2883
Sök

Factory Five 33

Racerod, mer snabb än snygg. Svart Virus

919 444 Visningar
Uppdaterades senast 20 maj 2017
1 423 Inlägg
5 oktober 2014
Trådstartare
Nope, har inte orkat byta soppapump.

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

1 423 Inlägg
20 oktober 2014
Trådstartare
Då har man varit och tagit racinglicens på Knutstorp, drog även på mig en rejäl förkylning så man ligger hemma och tycker synd om sig själv idag.

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-a8a336701bd21839dd004653efe3ebf5.jpg
På fredagen var det teori, jätteroligt :(

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-b8f2b0177dd9e8840ee1c389b0bd1de2.jpg
Hela lördagen var det körning :) . Hade frugans Suzuki Swift vilket definitivt var den motorsvagaste bilen där, men långtifrån slöast runt banan.

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-5cd1f94813989859ea01fccc4d682f2d.jpg
Totalt var det lite mer än 20 förväntansfulla på plats från 16 till 70 år

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-c4f1b0e07fbcd6465768253334ef3411.jpg
Fattar det inte men man fick godkänt

Nu ska vi bara ha en bil med lite pulver i till nästa år :cool:

..

For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 542 Inlägg
1 423 Inlägg
20 oktober 2014
Trådstartare
Tackar smile

1 026 Inlägg
20 oktober 2014
Okej, låter spännande detta .
Vad för klass har du tänkt köra?

1 423 Inlägg
21 oktober 2014
Trådstartare
Inte en aning om vad för klasser det finns heller inte vilken klubb man ska gå med i. För att få licensen måste man vara med i en klubb. Är du insatt?

1 423 Inlägg
21 oktober 2014
Trådstartare
Inte bra att vara sjuk, man spenderar för mycket tid på nätet.
Nog måste detta vara sjukt billigt http://www.summitracing.com/int/parts/m … /chevrolet
för en sådan motor med den effekten? Och 30 månaders garanti

1 026 Inlägg
21 oktober 2014
Racingse skrev:
Inte en aning om vad för klasser det finns heller inte vilken klubb man ska gå med i. För att få licensen måste man vara med i en klubb. Är du insatt?

Tänkte om du skulle köra med rodden, då hade det väl varit Modsport

6 542 Inlägg
21 oktober 2014
Racingse skrev:
Nog måste detta vara sjukt billigt http://www.summitracing.com/int/parts/m … /chevrolet

Frakten kostar väl en slant med? Har du räknat på nåt totalpris?
Ca 70.000 låter ju billigt smile

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

1 423 Inlägg
21 oktober 2014
Trådstartare
Cortina1 skrev:
Racingse skrev:

Tänkte om du skulle köra med rodden, då hade det väl varit Modsport

Jag Googlade Modsport och visst borde den väl kunna klassa in där, bättre hade ju varit Road Sport då detta är mer för gatbilsreggade bilar men då måste den godkännas av styrelsen? Vet inte om det är möjligt överhuvudtaget.

farbrorbozze skrev:
Racingse skrev:

Frakten kostar väl en slant med? Har du räknat på nåt totalpris?
Ca 70.000 låter ju billigt smile

Nej jag har inte räknat på totalpris, frakten(båt) är inte dyr det är momsen som ställer till det.

6 542 Inlägg
1 423 Inlägg
22 oktober 2014
Trådstartare
Ja det är inga problem, det byggs ju en FFR33 här på forumet med LS motor finns färdiga motorfästen från FFR till denna motor.

Tror dock att jag måste kolla upp lite bättre vad som gäller om jag vill tävla med bilen, vilket jag vill:cool:
Är ju lite kass att köpa en motor som man inte får använda pga regler i just den klassen man vill köra.

510 Inlägg
22 oktober 2014
Racingse skrev:
Ja det är inga problem, det byggs ju en FFR33 här på forumet med LS motor finns färdiga motorfästen från FFR till denna motor.

Tror dock att jag måste kolla upp lite bättre vad som gäller om jag vill tävla med bilen, vilket jag vill:cool:
Är ju lite kass att köpa en motor som man inte får använda pga regler i just den klassen man vill köra.

Vilken serie ska du tävla i? Är också jävligt sugen på att tävla nästa år med rodden. Ska vi starta ett team? Team Hotrodders haha big_smile

1 423 Inlägg
22 oktober 2014
Trådstartare
Ingen aning vilken klass men Klart vi ska vara ett team. smile

510 Inlägg
23 oktober 2014
Racingse skrev:

Kollat med timeattack.nu o enda klassen man skulle tillåtas att köra i var unlimited klassen. Känns rätt meningslöst att betala flera tusen för en säsong o garanterat bli varvad varje gång man kör

slappt&fint
376 Inlägg
23 oktober 2014
Slimbastard skrev:
Racingse skrev:

Kollat med timeattack.nu o enda klassen man skulle tillåtas att köra i var unlimited klassen. Känns rätt meningslöst att betala flera tusen för en säsong o garanterat bli varvad varje gång man kör

då har ju du nått att göra i vinter winkcool !

103 Inlägg
24 oktober 2014
Racingse skrev:

Något bra tips på fyrpunktsbälte till racing-stolar som inte tar för stor plats bakom stolen? Jag har ju en Fordor sedan, och vill gärna inte ta plats bakom stolen till bälte. Inga problem med besiktning eftersom bilen är pre-1951. Finns det inget smidigt med inbyggda bälten eller något? Eller skall jag behöva ha en bur?

Chevrolet Suburban '80, 307/350. Bara metallskrot kvar! Viktigaste läxan: Försäkra aldrig en bil genom Trygg-Hansa!
Chevrolet Corvette Stingray '71, 496/400.
Ford Model A '30. Svensksåld!?

10 164 Inlägg
24 oktober 2014
Setat hela dagen idag och kollat och läst igenom varje sida av detta bygge fan så frän den blev ska bli roligt att se fortsättningen. smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

1 423 Inlägg
25 oktober 2014
Trådstartare
Slimbastard skrev:
Racingse skrev:

Varvad lär du inte bli då man kör ensam i timeattack smile

below_ skrev:
Slimbastard skrev:
Racingse skrev:

då har ju du nått att göra i vinter winkcool !

Ja man har en tendens att sysselsätta sig själv.

Hollowman666 skrev:
Racingse skrev:

Något bra tips på fyrpunktsbälte till racing-stolar som inte tar för stor plats bakom stolen? Jag har ju en Fordor sedan, och vill gärna inte ta plats bakom stolen till bälte. Inga problem med besiktning eftersom bilen är pre-1951. Finns det inget smidigt med inbyggda bälten eller något? Eller skall jag behöva ha en bur?

Finns inte inbyggda, måste sitta i chassie eller bur om du ska sitta kvar vid krock och det tar ju plts bakom stol såvida du inte har ett rör och fästa i som går precis bakom stolen, men det finns inte i en Fordor Sedan vad jag vet?

Djo skrev:
Setat hela dagen idag och kollat och läst igenom varje sida av detta bygge fan så frän den blev ska bli roligt att se fortsättningen. smile

Tackar, välkommen ombord.

..

103 Inlägg
25 oktober 2014
Det finns, fast den kallades kanske Town Sedan eller något annat officiellt? Det är en sedan med fyra dörrar iaf, från 1930. smile

Chevrolet Suburban '80, 307/350. Bara metallskrot kvar! Viktigaste läxan: Försäkra aldrig en bil genom Trygg-Hansa!
Chevrolet Corvette Stingray '71, 496/400.
Ford Model A '30. Svensksåld!?

Sök