3521
Sök

Factory Five 33

Racerod, mer snabb än snygg. Svart Virus

926 069 Visningar
Uppdaterades senast 20 maj 2017
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 581 Inlägg
855 Inlägg
20 december 2014
Mangepange e med och A H .

har bara inte organiserat datum. Men vilket datum som helst funkar bara det inte finns förhinder, Efter kl 12 vardagar så dricker jag öl och detsamma kl 10 helger..... Det är svårt att hitta nåt som passar er andra, men ni ni får fixa det.

mange

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

1 423 Inlägg
21 december 2014
Trådstartare
scaryeyes skrev:
Mangepange e med och A H .

har bara inte organiserat datum. Men vilket datum som helst funkar bara det inte finns förhinder, Efter kl 12 vardagar så dricker jag öl och detsamma kl 10 helger..... Det är svårt att hitta nåt som passar er andra, men ni ni får fixa det.

mange

Inte bara jag som drack en öl eller två ikväll big_smile

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

855 Inlägg
21 december 2014
men skicka gärna bilden som jag raderade från anders telefon....

1 423 Inlägg
21 december 2014
Trådstartare
Skickade mailet till A igen,Ok? roll

For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"

1 423 Inlägg
22 december 2014
Trådstartare
Någon slags vinge måste jag nog ha på för att stabilisera bilen i högre farter och jag vet inte riktigt vilken väg jag ska gå om det blir en större läpp eller riktig vinge.

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-3a2b169777133031506c20b5059a6d23.jpg
Så här gjorde Ride Tech, vet inte precis om det är så snyggt, men säkert väldigt funktionellt. Amerikanarna kör ju med en rejäl läpp i de flesta av deras racingserier.

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-1c8b4d701f2de5c1e417e05a69df3799.jpg
Så här gjorde Skoglund, vet inte om det ser bättre ut? Borde i alla fall vara lättare att ta av när man inte kör bana. Eller är det bara jag som är överallergisk mot vingar?

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-6f260fa74211b1792246ee836285aaf7.jpg
Kanske att ta i?

1 423 Inlägg
22 december 2014
Trådstartare
Jag känner att den blir lite lös i bakvagnen över 180 och ganska mycket över 200 så någon slags vinge behövs det för att stabilisera upp den och göra den mindre känslig för riktningsförändringar.

6 581 Inlägg
22 december 2014
Du kanske kan tillverka en extra baklucka med vinge om du vill göra nåt brutalexperiment? En vinge med bra funktion är ju en hel vetenskap & inget man bara kastar dit ;-)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

1 423 Inlägg
22 december 2014
Trådstartare
Ingen dum ide med en annan baklucka men mycket jobb.
Jo vingar är ju avancerat det har man sett på F1 bilar men grundprincipen är väl rätt enkel? 4 grader negativ vinkel, eller är jag ute och reser?

6 581 Inlägg
23 december 2014
Racingse skrev:
Jo vingar är ju avancerat det har man sett på F1 bilar men grundprincipen är väl rätt enkel? 4 grader negativ vinkel, eller är jag ute och reser?

Har tyvärr inget kvar i huvudet, läste & spånade för många år sedan när jag hjälpte en kompis med en bil. Vi konstaterade vad jag minns att det var lättare att bromsa hastighet & öka bränsleförbrukning med felaktig vinge än att få rätt downforce roll

Hur sitter din lucka fast? Tål den belastningen som vingen ger?
jag tror på alternativ 3 av dom du lade upp ;-)
Senast redigerat av farbrorbozze (23 december 2014)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

855 Inlägg
23 december 2014
Märker man verkligen det i så låg hastighet som 180? Tycker mej inte känna nåt sånt med varken trans amen eller cadillacen. Däremot underlagets ojämnheter. Tror även mer på att hela bilen lättar i så fall..... (i mitt fall med dom jag har provat) Slät undersida och spoiler är nog åxå bra. Hur ser din undersida ut? Borde ju vara enkelt på din att skruva en aluplåt under hela?

9 138 Inlägg
23 december 2014
Det kan man märka i runt 80-120 och uppåt. Polaren hade en hemmabyggt vinge på en BMW, och i dom farterna känndes bilen väldigt konstig. Plockade man bort vingen så gick det bra igen....

1 423 Inlägg
23 december 2014
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
Racingse skrev:

Har tyvärr inget kvar i huvudet, läste & spånade för många år sedan när jag hjälpte en kompis med en bil. Vi konstaterade vad jag minns att det var lättare att bromsa hastighet & öka bränsleförbrukning med felaktig vinge än att få rätt downforce roll

Hur sitter din lucka fast? Tål den belastningen som vingen ger?
jag tror på alternativ 3 av dom du lade upp ;-)

Luckan ligger på karossen, som på en vanlig bil, den är rundad åt båda håll och har ett innerskinn så det är rätt stabil. Och Ride Tech gjorde inga förstärkningar vad jag kunnat utröna.

Putteliten skrev:
Ja bygger man vingen fel så kan baken bli ännu lättare istället.

Ja, det har du absolut rätt i.

scaryeyes skrev:
Märker man verkligen det i så låg hastighet som 180? Tycker mej inte känna nåt sånt med varken trans amen eller cadillacen. Däremot underlagets ojämnheter. Tror även mer på att hela bilen lättar i så fall..... (i mitt fall med dom jag har provat) Slät undersida och spoiler är nog åxå bra. Hur ser din undersida ut? Borde ju vara enkelt på din att skruva en aluplåt under hela?

Det märks tydligt, belive me. Slät undersida är på gång och någon slags diffusor bak. Har läst lite om vingar nu och man har faktiskt nytta av en bra vinge från ca 80 kmh, det ger högre kurvhastigheter.

855 Inlägg
23 december 2014
jaha... intressant. Har ju inte provat att svänga i 200 med cadillacen och än mindre med/utan vinge HAA HAA

Jo slät undersida är det ju meningen att min åxå ska få. Frågan är ju bara hur det löses där fram.....

1 423 Inlägg
23 december 2014
Trådstartare
Du får börja vid kylaren och följa ramen bakåt, du kan glömma hjulhusen så blir det lite lättare.

1 423 Inlägg
23 december 2014
Trådstartare
Shipment Information

Service Door to Port
Latest Event DEPARTURE EXPORT WAREHOUSE
Shipped Date 22-Dec-2014 ETA 25-Dec-2014
Flight SK 944/24 / SK5318/25
Carrier SCANDINAVIAN AIRLINES SYSTEM (SAS)
Origin CLEVELAND HOPKINS IN Destination MALMO

Package Information
Weight 333.5 kgm Pieces 1
Total Volume 1.384 cbm

Det verkar bli en tung och stor motor smile

.

519 Inlägg
23 december 2014
Ordna något i stil med den på Porsche GT, det vill säga en vinge som åker upp i en speciell fart. Så kan du behålla rod stuket i dom lägre farterna.

1 423 Inlägg
23 december 2014
Trådstartare
Hade ju varit tjusigt värre, men jag tror inte mina kunskaper räcker till det. Tyvärr.

Sök