16 november 2014
Trådstartare
Har nu kollat på att bygga en LSX motor i över en vecka, vet inte hur många timmar jag lagt på nätet, har säkert kollat varenda artikel och forum om LS motorer. Och det är en ny värld för mig och framförallt en dyrare värld.
I alla fall så är konceptet då här långt
GM LSX block 4,125 i borr
Eagle vev 4.125 slag vilket då ger 440 ci
Eagle 6.125 H stakar
Mahle kolvar
Trick Flow 260 toppar rektangulära portar
Comp Cam 260/270 114 0.624/0.624
GM LSX/LS7 Single Plane, Tall Deck insug
Quick Fuel 950 cfm, 4-Barrel, Down-Leg förgasare(insprutning i all ära men en gammaldags förgasare begriper man sig i alla fall på)
Meziere elektrisk vattenpump
Moroso oljetråg
ATI svängdämpare
Centerforce DYAD Drive System kopppling
Sen tillkommer ju en jävla massa småpryttlar för att få att att lira och dessa är inte speciellt billiga. För samma pengar får man en färdigmonterad gammaldags 434 på 700 häst. man kan ju verkligen fråga sig om det är rätt väg att gå? Ovanstående kombination ger nog mellan 675 och 700 häst.
Tar tacksamt emot synpunkter på kombinationen då jag är nybörjare med LS motorer.
Ska man direkt gå större i borr?
V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.