagt en badbalja med hjul. tongue

855 Inlägg
15 augusti 2014
Putteliten skrev:
Racingse skrev:
Putteliten skrev:

Joo det är ju tyvärr så.

Vettefasen om ja skulle våga köra en sån. Det är ju som sagt en badbalja med hjul. tongue

Så fan heller! Det är en sofistikerad räserbil! Har ju båge ju! Jag har aldrig badat med störtbåge i slla fall!lol

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

Sök